Gå til innhold

Ang. inst. av ny vifte på xfx 6600gt

tommy40

Anbefalte innlegg

Heisan.

Sitter og monterer en Zalman vf700-Alcu på et xfx 6600gt AGP og lurer på et par ting.

1. Jeg har en ledig 3-pins kontakt på viftestyringen min. Kan jeg bruke denne i stedet for den bruke den medfulgte kabelen, slik at jeg slipper åpne kabinettet for å veksle fra 5 til 12 volt?

2. Har tenkt til å bruke så mye jeg kan av de 8 medfulgte minnekjølerene. De er ikke tilpasset kortet, men er den noen krise om de kommer i kontakt med andre duppedingser på utsiden av minnebrikkene? Hvis noen her har brukt disse minnedingsene, så vil jeg gjerne høre hvor mange dere har brukt, og om dere har satt de på begge sidene av kortet, slik man skal gjøre ifølge instruksjonen.

Med ønske om en støysvak pc-kveld

tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Poster her, så slipper jeg å lage så mange tråder. (pluss at noen kanskje kan ta en ekstra titt på spørsmål 1)

Jeg har byttet prosessorkjøler også, og lurer på noe ang. strøm. På den nye kjøleren er en 4-pins kontakt som jeg har satt i strømforsyningen og vifta durer og går, men jeg ble stanset av bios som ikke forstod noe av den nye viftehastigheten. Det er jo forståelig, siden den nye vifta ikke har kontakt med hovedkortet. Og da er spørsmålet: Kan jeg sette i den 3-pins kontakten som sitter på den nye kjøleren? Jeg er liksom redd for at det skal komme strøm fra både strømforsyning og hovedkort samtidig.

Ehh....håper noen skjønte noe av dette.

mvh tommy

Kjøleren er forresten en thermaltake volckano 12

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...