Gå til innhold

Prøvd å fly uten pass?

Anette_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så et nødpass som varer mye, mye mindre enn et vanlig pass koster like mye? Herregud.

Helt korrekt. Dessuten kommer du ikke inn i US med et nødpass..

Det hjelper lite, eneste internasjonalt godkjente norske legitimasjonen er pass.
Riktig. Men hvor mange ganger har du blitt spurt etter pass ute i et land? Jeg har reist i mange land, til og med arabiske, og har ALDRI blittt bedt om å vise legitimasjon. Det er veldig kjekt å ha det med, men det skulle kunne ordne seg uten også.
Lenke til kommentar

Min egen erfaring er at man ikke trenger pass, i alle fall ikke i EU-land.

I sommer var jeg to uker i Portugal, fly begge veier fra Flesland til Faro. Absolutt ingen spurte etter pass. Kunne like godt lagt hjemme.

I høst var jeg i Berlin, båt/buss begge veier, Bergen - Hirtshals - Berlin, og tilbake. Ingen spurte etter pass, utenom da vi skulle inn på den nordiske ambassaden i Berlin. Der må man ha pass uansett.

Summa summarum: Du trenger ikke pass, men du må ha det med. God tur. ;)

Lenke til kommentar

Jeg trenger det ikke men må ha det med? :p

Har med det som gikk ut i september 2003 jeg da, og studentkort og bankkort.. Holder ikke det så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Bable noe om schengenavtalen og at ingen har informert meg om det osv..

Glegruer meg skikkelig nå! Blir skikkelig nervøs, hadde nettop besøk av vennina mi som reiser til praha i morgen tidlig til typen sin da. Og hu var ikke litt nervøs engang,men hu gleda seg så mye at hu var kvalm da :p

Lenke til kommentar
Problemet er vel ikke å komme deg til Tyskland, det er vel heller det at situasjonen kan bli ganske lei om det skjer noe og du står der uten gyldig leg eller om du må vise pass på tilbaketuren fra Tyskland.

Den tid, den sorg. Sørg for å ha det jævlig gøy i Tyskland. :wee:

Lenke til kommentar

Bankkort kan skape problemer i utlandet, da ikke alle er vant med å bruke bankkort som id, da de ofte ikke har bilde på disse i utlandet. I tillegg har de ofte egne id-kort. Har opplevd at folk har blitt stoppet i døra på utestedet og bedt om å hente passet når de prøver å komme inn med bankkort, men dette varierer naturligvis.

Poenget er at med pass er du 100% sikker, mens du med annen legitimasjon kan oppleve visse problemer. Norsk ungdom på 18 åt er ikke det sikkerhetspersonellet ser etter, men det er greit å ha sitt på det tørre om spørsmålet dukker opp.

Til Tyskland tror jeg ikke dette er noe stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...