Grom Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei. Jeg kjører nå kernel 2.6.9 på maskinen min, men up2date har lastet en ny kernel: 2.6.10..... Når jeg prøver å boote med denne henger maskinen seg under oppstart. Noen som vet hva grunnen kan være til dette, evt hvordan å løse det? Kjører nforce2 brikkesett om det skulle være av betydning. Er rimelig fersk når det gjelder Linux, så fint om dere tar hensyn til det ved evt. svar. Takker for svar. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Fjern "rhgb" fra GRUBs boot-parametrer. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takker. Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Takker. Hvordan gjør jeg det ? I skjermen hvor du velger hvilket operativsystem du vil starte, merker du Fedora og trykker "e". Nå får du en oversikt over kommandoene som starter Fedora. Velg linjen som har rhgb på slutten av seg, og trykk "e" igjen. Nå fjerner du ordet "rhgb" fra linjen. Etter det er det bare å trykke "enter" og så "b". Når Fedora har startet installerer du nforce-driverne på nytt hvis du har installert dem, hvis du ikke har installert dem åpner du filen "/boot/grub/menu.lst" som root og fjerner ordet "rhgb" fra den. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Det ser dessverre ikke ut til å hjelpe. Jeg kommer litt lenger i oppstarten, men maskinen henger seg likevel. Den brukte å stoppe etter "storage audio network DONE". Nå kommer jeg til "Looking for new hardware" (el.)... Frustrerende Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Fedora pleier ikke slette de gamle kjernene, så bare fortsett å bruk den gamle til det er kommet enda en nyere en,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå