Gå til innhold

Bare oppgradere skjermkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter med følgende PC:

AMD Athlon 2800+

1gb PC2700 minne

Asus A7V8X Hovedkort (tror jeg :blush:)

Geforce 5700 skjermkort 256 mb ram AGP

Er det vits i å investere i et ATI X800XT PE ? Er det noen sjangs for at resten av maskinen blir flaskehalsen?

Kommer forresten X850 til AGP? Har ikke sett d... :thumbdown:

Jeg ville kjøpt et 6600GT kort. Det er rimelig, og er greit i forhold til resten av hardware.

6600GT kort får du for ca. 1500 kr.... Det vil bli en stor oppgradering i forhold til 5700

Lenke til kommentar
minnet ditt er kanskje også litt outdated? ikke vet jeg

Du kan ikke komme med slike påstander uten å begrunne svaret. :nei: Til trådstarter, du har en AMD 2800+ som er kraftigere enn min P4: 2,66GHZ og jeg har et X800XT PE kort og har merket en god del boost i spill som HL-2 og DOOM 3 (altså krevende spill). :) overgangen var fra et 9800Xt til et X800XT PE, mens du bruker et Geforce 5700 som er betydelig dårligere enn et 9800XT (ikke ta det personlig), så ja du merker forskjell. Og du har nok med minne. :thumbup:

Lenke til kommentar
Strømforsyning, Strømforsyning, Strømforsyning

Et X800XT PE-kort trekker mye strøm, så det kan hende du får problemer hvis den Strømforsyningen du har nå bare akkurat klarer å kjøre maskinen din greit.

Hva i all verden vet du om strømforsyningen min?? :hmm:

Edit:

Hehe, glem det... *lese _alle_ orda i posten* :blush:

Endret av shakudu
Lenke til kommentar
X800XT PE-kort trekker mye strøm

nei det gjør ikke det... noen av kortene i fx serien trekker mer strøm :thumbup:

Vet du hva fx-serien til Nvidia er? Et x800xt trekker nok en god del mer strøm enn toppkortet i fx-serien, altså 5950U!

Det gjør det nok ikke, FX5950U trekker mer strøm enn alle konkurrentene fra både Nvidia og ATI!

Lenke til kommentar
Vet du hva fx-serien til Nvidia er?

haha, det var bare tåplig sakt! sjekk noen tester så skal du se at jeg har mer rett enn du liker!

bare se på linken til Frijazz!

særlig når det ikke støtter høyere enn DX8

kortet støtter dx9 også, men det er dårlig greier!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

God Morgen

6600GT er det kortet som gir deg mest "Bang for the buck" idag som torkelma sier.

Det yter jo bedre en et 6800NU i enkelt tester som jeg har sett, men det skal sies at det taper fort terreng når AA og AF blir skrudd på. Så skal du ha deg et godt skjermkort uten å måtte leve på vann og brød i 6 mnd så er 6600GT kortet for deg :thumbup:

Den linken var fin shakudu... dæven steike å på grensen jeg er når det gjelder PSU, den sier jeg trenger minimum 346W.... har en 350W fra FSG, som nå leverer mer ustabilt etter jeg har satt inn et 6800LE, før lå den dønn stabilt på 1.65 på cpu core. Nå pendler den mellom 1.68-1.70 :ermm: ( lest av både i bios og Everest )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...