Simen1 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Finnes S370 hovedkort med USB2 og SATA ? Jeg har lett litt etter et slikt en stund da jeg har en Celeron Tualatin 1,3 CPU, 1GB SDram, et kabinett, kjøler osv. liggende. Evt. Hvor finner jeg et forholdsvis nytt hovedkort til Socket 370 (FCPGA2). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Oppfølgingsspørsmål: Jeg har funnet et dual Socket 370 hovedkort på en nettbutikk. Hovedkortet heter MSI 694D Pro2, har VIA brikkesett og 2 stk Socket 370. Kortet støtter orginalt ikke tualatin, men jeg vet om en modd som fikser det problemet. Jeg har også en Celeron 800MHz liggende og lurer på om det går an å kjøre begge CPU'ene samtidig? Den ene har multiplier 8 og den andre har 13. Hvis det ikke går så regner jeg med at det går an å kjøre kun 1 CPU i dette hovedkortet? Link til hovedkortet hos MSI: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...tail.php?UID=84 Bilde av hovedkortet: Tenkte jeg kunne kjøpe et PCI USB2-kort og evt et PCI SATA-kort til dette. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Eg trur nok ikkje det går an å køyre to CPU'er med ulik multiplier på samme hk. Med Abit VP6 (også dual s370-hk) gjekk det iallefall ikkje. Hadde ein derimot ein cpu som var 6x 133MHz, og ein som var 6x 100MHz, kunne ein visstnok køyre dei på 6x 100 (med lik spenning og multplier). Er også usikker på om det i det heiletatt går an å bruke to Celeronprosessorer i eit dual-oppsett, då Celeron ikkje har SMP-støtte, som f.eks. P3 har... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg tviler sterkt på om du finner S370 hk med SATA og USB2 innebygget. Begrunnelsen min for dette er følgende: Mitt første hk for P4, et Asus P4T-E hk (i850 chipset, PC800 RDRAM, S478, støtte for P4 med 400 MHz FSB opp til 2.6 GHz) hadde verken USB 2.0 eller SATA. Mitt neste hk for P4, Gigabyte GA-8IHXP (i850E, S478, PC1066 RDRAM, støtte for P4 med 533 MHz FSB opp til 3.06 GHz) hadde USB2, men det var fordi Gigabyte brukte ICH4-sørsiden istedet for ICH2, som var standard for dette chipsettet. Heller ikke dette hovedkortet hadde noen form for SATA. Ingen av S423 hovedkortene for P4 hadde SATA eller USB2, da alle hovedkortene med Intel-chipset brukte ICH2 eller dårligere. S423 er som alle vet eldre enn S478 og fikk en brå død da S478 kom. Vet at hk basert på Granite Bay chipsettet (E7205) var blant de første som fikk SATA integrert på hovedkortet, da gjennom eksterne kontrollere fra SiI eller Promise. SATA-støtte fra sørsiden ble først standard på i865/i875P gjennom ICH5/ICH5R sørsiden. Endret 16. februar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå