Wabby Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Om du ikke drar for tidlig imorgen, så kan du kjøpe pass hos politiet, de tar drøye 800,- Jævla nazinorge. Mitt tyske pass fikk jeg gratis! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Tyskalnd er med i Schengen. Passfrihet. Det hjelper lite, eneste internasjonalt godkjente norske legitimasjonen er pass. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Om du ikke drar for tidlig imorgen, så kan du kjøpe pass hos politiet, de tar drøye 800,- Jævla nazinorge. Mitt tyske pass fikk jeg gratis! Passgebyret er en ~tusenlapp. Det koster det samme for nødpass som for vanlig pass, men nødpass har en særdeles begrenset varighet. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Så et nødpass som varer mye, mye mindre enn et vanlig pass koster like mye? Herregud. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Så et nødpass som varer mye, mye mindre enn et vanlig pass koster like mye? Herregud. Helt korrekt. Dessuten kommer du ikke inn i US med et nødpass.. Det hjelper lite, eneste internasjonalt godkjente norske legitimasjonen er pass. Riktig. Men hvor mange ganger har du blitt spurt etter pass ute i et land? Jeg har reist i mange land, til og med arabiske, og har ALDRI blittt bedt om å vise legitimasjon. Det er veldig kjekt å ha det med, men det skulle kunne ordne seg uten også. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Min egen erfaring er at man ikke trenger pass, i alle fall ikke i EU-land. I sommer var jeg to uker i Portugal, fly begge veier fra Flesland til Faro. Absolutt ingen spurte etter pass. Kunne like godt lagt hjemme. I høst var jeg i Berlin, båt/buss begge veier, Bergen - Hirtshals - Berlin, og tilbake. Ingen spurte etter pass, utenom da vi skulle inn på den nordiske ambassaden i Berlin. Der må man ha pass uansett. Summa summarum: Du trenger ikke pass, men du må ha det med. God tur. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg trenger det ikke men må ha det med? Har med det som gikk ut i september 2003 jeg da, og studentkort og bankkort.. Holder ikke det så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Bable noe om schengenavtalen og at ingen har informert meg om det osv.. Glegruer meg skikkelig nå! Blir skikkelig nervøs, hadde nettop besøk av vennina mi som reiser til praha i morgen tidlig til typen sin da. Og hu var ikke litt nervøs engang,men hu gleda seg så mye at hu var kvalm da Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har aldri med meg pass hvis jeg reiser innen Schengen... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Får håpe det går bra da... Men om du først blir spurt om pass, så hjelper hverken utgåtte pass, studentkort eller bankkort. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Så et nødpass som varer mye, mye mindre enn et vanlig pass koster like mye? Herregud. Nettopp. Det tar nemlig litt tid å fornye pass o.l. Men når folk ikke gidder eller glemmer det, så blir det dyrt foran skranken på flyplassen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det sies jo at Nordmannen reiser mer og mer uten pass.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg måtte ha pass når jeg reiste til frankfurth 28 januar i år... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Problemet er vel ikke å komme deg til Tyskland, det er vel heller det at situasjonen kan bli ganske lei om det skjer noe og du står der uten gyldig leg eller om du må vise pass på tilbaketuren fra Tyskland. Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 en svømme tur hadde da vel vært deilig :!: Men fra spøk til alvor fredrikrb har rett du kan bruke ditt bankkort. God tur Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Problemet er vel ikke å komme deg til Tyskland, det er vel heller det at situasjonen kan bli ganske lei om det skjer noe og du står der uten gyldig leg eller om du må vise pass på tilbaketuren fra Tyskland. Den tid, den sorg. Sørg for å ha det jævlig gøy i Tyskland. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Bankkort kan skape problemer i utlandet, da ikke alle er vant med å bruke bankkort som id, da de ofte ikke har bilde på disse i utlandet. I tillegg har de ofte egne id-kort. Har opplevd at folk har blitt stoppet i døra på utestedet og bedt om å hente passet når de prøver å komme inn med bankkort, men dette varierer naturligvis. Poenget er at med pass er du 100% sikker, mens du med annen legitimasjon kan oppleve visse problemer. Norsk ungdom på 18 åt er ikke det sikkerhetspersonellet ser etter, men det er greit å ha sitt på det tørre om spørsmålet dukker opp. Til Tyskland tror jeg ikke dette er noe stort problem. Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Bankkort er gyldig legitimasjon. EDIT: Ha en fin tur. Sorry mate, men bankkort er ikke gyldig legg. Det eneste som er gyldig legg er det nye bilsertifikatet og pass. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg har da alltid kunnet bruke bankkort som legitimasjon EDIT: Skulle seff være legitimasjon, ikke pass Endret 17. februar 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har da alltid kunnet bruke bankkort som pass Brukte mopedlappen som leg. i banken en gang jeg. Funka fett det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå