Gå til innhold

Polering med stålull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting til: du bør helst bruke en voks eller noe for å beholde finishen. Det du gjør når du bruker stålull er å fjerne evt. oksid-lag utenpå, og selv om dette er en slags korrosjon, beskytter den mot ytterligere sådan. Derfor kan det være smart å bruke en poleringsvoks helt til slutt.

PS. er aluminiumen anodisert, så la den være!

Lenke til kommentar

For å få en børstet overflate, bruker du stålbørste! Det som er viktig da er å hele tiden børste samme vei. Ellers kan det bli stygt. Grunnen til at man kan bruke stålbørste er at stål er hardere enn alu og vil derfor skrape opp overflaten.

Red: Men skal du polere, får du ikke samme overflate som lian li. De er børstet og ikke polert.

Når jeg sier voks, mener jeg polervoks. Først lager man en blank overflate med stålull, men i og med at denne ikke varer, bør man bruke en form for beskyttelse i form av polervoks (-middel) for aluminium.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Man skal jo egentlig aldri bruke stålbørste på aluminium da, pga at de ligger sånn i fra hverandre i spenningsrekken. Tror heller jeg ville brukt sandpapir.

Det har ikke godt av å ligge sammen. Å bruke stålbørste på aluminium har jeg gjort nok av ganger, og det har bare blitt bra. Sørger man for å rengjøre godt etterpå med rødsprit e.l. går det så bra, så.

Lenke til kommentar
Hmm.. En del uenigheter her..! Hvor får jeg kjøpt polervoks da? Er det dyrt?

Med polervoks regner jeg med at han mener poleringsmiddel med voks, dette får du på bensinstasjoner.

Men det beste er nok å kjøpe voks og polermidell hver for seg, og om du skal ha Lian Li overflate bør du ikke bruke voks, da den "glinser"

Uansett tror jeg ikke vanlig lakk-voks egner seg til metall, men på de fleste bensinstasjoner, og på Claser'n har de Autosol som nok egner seg bedre.

Se forøvrig her.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...