Gå til innhold

Forslag til videokamera

Anbefalte innlegg

Hei.

Til sommeren blir det en familie økning her i huset,

i denne anledning skal vi anskafe oss et kamera men hviket??

Dette kameraet har vi satt en max pris på 13000,-. Bruken av dette kamerat er primært familiebruk, men vi vil gjerne ha et kamera som er av god kvalitet hvis man vil begynne å bruke dette i mer ekstreme situasjoner f.eks telemarkkjøring.

For å si det slik så har vi ikke peiling på hva slags type kamera det skal være om det skal være film, dvd eller harddisk basert kamera, derfor mottar vi alle for og imot argumenter med stor takk.

Håper dere kan hjelpe oss med noen av disse problemstillingene og at dere har noen tips.

MVH Heidi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DV kamera er helt klart det beste nå for tiden. harddisk kameraer har ikke kommet langt nok, og DVD kameraer gir deg alt for dårlig kvalitet i forhold til prisen.

Vil holde en knapp på Panasonic sine modeller, selv om jeg har Sony selv.

De fleste produsentene kommer med nye modeller nå på vårparten så det er sikkert lurt å vente litt og enten kjøpe den nye modellen eller den gamle til en billigere pris.

Regner med at det blir en del filming inne så det er nok smart med et kamera som fungerer bra i dårlig lys, dessverre så må du ofte opp i pris for å få et kamera som takler dårlig lys bra.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Onkelen min kjøpte Panasonic GS120 etter anbefaling fra meg, det er ikke spesielt dyrt og har 3 CCD brikker som gir et utrolig fint bilde med god fargegjengivelse. Dessverre så fører 3CCD brikker på et såpass billig kamera til at det sliter litt under mørke omgivelser, det trenger en del lys. Blir spennde å se når onkelen min får testet det litt om han blir fornøyd.

Skulle jeg selv kjøpt i dag ville jeg valgt Panasonic GS400. Men det koster over 14000.

Mest sannsynlig så er et kamera mellom 6000-10000 kroner mer enn godt nok til deres bruk. Bare jeg som er så utrolig pirkete av meg :)

Men for all del ikke kjøp Canon sin MV serie som du ofte ser reklame for i aviser og på tv og har vunnet et par tester på feks. TV2 hjelper deg (Utfører elendige tester). Det er en utrolig dårlig serie, med merkelig dårlig lydopptak og så er det heller ikke mulig å koble til ekstern mikrofon til de fleste av dem.

Min mening er at Canon er utrolig flinke til å lage billige og dyre foto kameraer og video kameraer til profesjonelt bruk, men er ikke så flinke til å lage video kameraer i 10000 kroners klassen og ned.

Sony er et hakk bedre på dette området og gir bedre lyd samt en nattmodus som er brukbar.

Panasonic derimot er enda et hakk bedre i forhold til kvalitet for pengene.

Håper noen andre kan hjelpe å bidra litt med å anbefale et kamera som fungerer greit til inne bruk da jeg regner med at kameraet vil bli brukt endel under dise forholdene.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Tusen tusen takk for svaret.

Selv er jeg ikke så pirkete på

slike ting men har enn mann som bruker kun

Canon fotoutstyr, og er veldig pirkete på dette.

Da får vi gå for et Panasonic kamera, men vi får

kanskje vente noen mnd å se om det kommer nye

modeller.

Takk skal dere begge to ha.

MVH Heidi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...