Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Skal til Hamburg i morgen men kom på at passe mitt gikk ut i 2003. Her: http://www.politi.no/henvendelser/pass.shtml Står det at vem trenger passAlle norske statsborgere som skal reise utenfor de nordiske lands grenser, bør være i besittelse av gyldig norsk pass ved inn- og utreise. Også barn må ha pass. Innenfor Schengen-området (Den passfrie sonen i Europa) er det ikke lenger behov for pass av hensyn til grensekontrollen, men da pass er det eneste godkjente norske identitetsdokument, vil du også her kunne få behov for pass, f. eks. ved innskjekking på fly, hoteller etc. Alle norske statsborgere som kan godtgjøre sitt statsborgerskap og sin identitet har rett til å få norsk pass. Særskilt godtgjøring av statsborgerskapet gjelder i første rekke personer som tidligere har hatt utenlandsk statsborgerskap. Men har noen prøvd å fly til f.eks. tyskland i det siste? Og hva torr dere...? Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Du kan få sånn "engangspass" på flyplassen. EDIT: Reisen foregår tilfeldigvis ikke med en viss tysker på forumet? Endret 16. februar 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Så lenge du ikke ser ut som meg, så går det sikkert fint. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kom meg til Frankrike uten pass jeg, men det er en stund siden. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 EDIT:Reisen foregår tilfeldigvis ikke med en viss tysker på forumet? hehe, den gjør nok det ja Dr.X it is Skal besøke faren hans ( og broren og søstra da ) Gleder meg kjempemasse men bekymrer meg for å ikke komme på flyet... Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det går nok fint, Anette. Håper dere får en kjempefin tur da. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ring på forhånd angående "engangspasset" jeg snakket om. Jeg kjenner mange folk som har gjort nettopp det. Ring i dag/morgen og forhør deg. Du må ta med bilde og ID (da tar du med det gamle passet ditt, og forklarer situasjonen). Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Tror politistasjonen er stengt nå, og engangspass koster en tusenlapp. Vet ikke om mamma og de er så veldig happy for å betale det fordi jeg ikke har fått surr ameg til å sjekke slik tidligere. Thea: Tusen takk, håper på det ihvertfall! =) Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Reist til Spania maaaange ganger uten pass. Før måtte vi alltid ha det, men de siste årene har jeg ikke hatt behov for det.. Reist sikkert 6 ganger.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Hva sier du når du skal sjekke inn på flyet og de spør etter pass da? Edit: Leif Endret 16. februar 2005 av Anette_ Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har ikke hatt behov for det. Ingen som har spurt meg.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 På Gardermoen så sjekker de i hvert fall passet ved check-in av baggasje. Ellers er det ikke. De ber aldri om pass før du skal ombord - de skal bare ha boardingkortet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Tyskalnd er med i Schengen. Passfrihet. Ta med det du har av legitimasjon for innsjekk, så ordner det seg nok Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 På Gardermoen så sjekker de i hvert fall passet ved check-in av baggasje. Ellers er det ikke. De ber aldri om pass før du skal ombord - de skal bare ha boardingkortet. Seff, de sjekker passet, men det er rutine. Med litt velvillig dame bak insjekk, så ordner det seg med ID-kort. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Og i ID-kort legger du bank-kort eller? For jeg har vel ikke nor særlig mer annet enn det, og det ligner ikke på meg engang.. Gammelt bilde. Kommer til å slite Dritt at tiden går så fordt at jeg klarte å glemme å skaffe meg pass! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Bankkort er gyldig legitimasjon. EDIT: Ha en fin tur. Endret 16. februar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Håper fredrikrb har helt rett, men jeg er sånn bekymra person som ikke klarer annet enn å bekymre seg når jeg virkelig bekymrer meg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kjenner meg igjen i det, Anette. Det går nok bra, vi krysser fingrene. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Håper fredrikrb har helt rett, men jeg er sånn bekymra person som ikke klarer annet enn å bekymre seg når jeg virkelig bekymrer meg... han har rett.. , bank kort er gyldig... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hva med bank lang da? Ha, ha, ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå