kidden Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver. Noen som vet hva det norske ordet "ingress" betyr på engelsk? Har prøvd Clue, men den finner ingen engelsk ord for ingress. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 skulle akkurat til å foreslå clue, men siden du sa det ingress er jo et latinsk ord 8rett meg hvis jeg sier feil) så du kan bruke ingress i engelsk også... bare gjør det klart for leseren. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) ingres´s m1 (fra lat. 'inngang, begynnelse', av ingredi 'gå inn i') sammenfattende innledning til (avis)artikkel el. reportasje der de viktigste poengene blir framhevet innledning kanskje (introduction, opening, prologue, preface) Endret 17. februar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Hungry to know Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ingress på engelsk er lead paragraph. Se. http://quest.arc.nasa.gov/aero/wright/teachers/pdf/language/Newspaper_Article.pdf Ingress på engelsk betyr helt andre ting enn på norsk. Typisk tilfelle av "false friends". Ofte er det best å google opp temaer om en ting, som "parts of an article" eller noe sånt, når man vil sjekke ordbruk i et annet språk. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Litt uvanlige artikkeldeler i lenken ovenfor. Det som normalt heter body text på engelsk, er kalt "Explanation". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå