2 Fast 4 Biltema Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg trenger en nye 12x 12cm vifte til å kjøle kabinettet mitt (Har et Chieftec CX 03) Nå har jeg en vifte jeg fant Class Ohlson (det er ikke en PC-vifte, men jeg har moddet den om) den bråker veldig og kjøler lite... CPU min er på 63C når jeg spiller (Intel Pentium 4 3,468GHz klokker av og til opp til 3,740GHz)... Noen som har noen har noen anbefalinger? Viften må kjøle veldig godt og helst være litt stille gående.... Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Sjekk PAPST vifter på microplex.no Et annet alternativ er å få viftestyring og sette ned farten på vifta, 120 vifter på 7v bråker nesten ingenting... Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Min går på 8 volt og bråker og kjøler lite. Hvis jeg skrur opp på 12 volt bråker den veldig og kjøler OK.. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 www.vendur.no SilenX-viftene er meget gode kjøp. Bråker mindre enn papst men flytter samtidig mer luft Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Delta vifte.. eneste som duger Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 aspyr. Har du testet SilenX mot papst så du vet at den bråker mindre og gir mer luft? Jeg er litt i tvil. høyere rpm burde gi mer lyd? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har ikke testet. Men det er uendelig mange som har det her på forumet... Det er oppgitt lavere db enn på papstviftene, så ja, SilenX-viftene flytter mer luft per db enn papst. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hva med å se på kjøleløsningen på cpu? den må jo være rar for at temperaturen skal vøre så høy når du har en kabinettvifte Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) aspyr. Har du testet SilenX mot papst så du vet at den bråker mindre og gir mer luft? Jeg er litt i tvil. høyere rpm burde gi mer lyd? I følge specs på viftene så er SilenX faktisk stillere og flytter mer luft...nå sier ikke jeg at du kan stole 100% på hva produsenten sier...de skal tross alt selge produktet sitt.... EDIT: Papst koster bare halvparten så mye... Endret 19. februar 2005 av Jolt Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hva med å se på kjøleløsningen på cpu? den må jo være rar for at temperaturen skal vøre så høy når du har en kabinettvifte Har orginal kjøler på CPU'en Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 papst skal vel selge sine produkter de også ? Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 papst skal vel selge sine produkter de også ? Ja de skal vel det...Hvis du har pengene så er det jo fornuftig og gå med SilenX men Papst er et veldig godt alternativ til oss med litt tynnere lommebok.... Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Noen som vet om en god kjølepasta, som ikke kan herpe CPU'en min? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Arctic Ceramique Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Noen som har erfaringer med denne viften?? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGM Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har ingen erfaring med papst, men Papst har god erfaring og skal visst ikke være så verst! Dog SilenX er ogblir best.. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Har ingen erfaring med papst, men Papst har god erfaring og skal visst ikke være så verst! Dog SilenX er ogblir best.. Har de noen med like stor luftgjennomstrømning som denne?? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGM Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ble meget skuffet over mine nye Papst 80*80 12dB vifter. Høres over alt annet jeg har i maskinen, en irriterende summelyd fra motoren, må ned på 1/3 fart for at den skal forsvinne, men da går den så sent rundt at den ikke flytter noe særlig luft. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg vant denne på Radioplanet sin løpekonkuranse på TG og må si at jeg er veldig fornøyd med den, den er stille og kjøler ok, pluss at den ser litt tøff ut (har den blå) Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Jeg vant denne på Radioplanet sin løpekonkuranse på TG og må si at jeg er veldig fornøyd med den, den er stille og kjøler ok, pluss at den ser litt tøff ut (har den blå) Hvor mye luft trekker den (m3/ t) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå