Gå til innhold

Trenger forslag til ny pc - ca 20-25k

Anbefalte innlegg

ATI skal være bedre til bl.a. OpenGL spill

Dette er feil! Det er Nvidia som er best på spill basert på OPENGL!

ja vel. mulig jeg blandet sammen Direct3D og OpenGL, eller ATI og NVidia når jeg skrev. eller så var det han jeg snakket med her om dagen som blandet dem for meg når han fortalte meg hva jeg burde kjøpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det er greit å holde på tradisjoner... Amd er jo billigere men, trur jeg? :roll:

Uansett for du sikkert en konge pc! du er jammen heldig som har den muligheten til å køpe alt high end!

Må jo spare jeg og da....men velger å bruke pengene fornuftig...på pc :D:D

Lenke til kommentar
Synd du ikke ha plass til et CoolerMaster Stacker i skapet ditt. Hadde nok fått plass til nok disker i det.

:D:D

Men seks disker er det jeg trenger. Får heller bytte ut noen hvis jeg trenger mer plass. Og så kan jeg jo slenge på et par harddisk skuffer hvis behovet er der.

Har oppdatert handlevogna hos komplett:

Handle liste hos komplett.no

Er veldig usikker på om jeg skal gå for en 3,4 eller en 3,6 Ghz CPU.

Komplett har ikke alt som ble foreslått her i denne tråden, men jeg vil samle alt ett sted. Og komplett har jeg alltid brukt. Men har byttet ut kabinettet med ett Lian kabinett, som ser litt bedre ut enn det første jeg valgte. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ehy, ikke bestill ennå!

Først, skift ut Pentium 4 550 med en Pentium 4 550J.

Så vil jeg råde deg til å gå for et i925XE hovedkort. Det yter bedre, og du får bedre oppgraderingsmuligheter med 1066 FSB!

Det eneste som er noe dritt med f.eks Asus P5AD2-E er at den har så få SATA kanaler.

Asus P5AD2 har nok og Asus P5GD2. Også MSI sitt XE kort og Abit sitt har for få SATA kanaler. Og er det noe jeg trenger er det akkurat dette. Litt dumt å måtte ha eget SATA kort for å få nok.

Jeg har aldri opplevd å oppgradere pc'ene mine. Hver gang sier folk at ja denne pc'en blir det lett å oppgradere, men med den utviklinga vi har nå, kjøper jeg alltid ny. Disker, DVD og slikt går bra, men ikke minne, CPU osv. Siden jeg ikke skal OC noe spessielt, holder det vel med 800 Mhz bus. Kjører inn PC4200 DDR2 ram, så har jo litt å gå på der i forhold til den vanlige PC3200 DDR2.

Bytter pc ca annen hvert år, men i det siste, ca hvert år. Pc'en jeg har nå, er ca ett år nå, og lite jeg kan oppgradere på den. Men da jeg kjøpte den så det ut som at jeg kunne ha denne en god stund. Men nå frister PCI-E og DDR2. Snart kommer noe nytt, men kan jo ikke vente, for da får man aldri kjøpt seg pc.

Byttet CPU til 560J, da komplett ikke har 550J. Må uansett vente til mars før de får inn skjermkortet, så jeg har god tid. Spare litt mer penger, så kan jeg hive inn litt mer små snacks i pc'en :D:D

Lenke til kommentar
Det gjør du lurt i. Men da bør du ha deg et i925XE hovedkort :)

Jeg har lagt inn ett Asus P5GD-E Premium HK nå. Den nye handle listen ser slik ut: Handle liste hos komplett, men komplett.no har ikke fått inn 600 serien enda, så handlelisten ligger inne med 500 serien CPU.

Ser jeg må ut med ca 200-500 kroner mer for en 650 enn en 560, mens nesten 2000 kroner mer for en 660 enn 560. Så da må jeg finne ut om det er verd 2k for 200 Mhz. Tror heller jeg ta OC CPUen noen få hundre Mhz, slik den ligger på 3,6-4 Ghz, trenger ikke noe mer, og med det systemet jeg nå setter sammen, skal OC ikke være noe problem. Eneste bekymring jeg har er temperatur, da jeg skal prøve å ha pc'en så stille som mulig. Heller litt tregere pc og en stille pc, enn en rask bråkete pc. :thumbup:

Lenke til kommentar
uten tvil billigere cpu og dyrere skjermkort (hvofor i all verden ønsker du å spare på kruttet på nettop skjermkortet, som er det vikigskte for gaming??)

KJøp x850xt pe du

Greit jeg skal spille, men det er ikke det viktigste. Og nå burde vel 6800 GT holde til det meste?

Jeg har ikke tid til å spille så alt for mye, og de spillene jeg spiller krever vanligvis ikke så mye. Men vil jo ha Battlefield 2 når det kommer. :D

Lenke til kommentar

har du fx5700 nå :ohmy:

Du kommer til å merke forkjell ja.

Du burdet i alle fall sjekke tester av den cpuen der, det er mulig det bare er en klokket 3.4 versjon osv. Lønner seg aldrig å kjøpe det aller siste innen cpu (det blir noe annet med skjermkort xt\ultra, de holder godt på verdien, det å ramm er det faktisk lett å selge videre, men cpu :no: )

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
har du fx5700 nå :ohmy:

Du kommer til å merke forkjell ja.

Du burdet i alle fall sjekke tester av den cpuen der, det er mulig det bare er en klokket 3.4 versjon osv. Lønner seg aldrig å kjøpe det aller siste innen cpu (det blir noe annet med skjermkort xt\ultra, de holder godt på verdien, det å ramm er det faktisk lett å selge videre, men cpu :no: )

Jepp har Fx5700 nå, merket at det var ett problem da jeg fikk Doom3. Men har ikke oppgradert skjermkortet, da jeg uansett skulle bytte fra AGP til PCI-E

Blir nok en 650 3,4 Ghz når den kommer til komplett.no

Jeg selger uansett aldri pc'ene mine når jeg bytter dem ut. Pleier å gi dem bort til kjente som trenger en nyere pc enn den de har. Så brukt verdi er ikke ett tema for meg.

Når det gjelder skjermkortet er jeg faktisk mer opptatt av støynivå enn om det absolutt er det beste av det beste. Og ofte er det vel de raskeste kortene, som bråker mest? :hmm:

Lenke til kommentar

Skal du ha ned støynivå på skjermkort, kjøp deg en avAC skjermkort kjølerne de har på microplex :)

Du kan jo vurdere en XP120 cpu kjøler fra thermalright, har fått med meg at den er både bedre og mer stillegående en zalman sine (og ikke minst lettere)

Med den kjøleren kan jo du sette på det støynivået du vill med tanke på at du selv kan velge vifte (120mm)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Skal du ha ned støynivå på skjermkort, kjøp deg en avAC skjermkort kjølerne de har på microplex :)

Du kan jo vurdere en XP120 cpu kjøler fra thermalright, har fått med meg at den er både bedre og mer stillegående en zalman sine (og ikke minst lettere)

Med den kjøleren kan jo du sette på det støynivået du vill med tanke på at du selv kan velge vifte (120mm)

Lykke til!

Jeg tror neppe jeg kommer til å mekke noe på skjermkortet. Ingen garanti hvis jeg bytter ut vifta.

Høres jo bra ut den XP120 vifta, har en Zalman 7000cu i dag, og den hører jeg ikke. Men den er stor, og veldig tung (nesten en kilo ) Men jeg flytter ikke mye på pc'en, så det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Kan si deg at du bør være litt forsiktig med å sette PC'en inni et lukket skap, jeg prøvde det engang, og bare 10 min etterpå begynte det å lukte svidd der, og jeg har bare en disk, + en cpu som ikke lager så mye varme som din.. Vet ikke om det var farlig, men jeg tok ikke sjangsen på å ha den der lenger.

edit: også ville jeg kanskje ventet til de nye 6xx cpuene kom i butikken.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...