b-real Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Satt på LAN i helga og hadde det meget artig, helt til klokken 03:(et eller annet) da min Kjøleribbe og vifte datt ut(!). Jeg som har sett tomshardware-videoen og har sett hvor lett t-bird blir brent opp uten kjøling reagerte selvfølgelig med en gang og dro ut strømkabelen i fra PSU. Etter en halvtime med nedkjøling så festet jeg ribba og prøvde å starte pc'en igjen(sammtidig som jeg ba til de høyere makter om at d alt skulle fungere. Det så lovende ut og pc'en startet og begynte å telle ram'en, men stoppet etter ei stund på ca 180mb(786 totalt). Prøvde dette utallige ganger. Så la jeg meg ned og sov,nesten helt på gråten og tenkte at verden går under og jeg ikke har råd til nytt HK og CPU og ram. Da jeg sto opp så bestmte jeg meg for å ta ut CPu'en og se på den om det var synlige skader på baksiden av den, men den så helt grei ut, så det blei ikke noe AMD-kill's i dag. Så satte jeg ribba på igjenn og startet opp og da til alle mirakler så startet pc'en som den skulle og alt fungerte 110%. Så the big question: Hvorfor fikk jeg ikke startet opp min PC i dagen før? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Pga. elektromigrasjonen som oppstod da temperaturen i flux-kapasitatoren utførte en zero-byte-operasjon som igjen førte til 156,13 Fahrenheit i den interne katalysatoren. Neida... har ikke peiling. CPU-en trengte sikkert bare noen timer for seg selv, eller kanskje bare flaks Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Det er bare sånn det _er_ med data. Opplever ofte sånne helt sære ulogiske ting. Lenke til kommentar
muv Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 tipper det skjedde fordi du haren AMD CPU! Pentium4 NW 4----> =] Lenke til kommentar
Delux Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hva kan man si "shit happens". Vet ikke jeg ver glad den startet du, du må ha hvert satan så kjapp med å dra ut kalbelen. 2 sek uten kjøling og cpuen er "fried". Du skulle nok gått for en pentium 4, jeg kjører min 1,8 NW på 2400mhz uten kjøling :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Delux skrev (2002-06-21 22:12):Vet ikke jeg ver glad den startet du, du må ha hvert satan så kjapp med å dra ut kalbelen.2 sek uten kjøling og cpuen er "fried". Tror fakttisk det gikk mere en 5 sek, men reagerte nokk ganske rask ja. Quote: Du skulle nok gått for en pentium 4... Jeg tenkte faktisk på det, at hvis jeg skulle bygge en ny pc, så skulle d ikke være AMD, men p4. Tror faktisk jeg forsatt går for den tanken. Borre: :razz: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 borre Du skulle bare forsatt med den glimrende beskrivelsen din hadde blitt intresant å sett raksjonen blant ungdomen,kunne blitt en fin diskusjon. :razz: :razz: Kjetil Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Tror fakttisk det gikk mere en 5 sek, men reagerte nokk ganske rask ja. Så en demo av asus sitt nye hovedkort hvor de river av ribba (dette er på et kort uten thermal protection), tar over 10 sekund før maskina henger, men den når 250 grader eller noe etter litt over 15 sek, vet ikke om dette var fahrenheit eller celsius. AtW Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Viss kjøleribba henger på tror jeg man kan stoppe vifta i ca. 10 sek. (kommer an på hva vifte/ribbe man har). Mener jeg las det en plass. Men viss hele dritten datt av kan du takke gud for at tordenfuglen fortsatt lever. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 21:54, borre skrev:Pga. elektromigrasjonen som oppstod da temperaturen i flux-kapasitatoren utførte en zero-byte-operasjon som igjen førte til 156,13 Fahrenheit i den interne katalysatoren. Wow, begynte å lure på alt du kan man! Det der hørtes jo super-professionelt-geek ut :smile:! Men det hørte ikke dumt ut, du skulle gjort som Kjetil sa, ikke skrive at du kødda. Da kan du tro folk hadde begynt å lure på om det ikke er du som har konstruert AMD CPU's :smile:.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 00:51, Nostradamus skrev:Viss kjøleribba henger på tror jeg man kan stoppe vifta i ca. 10 sek. (kommer an på hva vifte/ribbe man har). Mener jeg las det en plass. Men viss hele dritten datt av kan du takke gud for at tordenfuglen fortsatt lever. Som sagt så tok det over 10 sekund før maskina hang seg engang på demoen jeg så, og det var en film av at de tok av hele stasen, kjøleribbe og alt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Lover å slenge inn noen svar som er feil i fremtiden, og som kun geeks forstår (de som har sett Back To The Future burde iallefall ha skjønt flux-kapasitatoren da :smile: ) Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Wooha, Back To The Future er en knallfilm. Men jeg har svaret på hvorfor maskinen din ikke startet: I I V Det er fordi du ikke bruker Macintosh :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Borre Ikke for å ødelegge, men kombinasjonen flux og kapasitator er faktisk mulig. En kapasitator fungerer ofte som en buffer for strøm (jeg kan den riktige terminologien, men sier det enkelt her). Så i og for seg, det ville blitt en kondensator som kunne lagre magnetisme, noe som igjen ville kunne forklart katalysatoren i dette tilfellet. Så på en tynn, usansynlig upraktisk måte, så var faktisk forklaringen din plausibel, om cpu'n var like stor som et mediumstort servertårn :smile:, og noen hadde klart å finne ut hvordan man lagrer magnetisme. Jeg ser med spenning fram imot din neste forklaring, og håper du lar vente å avsløre deg selv. Lord Thaniel [ Denne Melding var redigert av: thaniel på 2002-06-22 03:26 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 03:25, thaniel skrev:Jeg ser med spenning fram imot din neste forklaring, og håper du lar vente å avsløre deg selv. Har ingen andre forklaringer enn den jeg kom med i ID:2 Er forøvrig informatiker og ikke fysiker, så ikke forvent at jeg vet hva jeg snakker om alltid :wink: Du får følge med på svarene mine i tiden fremover om det kommer frem ett og annet høyteknologisk geekete svar Case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå