Gå til innhold

Hjelp trenges...

Ullara

Anbefalte innlegg

Jeg har oppgradert min pc fra 266 mhz til 1,2 ghz, byttet hovedkort til Abit KT7E og 256 minne. Jeg har et skjermkort som heter S3 Inc. Trio3D fra før, men finner ikke ut hvor kraftig det er. Jeg trenger enten å bytte harddisk (6 GB fra før) eller nytt skjermkort! Nå vet jeg ikke hva jeg skal velge. Jeg spiller ikke så mye på pc`en, men bruker en del foto og grafikk. Jeg har ikke lyst å spandere enormt! Jeg trenger hjelp for å få maskinen til å gå maksimalt!

Jeg har tenkt på følgende: ATi Radeon VE DDR eller Hercules 3d Prophet 4500 Kyro 64MB...

Jeg vet jeg trenger T&L, DDR og enten 32 eller 64 MB, men er såååå i tvil! Kanskje jeg skal satse på en ny harddisk istedet? Håper dere kan hjelpe meg, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok satset på Kyro kortet visst jeg var deg, da Radeon kortet har dårlig ytelse i win2k. Det gamle skjermkortet ditt høres litt gammelt ut ja, tror det er år og dag siden S3 kom med Trio3D serien. 6 GB harddisk er vel heller ikke så mye? Du får deg jo en ny og større disk til rundt tusenlappen, garrantert verdt investeringen.

Lenke til kommentar

On 2001-11-18 11:32, jester skrev:

Jeg ville nok satset på Kyro kortet visst jeg var deg, da Radeon kortet har dårlig ytelse i win2k.

Takk, men jeg har et par spørsmål til:

-Siden Kyro kortet ikke støtter T&L, er det en fordel?

Hva med MX kort? Jeg har blitt fortalt at de er dårlige?

Bør jeg velge DDR og ikke SDR?

Lenke til kommentar

Om du ikke er "much of a gamer" så ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe et 3D-kort. Da vil du nok ha bedre nytte av større harddisk.

Dog, når det gjelder 3D-kort ville jeg personlig valgt et Gforce 2 MX400 forran et Kryo, men korta er omtrent likeverdige etter hva jeg har sett av tester. Dog, Kryo'et kan vel sies å ikke være like enkelt å ha med å gjøre når det mangler T&L og funker generelt sett dårlig i Direct3D. Blir færre og færre nye spill som har støtte for OpenGL har jeg merket meg...

Lenke til kommentar

Kjøp deg herculeskortet ..

Det passer perfekt til en litt større CPU...

Du vil få en enorm ytelsesforbedring i spill...

pluss att 2D er megt god på dette kortet :smile:

(har det selv)

T&L er ikke så viktig enda da de fleste spill ikke har det ennnå pluss att du disable det i de spilla som har det :smile:

desuten er T&L sterkt overdrevet (ikke nødvendig)

du får en fantastisk grafikk anyway med 1024 X 768 i 32 bit farger når du spiller :smile:

helt utrolig fint bilde , mye bedre enn GeForce 2 (MX) I know har prøvd begge :smile:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke spiller kan du vel se bort fra 3D delen. Kyro2 er et ok kort også til 2D men Matrox er enda bedre. Radeon VE er like bra Kyro2 og billigere.

Radeon VE og Matrox er derimot ikke så bra til spill, hvis du spiller "litt" bør du heller velge Kyro2 kortet eller kanskje fleske til med Radeon 7500.

Men jeg syns at du bør skifte harddisken først.

Lenke til kommentar

Ok, takk for alle responsene! Jeg vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere, men jeg har gjort et valg! Jeg handlet en ny harddisk IBM, Deskstar 60GXP, 40GB og et nytt skjermkort GeForce 2 GTS PRO/GTS DDR TV 64 MB.

Jeg spiller ikke så mye,mest på Psone, men jeg spiller TR og RollerCoaster på pc og der trenger man god grafikk! Jeg jobber en del med grafikk og foto, så jeg trenger litt hastighet også.

Har jeg gjort et godt eller dårlig valg?

Lenke til kommentar

Dustete og kjøpe GeForce 2 GTS PRO/GTS når du selv fortalte att du brukte maskinen mest til foto og grafikk og ikke så mye til spill:(

Jaja som sagt jeg har hatt GeForce 2 ...

Ikke noe spesielt god 2D :sad:

men men det funker jo bra til spill da ...

men som tidl sagt med herculeskortet (4500)hadde du både fått et godt 2d og god 3d (sylklart og fine farger , noe GeForce 2 IKKE har )

så det du får ny er Dårlig 2D og rask 3d men ikke så klart og fint i bildet ,,,

whatever !!!!!

Lenke til kommentar

Desuten har du bestilt noe av de mest utstabile av hardisker so mfinns på markedet ,,,

IBM, Deskstar 60GXP,

er noe dritt ...

det er den mest utskjelte hardisken som finns :sad:

disse hardiskene til IMB er jo blitt anmelst PGA dårlig kvalitet :sad:

men men når man ikke hører så hører man ikke ...

Lenke til kommentar

Flere har lagt inn forskjellige svar for å hjelpe meg, og jeg har fått direkte motsigende svar både her og andre steder. Når man ikke er sikker...? Hvem tilsa at jeg skulle høre på akkurat en spesiell!

Grafikken er klart viktigst, men når man ikke er sikker så er man ikke sikker!

Jeg ble anbefalt ikke kjøpe MX, med T&L, med DDR og helst 64MB, åssen får man tak i slik et kort til under 1500,-? Hvis man ikke trenger T&L! trenger man kanskje heller ikke 64MB?

Kanskje jeg kan få et råd om hvilken harddisk som er rask og stabil for tiden? Under 1500,- det er li`som målet mitt!

Takk for responsen:-)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-19 10:22, Ullara skrev:

Jeg handlet en ny harddisk IBM, Deskstar 60GXP, 40GB og et nytt skjermkort GeForce 2 GTS PRO/GTS DDR TV 64 MB.

Har jeg gjort et godt eller dårlig valg?

Meget bra. Det var vel forrige (75GXP) serie som var litt ustabile (oppimot 1 % feilrapporteing) og kost pr. krone gjør GF2Pro til et elsket kort (bortsett fra enkelte sjalu sjeler) Klart og fint opp til 1280-oppløsning minst :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Meget bra. Det var vel forrige (75GXP) serie som var litt ustabile (oppimot 1 % feilrapporteing) og kost pr. krone gjør GF2Pro til et elsket kort (bortsett fra enkelte sjalu sjeler) Klart og fint opp til 1280-oppløsning minst :smile:

Nope, ikke bare 75GXP, mange deriblant undertegnede har hatt problemer med 60GXP-serien. Har hatt to stk som begynte å oppføre seg mildt sagt underlig. (kvitta meg med den sist for ei stund sida) Er mange andre her på forumet som kan fortelle om det samme!

Maxtor eller til nød Western Digital er gode alternativer IMHO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...