HeSR Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg skal kjøpe ny CPU og i den anledning lurer jeg litt på hvem av disse som ha mest varmeproblemer. Mange sier at det er en del mer varmeproblemer med Athlon64 prosessorene enn det er med P4 prosessorene.. Er det noen som har noen formening om dette ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 P4 "Prescott" er vel de som har mest varmeproblemer AMD 64 har jo Cool'n'Quiet Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 AMD 64 har jo Cool'n'Quiet ...og er i tillegg kaldere enn "Prescott" uten C'n'Q. Lenke til kommentar
Natten Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 AMD 64 har jo Cool'n'Quiet Vet du om denne prosessoren har det? AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 AMD 64 har jo Cool'n'Quiet Vet du om denne prosessoren har det? AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED ALLE AMD 64 bits CPUene har C'n'Q Lenke til kommentar
Calm Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg skal kjøpe ny CPU og i den anledning lurer jeg litt på hvem av disse som ha mest varmeproblemer. Mange sier at det er en del mer varmeproblemer med Athlon64 prosessorene enn det er med P4 prosessorene.. Er det noen som har noen formening om dette ? Satte nylig sammen et A64 system for en kompis med A64 3000+ med en CoolerMaster Hyper 6 kjøler. Faktisk er er dette det kjøligste systemet jeg har sett. Idlet på 25-26 C i følge BIOS og Everest, og under load var ikke tempen mye høyere... Så jeg vil ikke akkurat si at de sliter med varme edit: Har klokket den opp til ca. 2450 MHz nå også... Husker ikke nøyaktig hva tempen var, men det var ikke snakk om mye høyere enn på 1800 MHz... utrolig nok... Den kjøleren er jo riktig nok ganske hissig, men til sammenlikning så kjører min XP2000+ på 60 C etter noen timer med load Endret 16. februar 2005 av Calm Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Varmeproblemer var vel litt å ta i Fur. Sitter med en 3 ghz prescott @ 3.6 i en shuttle... Den er stabil som et fjell :!: Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Varmeproblemer var vel litt å ta i Fur.Sitter med en 3 ghz prescott @ 3.6 i en shuttle... Den er stabil som et fjell :!: hehe .. kanskje ikke problemer med den blir varmere, selv om mange sier Prescotten dems er som et kjøleskap har mange tester vist at den blir varmere enn AMD sine Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Varmeproblemer var vel litt å ta i Fur.Sitter med en 3 ghz prescott @ 3.6 i en shuttle... Den er stabil som et fjell :!: Stabilt ja, fordi cpu'en klokker seg ned når det blir for varmt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Genialt! Da vil det si at dte ikke finnes en grense! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Varmeproblemer var vel litt å ta i Fur.Sitter med en 3 ghz prescott @ 3.6 i en shuttle... Den er stabil som et fjell :!: Stabilt ja, fordi cpu'en klokker seg ned når det blir for varmt het ikke det noe med Throttling Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Prescott er jo laget for og tåle den ekstreme varmen den produserer, så det er jo ikke et "problem" Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Prescott er jo laget for og tåle den ekstreme varmen den produserer, så det er jo ikke et "problem" Tja...er vel ikke bygget for å lage masse varme, den tåler heller ikke spesielt mer varme enn f.eks AMD Athlon XP. Det den gjør når den blir varm er at den hopper over annehvert eller hvert tredje (alt etter hvor varm den er) klokkeslag slik at det ikke produseres fullt då mye varme. Dette kalles throttling. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hadde en AMD Athlon XP 2000+ 1667 @ 2000, den ble aldri varmere enn 35 grader C. Hvis jeg ikke husker feil så var det en "thornton"(tror det var det den het, det var hvert fal ikke en Palermo). Vil vel påstå at de nye Winchester AMD 64 ikke produserer like mye varme som de eldre Clawhammer modellene, siden Winchester har 90 nm teknologi . Ikke drep meg hvis jeg sier noe galt her. Endret 17. februar 2005 av MoFFaSSa£ Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hadde en AMD Athlon XP 2000+ 1667 @ 2000, den ble aldri varmere enn 35 grader C. Hvis jeg ikke husker feil så var det en "thornton"(tror det var det den het, det var hvert fal ikke en Palermo). Vil vel påstå at de nye Winchester AMD 64 ikke produserer like mye varme som de eldre Clawhammer modellene, siden Winchester har 90 nm teknologi . Ikke drep meg hvis jeg sier noe galt her. Det må være en Thornton du har ja, og ikke en Palomino... Har en Palomino selv, og den blir glovarm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå