Gå til innhold

Trenger hjelp til å style forms (login boks)

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å få laget en login boks/felt på en side jeg lager, har pøvd å bruke css til å style den men jeg får ikke det helt til slik jeg hadde tenkt meg.

I FF så skjer det ihvertfall noen når jeg forandrer noe i css filen, men i IE så ser du ikke noen forandringer. Har også problemer med å få "OK" bildet ned på midten, hvis jeg bruker margin-top: 2px; på bildet så dytter den ned alt innholdet i login boksen/feltet. Eller hvis det er mulig så kunne tekst boksene vært like høye som "OK" bildet, men hvis de boksene blir for må slik at teksten forsvinner i bunnen så vil jeg heller at bildet kommer på midten av tekstboksene.

Photoshop skissen:

skisse.jpg

html

Css

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer til å ha store problemer med å få noe til å se rett ut i IE. Bare så det er sagt. Legg heller til en notis på siden din om at den er optimalisert for nettlesere som følger standarder og at de må laste ned Firefox for å se den skikkelig.

Lenke til kommentar

For en dritt browser. Hvis det er noen andre som kan hjelpe meg med å få stylet boksen sånn ca likt som bildet av skissen jeg har laget, så er det bare å poste.

Edit:

Har fremdeles problemer i FF med å få en top-margin på "ok" bildet som ikke dytter ned tekst boksene også.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Helt enig med drange_net, se på http://sickel.net/warning.html med IE og en annen browser for hva jeg mener burde være standard på websider... ;)

Problemet er bare antallet folk som bruker IE :nei:, så en sak som har hjulpet meg noen ganger, (men så lager jeg ikke svært avansert html / css, da) er http://dean.edwards.name/IE7/

M.

edit: leif på besøk

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Prøv dette:

I begynnelsen av CSS-fila skriver du:

*     {
    margin: 0;
    padding: 0; }

Dette fjerner margin og padding fra alle elementer. (Noe som er bra, siden nettleserne tolker dette forskjellig.)

Deretter legger du til margin/padding der du trenger det.

Ser siden ut på en måte i IE, og en annen i FF/Opera gjør du følgende på de elementene du sliter med:

#bilde     {
    margin-left: 10px !important;
    margin-left: 7px; }

Det som skjer her er at !important gjør at FF/Opera bruker det du har skrevet her uansett hva som kommer senere i arket, mens IE velger den beskjeden du gir sist. Dermed kan du iallefall differensiere mellom FF/Opera og IE...

Håper dette hjalp noe?

Mvh Primaxx

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil, kan du spesifisere størrelsen på input-boksene i piksler, og gjøre det samme med teksten inni. Slik vil du kunne fjerne border og annet i CSS, og legge inn bakgrunnsbilder med samme størrelse som størrelsen på boksene, med borders, bg-farge og annen grafikk, på en måte som en illusjon.

Dette vil jo kanskje bli veldig smått i høye oppløsninger, så IE7 er vel kanskje veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...