Exeter Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) ny post siden den andre var "BRUDD PÅ REGLER" Skal bygge meg en litt grom gaming PC. Har tenkt til å bruke noe rundt 10 - 12+ Kan godt gå litt opp i pris, det viktigste er at det er en kraftig PC, som holder en stund. Tenkte å gå for. CPU - AMD 64 SKJERM - Helst noe innen ATI MINNE - 1GB DISK - 10k rpm WD disk Noen som har noen gode forslag til et godt HK, minne, CPU og skjermkort som går bra sammen. Som sagt PCn skal brukes for det meste til gaming. Vurderer PCI-E men kan ikke nok om den biten. Har skjerm, mus+tast. All hjelp mottas med takk. Endret 16. februar 2005 av Exeter Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Svar på de svarene fra den andre posten. Går for 64 bits, det er jo det som kommer til å bli det store. Litt mer spesefikt. Fant dette... AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED 1850 MSI K8M NEO-V Hovedkort for S754 K8M800, SATA/ATA, LAN, ATX, Lyd, VGA 665 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched 1325 Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out 3295 Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM 950 Chieftec BX Miditower, Sort 360W Strømforsyning 995 Men lurte på litt med hvor godt disse komponentene snakket sammen. Har også lite peil på HK. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Tror forsatt at det ikke er noe poeng i å kjøpe 64bits system nå siden det faktisk er minimalt med program og spill som støtter det.. Edit: Hva er vitsen med å kjøpe det liksom, om 2 år når 64bits er innkjørt i "systemet" så er pcen din verdt 1/3 del av det du betalte for den i dag, om du er serdeles heldig. Edit2: For å holde meg on topic her er noe jeg ville gått for: et bra overklokkings vennlig hovedkort (Asus p4c800-e Deluxe?) en prosessor som yter bra (p4 3.2 ghz prescott) SKIKKELIG kvalitetsram (OCZ pleier å vere dyre og gode ) et highend AGP skjermkort siden når du kommer til å kjøpe deg ny pc, så kjøper du mest sansynlig nytt skjermkort og. 2 stk s-ata raptor i raid 0 og noen lagringsdisker på et par hundre GB Et kabinett med god ventilasjon (jeg er veldig fornøyd med lian li pc6277) vannkjøling eller en heftig luftkjøler med ei skikkelig vifte (thermalright xp120 ? ) Da vil jeg si du har et ganske så solid system, hvor du kan bruke noen av komponenta til neste pc, som du kan ha 64bits i (xp120'en, kabinettet, ram, disker, muligens skjermkort) Endret 18. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Ser pent ut det. OCZ ram er ikke vits i å kjøpe hvis du ikke skal overklokke. Det første forslaget ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Han skal jo overklokke i det opsettet jeg skriver.. hvorfor tror du jeg skriver xp120 kjøler eller vann da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå