myhken Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Trenger forslag til en ny pc, med en pris på max 25.000 Noen restriksjoner: 1.Kabinettet kan max være 45 cm høyt, og må ha plass til 6 interne 3 1/2 diskstasjoner + diskett stasjon. Den må ha minst 3 5 1/4 eksterne plasser. 2. Den skal være så stille som mulig. Jeg liker Zalman produkter og eventuelt Thermaltake 640 W PSU. 3. Trenger 1,2 TB fordelt på 4-5 disker + en Raptor systemdisk. 4. Skal være Intel 775 med DDR2 og PCI-E 5. Skal brukes til spilling, så trenger ett rått skjermkort. 6. Minst 1 GB RAM Trenger ikke DVD brenner, CD rom, skjerm, tastatur og mus. Noen forslag? Jeg har satt sammen denne På komplett.no men kan jeg få noe bedre andre steder? Og eventuelt er det noe jeg har glemt, eller noen ting jeg bør endre på? Håper på tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg ville valgt sokkel 939 istedet, men du bør velge 74gb utgaven av WD raptor disken, den er mye raskere en 36gb varianten! Lenke til kommentar
kr0ken Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 skulle ønske jeg hadde så masse penger... siden du ikke skal ha SLI hovedkort, ville jeg kanskje gått for et ATI kort, f.eks. Sapphire Radeon X850XT Platinum, eller et annet X850XT (evt Platinum/PE) kort. ATI skal være bedre til bl.a. OpenGL spill, og når du bare skal kjøre et grafikkort, er ATI best alene (etter hva jeg har hørt), nVidia er best (og selvfølgelig eneste) enda på dual GPU (SLI). Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Bør helt klart gå for den største raptoren da den skal være en del raskere. Har den og er veldig fornøyd. En pc til 25k fortjener et bedre kabinett mener nå jeg da. Og hadde det vær meg så hadde jeg heller gått for 6x 200 gb og ikke 4 x 300 gig. Da sparer du minst 1k som du kan spytte inn i et lian li kabitett fesk. Ellers ser det bra ut. Leben Endret 16. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Bør helt klart gå for den største raptoren da den skal være en del raskere. Har den og er veldig fornøyd. En pc til 25k fortjener et bedre kabinett mener nå jeg da. Og hadde det vær meg så hadde jeg heller gått for 6x 200 gb og ikke 4 x 300 gig. Da sparer du minst 1k som du kan spytte inn i et lian li kabitett fesk. Ellers ser det bra ut. Leben Med 6x seagate så sliter jeg med å få plass til raptoren. Og siden jeg har en høydebegrensning på 45 cm, er det få kabinetter jeg kan få, med så pass mye diskplass. PSU'en skal jeg uansett bytte ut med den 680 W'en som skal være så og si lydløs. Samme er jo Zalman viftene. Når det gjelder skjermkort, ser jeg at det er en evig diskusjon på Geforce eller Radeon kort. Ett fett for meg, så lenge det har 256 MB GDDR3 minne. Og er konge til spill. Men ikke bråker like mye som ett jetfly, da dette faktisk blir den største lydkilden i pc'en totalt sett. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Stille og bra skjermkort: HIS X850XT Jeg hadde først ett Gainward 6800U kort som bråket som ett uvær. Så fikk jeg AGP versjonen av dette kortet og det er en nytelse i forhold. Det er veldig stille og noe av det beste du kan få tak i. Edit: Sjekk dette kabinettet: CoolerMaster Endret 16. februar 2005 av kasol Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Bør helt klart gå for den største raptoren da den skal være en del raskere. Har den og er veldig fornøyd. En pc til 25k fortjener et bedre kabinett mener nå jeg da. Og hadde det vær meg så hadde jeg heller gått for 6x 200 gb og ikke 4 x 300 gig. Da sparer du minst 1k som du kan spytte inn i et lian li kabitett fesk. Ellers ser det bra ut. Leben Med 6x seagate så sliter jeg med å få plass til raptoren. Og siden jeg har en høydebegrensning på 45 cm, er det få kabinetter jeg kan få, med så pass mye diskplass. PSU'en skal jeg uansett bytte ut med den 680 W'en som skal være så og si lydløs. Samme er jo Zalman viftene. Når det gjelder skjermkort, ser jeg at det er en evig diskusjon på Geforce eller Radeon kort. Ett fett for meg, så lenge det har 256 MB GDDR3 minne. Og er konge til spill. Men ikke bråker like mye som ett jetfly, da dette faktisk blir den største lydkilden i pc'en totalt sett. Om 46,2 går så er jo dette fra MP utrolig bra. Har dette selv å bare bare bra å si om det, god plass er det også.. Merprisen dette koster sparer man inn på å bytte til de mindre diskene. Edit: Om ikke det går med mer enn max 45 regner jeg med at du skal ha den under noe, så da er det bare å ta av rista på toppen, og vips er den 45 Endret 16. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Edit:Sjekk dette kabinettet: Cooler Master Linken kommer bare til MS hos meg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg ville ha kjøpt 5 stk Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ dersom du får plass til det. Da får du 50GB ekstra + at du sparer 750kr (skjønner ikke hva du skal med 1,2TB uansett, men men. Så en fyr her på forumet som hadde sånn 10TB fordelt på masse disker puttet inn i et maxitower for seg selv, det så sykt ut. edit: Leben - hos meg også... Endret 16. februar 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg ville ha kjøpt 5 stk Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ dersom du får plass til det.Da får du 50GB ekstra + at du sparer 750kr (skjønner ikke hva du skal med 1,2TB uansett, men men. Så en fyr her på forumet som hadde sånn 10TB fordelt på masse disker puttet inn i et maxitower for seg selv, det så sykt ut. ET maxitower? Sjukt! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Disker kan du jo ta Seagate sine 400 gb eller 300 gb'ere... Ganske stille og grei ytelse. Har også NCQ. Skjermkort hadde eg valt ATI X800/850 XT PE eller noke i den klassen. Og får og få årtlig fart på sakene kan du velge ein Seagate SCSI disk, sida du skal svi av så mykje penger på ein pc. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ville kanskje valgt 3,4 GhZ versjonen av cpu'en, å betal så myew for 200 MhZ er det ikke verdt(ikke for meg ihvertfall, vet ikke åssen du ser på det) og spytt inn i et annet kabinett(som mange andre sier her) en så rå pc bør ha et fint "skall" Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 ville kanskje valgt 3,4 GhZ versjonen av cpu'en, å betal så myew for 200 MhZ er det ikke verdt(ikke for meg ihvertfall, vet ikke åssen du ser på det) og spytt inn i et annet kabinett(som mange andre sier her) en så rå pc bør ha et fint "skall" Ja det er en av tingene jeg har lurt på, om jeg skal gå ned til 3,4. Har vel neppe så stor betydning. Og ja, kabinettet skal stå inne i ett skap i skrivebordet mitt, så det kan MAX være 45 cm høyt, det idelle er 43,5 cm. Og hva jeg skal med 1,2 TB...ja jeg har 1,2 TB nå, og er snart tom for plass, tenkte å doble når jeg først kjøper ny pc. Eller vil sitte igjen med ca 2,1 TB, siden jeg ikke beholder de "gamle" IDE diskene mine. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Og ja, kabinettet skal stå inne i ett skap i skrivebordet mitt, så det kan MAX være 45 cm høyt, det idelle er 43,5 cm. Lian Li PC7ASCAND Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Skal lage til et bra et. fucka webshop-guide. Endret 16. februar 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Og ja, kabinettet skal stå inne i ett skap i skrivebordet mitt, så det kan MAX være 45 cm høyt, det idelle er 43,5 cm. Lian Li PC7ASCAND Ja, men der mangler jeg minst 3 interne 3 1/2 plasser da... Må som sagt ha minst 6 interne 3 1/2 plasser. Utseende på kabinett er ikke viktig, da pc'en aldri forlater "skammekroken" i skapet på skrivebordet. Plass kommer foran design. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Og ja, kabinettet skal stå inne i ett skap i skrivebordet mitt, så det kan MAX være 45 cm høyt, det idelle er 43,5 cm. noen max dybde da? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Lian Li drevramme Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=12877 Satt sammen etter ditt behov. Så kan du bare slenge på en diskettstasjon og det andre du ville ha! Tror det der er meget godt. Kjapp RAM med lave timings. Stilig kabinett 43,5cm høyt. 1200GB lagring osv. Se selv Bakdelen med ASUS P5AD2-E Premium er at det bare har 4x sata kanaler, mens deluxe kortet har 8 stk sata kanaler. Med mitt antall disker må jeg ha noe å gå på. Thermaltake Silent Purepower 480W bråker nok noe mer enn 680 W'en gjør. Men det finnes jo flere typer av 480 W. Butterfly versjonen har bare 17db, samme som 680 W har. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Og ja, kabinettet skal stå inne i ett skap i skrivebordet mitt, så det kan MAX være 45 cm høyt, det idelle er 43,5 cm. noen max dybde da? Ikke så mye mer enn 53 CM. Bredden, ikke så mye mer enn 20 cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå