Gå til innhold

Se her! Skal jeg bestille?

Anbefalte innlegg

Skal jeg bestille denne PC'en? Litt dyr, men har nettopp fått 22 000 i konfirmasjon... Vil ikke bruke mer enn 16 000, så her er den. Bør jeg bestille?

Kabinett: Chiftec Midi tower, black m/dør, 340 W.

Hovedkort: MSI KT3 ULTRA, Lyd, ATX, DDR.

Prosessor: AMD Athlon XP2000+, 1,66 Ghz.

Vifte: TaiSol, opp til 1,4 Ghz, samt XP2100+.

Minne: 2 stk. Crucial 256MB DDR-DIMM, PC2700.

Operativsystem: Windows XP Home edition.

Harddisk: Western Digital Caviar, 80GB, 7200RPM.

DVD-Rom/CD-Rom: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x

CD-brenner: Asus CD-brenner IDE 40x/12x/48x

Grafikkort: MSI AGP Geforce4 TI4400, 128MB DDR, TV-Out/Video-In.

Høytalere: Altec Lansing ATP3, Subwoofer + 2 Monitor-høytalere.

Mus og Tastatur: Standard.

Skjerm: Hansol 17” CRT, TCO-99 skjerm.

Nettverkskort: SMC kort EZ card, 10/100

Skriver: HP blekk skriver, 845c.

Skriverkabel: 3 meter USB kabel.

15 453,-

Bør jeg bestille? Dette er en "bra" PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en helt grei maskin det. Har hørt noen rykter om at GEForce 4 kortene til MSI har en vifte som bråker litt, men om det er saklige folk, eller galinger som skal absolutt ha folk til å kjøpe *sitt* favorittmerke som har sagt dette, det vet jeg ikke :smile:

Til slutt MÅ jeg bare kommentere "har nettopp fått 22 000 i konfirmasjon.." Fikk hele 1950,- jeg :smile: (og kjøpte meg en diskettstasjon til min Commodore 64, hehe).

Lenke til kommentar

Maskina ser veldig bra ut den. Det er tydelig at du har brukt mye tid på å spekulere i deler :smile:

MEN.... Personlig ville jeg valgt Chieftec bigtower for et så varmt system. Og helst med 4 stillegående kabinettvifter. Strømforsyningen på 340W bør være nok.

Og når det gjelder hovedkort, ville jeg valgt A-BIT dersom du skal overklokke prosessoren. Dette pga. mange flere muligheter i BIOS for de viktigste hardware-enhetene. A-BIT er også de mest stabile (via) kortene som finnes. Bare et tips...

Uansett hvilket hovedkort, velg bigtower og helst 4 stillegående kabinettvifter (ca. 19dB på microplex.no).

Sveinl.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper den på komplett.no...

hmmm... Trenger jeg bigtower når jeg ikke skal overklokke? Og om jeg skal overklokke, går det bra med midi? Hovedkortet er jeg usikker på... Tror jeg tar det likevel jeg :smile:

Lenke til kommentar

du burde kjøpe big tower...

1. Det ser jævelsk kult ut :smile:

2. Det ser jævelsk kult ut :smile:

3. Hva er vitsen med å bruke 100 kr mindre på en kasse når du kan få en diger bra en`?

whatever du velger får du en jævlig bra kasse...

gud luck...

PS! Ville ventet med Cd-Brenner... DVD-Brenner kommer for fullt og da synker vanlig brenner enda mer... dessuten så får du sikkert en cd brenner til rimelig pris snart..

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet litt, ikke mye men litt.

Jeg ville sett hvordan det nye Matrox skjermkortet tar seg ut, før jeg hadde gått løs på GeForce. Hvis det viser seg å være bra så hadde jeg kjøpt det. Men hvis det er for dyrt ville jeg personlig heller gått for et ATi Radeon 8500 kort, har hørt at det skal komme en ny revidert utgave av koret (RV250?) som skal yte noe bedre (tror kanskje det var 20%). Ellers så ville jeg absolutt valg et BigTower, det hjeper på varmen, pluss at det er lettere å bygge i. Hvis du senere vil ha flere enheter i maskinen så er det jo også greit å ha BigTower. Hovedkort, ville jeg heller valg av merket Asus, eller kanskje Abit. Jeg har dårlig erfaring med MSI, men det er mange som har hatt svært positive opplevelser, så det er mulig at dette kortet er faktisk ganske bra. 19" er jo også mye kjekkere, det er sant som en fyr her sa, du føler at maskinen er bedre hvis du har 19", det er som oftest deiligere i spill og.

Du har egentlig satt opp en god maskin, her har du mine anbefaliner, du for bestemme deg selv om du vil bytte ut noe.

P.S. Jeg ville også hatt en Plextor brenner istede for den du har valgt, Plextor koster kanskje en hundrelapp eller to mer, men de er sinnskt gode.

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på plassen også dah... :smile: Uansett, velger midi tror jeg... Men, Hvilken mus skal jeg ta? Jeg vil ikke ha en "kul" mus som er trådløs og optisk... En vanlig kulemus, med et scrollhjul... Noen merker som er billige og bra??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 18:55, PlacidDragon skrev:

Til slutt MÅ jeg bare kommentere "har nettopp fått 22 000 i konfirmasjon.." Fikk hele 1950,- jeg :smile: (og kjøpte meg en diskettstasjon til min Commodore 64, hehe).

Men det er vel en stund siden det da :grin:

Fikk mellom 11.000 og 14.000 (husker ikke helt) for 10 år siden. Jeg syntes det var råbra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 20:24, kyllingvippen skrev:

PS! Ville ventet med Cd-Brenner... DVD-Brenner kommer for fullt og da synker vanlig brenner enda mer... dessuten så får du sikkert en cd brenner til rimelig pris snart..

Man får jo bra cd-brennere til tusenlappen da... hvorfor vente? Han sparer kanskje ett par-tre hundre kroner, men får ikke tatt backup og lignende på en stund.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 19:15, MrA| skrev:

Kjøp for guds skyld full-tower eller big-tower eller hva du vil kalle det! Det er jo bare snakk om 200,-!

Det er ikke vits å ha en gediger kasse hvis du bare skal ha en hardisk, 2 cd... Fleste Midi tower har jo plass til 3cd og 2-3 HD... Hvis han virkelig skulle hatt en DATA... da ville han kanskje venta, og kjøpt matrox phelia 512, og pentium 4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...