Tannpirkeren Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Jeg får en feilmelding i oppstart på XP. I "dos-oppstarten" (før windows starter) for XP står det "ugyldig boot.ini-fil". Jeg har sjekket og fant ut at boot.ini mangler under c: Jeg har muligheten for å redigere denne under avansert på systemegenskaper (eller c:), men jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Har hatt virus skjønner du og da ble den slettet. Jeg har 1 operativsystem (XP), 2 stk master boot records og 3 boot records. 2 harddisker. Kan noen være så snill å hjelpe meg med dette ved å poste innholdet i boot.ini? Vennlig hilsen Sveinl. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 --------------------- [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows XP Pro" /fastdetect ---------------------- Bytt ut "WINNT" med katalogen hvor XP ligger hos deg. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Tusen takk for hjelpen nok en gang borre. Nå virker det :smile: Feilmeldingen er borte Sveinl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå