Gå til innhold

Koble skjermkort til kabel-TV-uttak?

SGE7000

Anbefalte innlegg

Hei! :cool:

Har en utgang på mitt ASUS GeForce FX5900 skjermkort hvor det står "TV" ved siden av.

Det jeg lurer på er om det er meningen at jeg skal koble tv'en til der, eller om jeg kan ta en koaksialkabel (tror det er det det er) fra skjermkortutgangen til en kabel-tv utgang jeg har i rommet mitt, slik at jeg får sett på tv via pc'en min. :hmm:

All hjelp settes pris på ;)

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en utgang på mitt ASUS GeForce FX5900 skjermkort hvor det står "TV" ved siden av.

Det jeg lurer på er om det er meningen at jeg skal koble tv'en til der, eller om jeg kan ta en koaksialkabel (tror det er det det er) fra skjermkortutgangen til en kabel-tv utgang jeg har i rommet mitt, slik at jeg får sett på tv via pc'en min. :hmm:

Utgang til utgang? Er det en tvutgang på kortet ditt så kan du IKKE koble noe inn der. Du kan derimot ta å koble pcen til et tv å se feks film på tven. Har ikke dette kortet tvtuner så er det nok umulig å se tv gjennom det.

Lenke til kommentar
Har ikke dette kortet tvtuner så er det nok umulig å se tv gjennom det.

Så langt ifra, TV-tuner betyr bare at PC'en selv skifter kanal, og søker seg igjennom det som er på kabelnettet... Man trenger bare en vanlig kompositt- eller S-Videoinngang for å se på TV på PC'en med en ekstern tuner slik som en VHS spiller eller DVD-Recorder... :yes:

Lenke til kommentar

Det hullet er FRA pc TIL tv.

Du må bruke en s-vhs kabel mellom der. (eller overgang til Phono som du fikk med kortet, liten gul plugg.)

Du kan altså ikke se verken kabel tv eller video på pc`en med den porten.

Lenke til kommentar
den kabelen som fulgte med passer jo inn i kabel-tv uttaket da...

EDIT: hva er det den kabelen overfører forresten? bare bilde, eller lyd også?

Overfører kun bilde... (er ikke sikker på hvilket kort du har, dette må nok spesifiseres før vi kan konkludere med noe...)

Lenke til kommentar

se i første posten?

Hvis den bare overfører bilde, må jeg strekke lydkabel-greie fra tv'n(?) til lydkortet, da?

Skal jeg trekke kabel fra tv'en (som er kobla til kabel-greier) til pc'n min, og så switche kanal via tv'en, eller kommer tv'en til å vise det skjermen min viser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...