Gå til innhold

HIV - er du forberedt

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Er man heldig lever man lenge med Hiv, men sykdommen tærer veldig på kroppen og medisinene man tar for å holde den i sjakk er jo heller ikke heldige da, veldig mange bivirkninger som gjør livet et rent lite helvete (venn som hadde sykdommen).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101206

Mæland ønsker å fjerne forestillingen mange har om at det å få HIV er ensbetydende med å få en dødsdom.

Hvor mange prosent sjanse er det for at jeg har det hvis hun jeg lå med hadde f. eks. 2 forrige partnere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange prosent sjanse er det for at jeg har det hvis hun jeg lå med hadde f. eks. 2 forrige partnere?

Fantastisk liten. Hvor mange kjenner du med aids? Med mindre din forhenværende seksualpartner har pult Afrika (eller andre områder hvor AIDS er utbredt) rundt så ville jeg heller bekymret over trafikkulykker og andre mer hverdagslige ting.

Frykten din for AIDS er like irrasjonell som flyskrekk.

Lenke til kommentar

Statistik for norge

Ikke for å kverulere, men legen har langt fra rett at det er helt problemfritt å ha Hiv / Aids da medisinene som man tar kan ha svake / milde / kraftige bivirkninger. At selve sykdomsforløpet og at selve sykdommen kan holdes i sjakk skal jeg ikke argumentere mot, men du kan fortsatt bli dødsyk av en vanlig influensa om medisinen slutter å virke eller viruset muterer og dette er alvorlig nok.

Det beste er nok å ikke bli smittet og heldigvis så er de siviliserte landene langt nede i statistikken på antall hiv smittende, men trolig så finnes det langt mer utbredte sykdommer som er god nok grunn til å beskytte seg ved samleie.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du er ikke mer redd for at du har gjort henne gravid da?

Slettes ikke. Kondom er en fin ting til å beskytte seg mot kjønnssykdommer ... til alt annet har man pillen ;)

Lenke til kommentar

Fantastisk liten. Hvor mange kjenner du med aids? Med mindre din forhenværende seksualpartner har pult Afrika (eller andre områder hvor AIDS er utbredt) rundt så ville jeg heller bekymret over trafikkulykker og andre mer hverdagslige ting.

Frykten din for AIDS er like irrasjonell som flyskrekk.

Tja.. Det kan bli litt vanskelig å vurdere, ettersom man ikke vet hvor mange partnere hennes 2 partnere har hatt igjen. For alt vi vet kan du ha hatt "indirekte sex" med 100 stk.

Lenke til kommentar
Hvordan oppstår egentlig HIV?

For det kan jo ikke komme fra ingenting også bare smitte.

Kan man få det selv om man ikke har samleie (eller utveksler 27kilo spytt)?

TSP :)

Uten å få i deg væsker som er smittebærende kan du ikke få det, nei. Det kommer bare ikke sånn plutselig.

Lenke til kommentar
synest jeg skal advare: Visst dere møter ei med AIDS eller HIV så IKKE kyss han/henne og IKKJE få noe som helst kroppsveske fra han/henne på deg.

IDIOT!!

Kom bort hit en tur, så skal jeg bitchslappe deg en gang eller tre.

Jeg vet ikke om det skyldes uvitenhet eller idioti, men du kan spare deg for å spre sånne bullshit-holdninger...

Smittestoffer finnes bare i blod, vevsvæsker og "seksualvæsker". Det finnes ikke i spytt.

Åh? Var ikke det natur og miljæ læreren min sa til meg i seksualundervisninga.

Lenke til kommentar

Når et HIV-virus trenger inn i en celle får den cellen til å lage så mange nye HIV-virus at den til slutt sprenges og alle de nye virusene går da til angrep på nye celler... Viruset muterer ofte, noe som gjør det ekstremt vanskelig å lage en kur mot det.

I Vesten brøt HIV-smitten først og fremst ut blant homofile, særlig i USA. Mye ubeskyttet sex og sånt.

Lenke til kommentar

hehe klamydia testen er ikke mye go TRO MEG!, Jeg har også gått med HIV noya, lå med ei som hadde vært på jorda rundt tur. Så gikk tankane på at ho hadde vært nedi afrika eller østen å pult rundt.. huff huff å huff. Har latt det bak meg nå.. kanke gå rundt å tenke sånn hele tia

Lenke til kommentar
synest jeg skal advare: Visst dere møter ei med AIDS eller HIV så IKKE kyss han/henne og IKKJE få noe som helst kroppsveske fra han/henne på deg.

IDIOT!!

Jeg vet ikke om det skyldes uvitenhet eller idioti, men du kan spare deg for å spre sånne bullshit-holdninger...

Smittestoffer finnes bare i blod, vevsvæsker og "seksualvæsker". Det finnes ikke i spytt.

Og selv om alle hevder at 1 samleie = veldig usansynlig for at du skal bli smittet så skal det faktisk ikke mer til enn akkurat det 1 samleie for at du kan få sykdommen.

sant nok..

Men uansett så har jeg hørt (mener det var på juntafil :p ) at selv om personen man har ubeskyttet sex med er hiv smittet, så er det ikke garantert at du også bli smittet.. sjansen er faktisk ganske liten.

Mener å huske at det nesten var en forutsetningn at man selv hadde et lite rift/sår på snoppen.

G

Lenke til kommentar

IDIOT!!

Og selv om alle hevder at 1 samleie = veldig usansynlig for at du skal bli smittet så skal det faktisk ikke mer til enn akkurat det 1 samleie for at du kan få sykdommen.

sant nok..

Men uansett så har jeg hørt (mener det var på juntafil :p ) at selv om personen man har ubeskyttet sex med er hiv smittet, så er det ikke garantert at du også bli smittet.. sjansen er faktisk ganske liten.

Mener å huske at det nesten var en forutsetningn at man selv hadde et lite rift/sår på snoppen.

G

sjangsen er større hvis man har feks herpes, klamydia osv. Da overføres hiv lettere.. i alle fall det jeg har hørt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...