Stian_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 side: http://stian.bang.dot.no/ som du ser så går menyen langt utover innholdet. hvordan fikse dette? xhtml: <div id="content"> <div id="menu"> <ul id="menuList"> <li class="menuItem">bla</li> <li class="menuItem">bla2</li> </ul> </div> <h1 id="contentHeader">Home</h1> <p class="contentText">Introduction</p> </div> css: #content { width: 748px; margin-left: auto; margin-right: auto; background: #FFFFFF; } #menu { float: left; width: 150px; padding-top: 40px; } #menuList { list-style: none; text-align: left; padding: 10px 15px 10px 15px; } li.menuItem { margin-bottom: 2px; width: 120px; } Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må legge til et element nederst i #content som du legger til clear: both; i css. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Funka ikke så bra hvordan får jeg strekt alt det hvite i #content? vil det bli finere med footeren helt nederst på siden? Endret 16. februar 2005 av Thurloc Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 funka det ikke med en (for eksempel) <hr /> også sette clear: both? man kan vistnok også sette display: table; men det er vist ikke css3 valid :\ Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Funka ikke så bra hvordan får jeg strekt alt det hvite i #content? vil det bli finere med footeren helt nederst på siden? Det virker ikke fordi du ikke har noe innhold i diven din, men jeg ser nå at det enkleste og sikkert også det beste ville være å bare flytte #bottom inn i #content og sette clear: both; på #bottom. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 takker funker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå