TST Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Lei av tradisjonelle strategispill, og ønsker mer dybde og utforskning? Atari forsøker i Dragonshard å blande rollespill med strategi, og vi har fått tilgang til tre eksklusive videoer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Stor fan av RTS sjangeren og Dungeons & Dragons som jeg er så kan jeg ikke si annet enn at: Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 WC3 hadde jo et lite "innslag" av RPG i seg. Det virket jo skikkelig kult, det! Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Minnte meg om Spellforce. Det så hvertfall bra ut. Lenke til kommentar
Tjofle Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Så bra ut dette, men: Bør jeg kunne noe av historien fra før av? Det er jo skrevet bøker og lagt flere spill, både på "papir" og på data. Kan jeg hoppe rett på Dragonshard uten å vite noe om historien på forhånd, og fremdeles få maks ut av story-delen? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Tjofle, uten problem. Dette blir som et helt vanlig strategispill (ikke helt da men) med settings fra Dungeons & Dragons. Du vil sannsynligvis kunne bli guidet gjennom det første brettet eller noe slik at du lærer deg spillet. Etter det så kommer resten av seg selv. Lenke til kommentar
Tjofle Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg tenkte mest på det med å få mest ut av historien, f.eks kan du fint spille GTA-Vice City uten å ha spilt GTA3, pga at historiene er uavhenginge av hverande. Men f.eks bør du ha spillt Halo1 før du spiller Halo2 pga historien bygger på det som skjedde i Halo1..... Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ser utrolig bra ut! Gleder meg som et barn Lenke til kommentar
Øystein.F. Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tja, jeg tenkte mest på det med å få mest ut av historien, f.eks kan du fint spille GTA-Vice City uten å ha spilt GTA3, pga at historiene er uavhenginge av hverande. Men f.eks bør du ha spillt Halo1 før du spiller Halo2 pga historien bygger på det som skjedde i Halo1..... Dungeons & Dragons er kun eit "univers" som inneheld mange forskjellige verder som til dømes Forgotten Realms og Ebberon (som dragonshard foregår i). Det er ikkje nødvendig å kunne noko om D&D i det heile tatt før du går i gang. Dei fleste D&D spel har heilt separate historier som er totalt uavhengige for kvarandre. Tenk heller på D&D som ein fellesnemnar for spel der du finn mange av dei same skapningane og magiske element. Lenke til kommentar
Tjofle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ok, takk. Det er altså på en måte likt FinalFantasy (har aldri spillt det da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg