skarlun Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei Jeg reiser veldig mye og kobler meg til mange forskjellige steder i verden på min laptop. For å kunne slippe å bruke webmail men at jeg kan bruke outlooken min fikk jeg et tips om at jeg kunne sette opp en lokal smtp server på min maskin. Vil dette fungere? er det i så fall noen som kan hjelpe meg å forklare hvordan jeg gjør dette?? tarjei Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du kan jo ha ha webmail som du kopbler opp mot outlook. Da spiller det ikke noen rolle om hvor i verden du kobler deg til. Pop = mail inn, og smtp er mail ut...... Du legger til dette under kontoer i outlook. Lenke til kommentar
cico Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg skjønner ikke helt problemet. Bruker du en smtp server som ikke er tilgjengelig fra hele verden? Det som mange linjeleverandører gjør er å sprerre for alle smtp servere som ikke er deres, for å hindre at nettet deres ikke blir spammet ned. Om du da har en lokalt smtp server, så er du vel like langt... Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Et program som fikser dette er 1st smtp server som kan lastes ned her. Har selv brukt det i snart to år, og det fungerer utmerket, bortsettfra at det ser litt stygt ut (men det er jo egentlig ikke så farlig). Det er uansett det eneste programmet jeg har funnet som fikser jobben. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har prøvd denne med hell for en tid tilbake: http://www.postcastserver.com/ (freeware). Så enkel å installere/bruke at selv far kan klare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå