Mr team Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Det vil alltid være kontrovers om en utnevnelse som dette... var det også om SE sin T610. Og vil sikkert være det om "verdens beste mobil 2006". Og om det er den ene eller andre grunnen til at den har blitt kåret, er jo dette egentlig uinteresant..? Alle har sin mening om hva en mobil bør og ikke bør inneholde. Men innhold og looks og måten det blir levert på har nok mye å si. Personlig er ikke dette mobilen for meg, men tror nok veldig mange kunne vært/blir og sikkert også ER meget fornøyd med denne mobilen. Synes bare det blir så mye dritt slenging av ikke Nokia mobiler. Spesielt SE og Samsung. Og det blir man smålei av... spesielt siden nokia for meg overhodet ikke imponerer!!! Kan vi ikke heller glede oss over den harde konkurransen som er der ute mellom de ulike merkene, for det er oss forbrukere og teknikk frelste som det kommer til gode! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) D500 vant diskutabelt, men er vel pga design og hype (eller var det litt lobby også?)V3 ble nummer 2 for sitt slim-design. SK65 ble nummer 3 pga sitt unike X-tastatur. Er mer ved D500 enn design. Den har faktisk rimelig mange funksjoner i tillegg. V3 kom ikke på andre, men det gjorde V2. (EDIT: Sorry, var itavisen som skrev V2. Ikke GSM Awards.) Men det er faktisk en del funksjoner på denne også. Sk65 er lovpriset innenfor bedriftssektoren. Er mange bedrifter som har bannlyst mobilkameraer og da er det ikke mange seriøse telefoner å velge i, bortsett fra SK65. Dessuten har jo de to førstnevnte en enormt mye bedre skjerm enn noen Nokiaer fremdeles har vært i nærheten av. Og skjermen teller mye. Endret 18. februar 2005 av Crazysteps Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Litt off topic: crazystep vil heller ikke innrømme at d500 har et problem med å sende fra seg bilder til andre telefoner via ir... Det er sikkert min telefon og nokia-telefonen til hun andre på jobben som er problemet... Så bra at skikkelig inhabile folk tar sin d500 i forsvar, helt greit det, men det at det er så stor diskusjon rundt dette, indikerer vel kanskje at ikke alle har fått sagt sitt i utnevnelsen av beste telefon. Dette gjør meg forsåvidt ingenting, for det er akkurat det samme med oscar-priser, jeg får ikke stemme der heller... Beste film? Er ikke alltid enig... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Litt off topic: crazystep vil heller ikke innrømme at d500 har et problem med å sende fra seg bilder til andre telefoner via ir... Det er sikkert min telefon og nokia-telefonen til hun andre på jobben som er problemet... Så bra at skikkelig inhabile folk tar sin d500 i forsvar, helt greit det, men det at det er så stor diskusjon rundt dette, indikerer vel kanskje at ikke alle har fått sagt sitt i utnevnelsen av beste telefon. Dette gjør meg forsåvidt ingenting, for det er akkurat det samme med oscar-priser, jeg får ikke stemme der heller... Beste film? Er ikke alltid enig... 1) Hva problemet med de bildene er vet jeg ikke da jeg har ikke prøvd det selv. Det kan være generelt med D500, muligens er det kun DIN D500, kanskje kan det være nokiaen som er problemet og sist men ikke minst, så kan du gjøre noe feil. Har ikke uttalt meg bombastisk i denne saken og det gjør jeg heller ikke om jeg ikke har førstehånds erfaring fra området. 2) Om jeg er inhabil eller ikke, det får være opp til deg å mene noe om. For min del er det en god grunn til at jeg valgte D500. Det er min aller første Samsung (så en forkjærlighet for våre venner fra øst har jeg ikke) og jeg hadde førstehåndsvalget mellom samtlige modeller fra Nokia, SE, Siemens, Panasonic, Motorola, LG og Qtek da vi selger alle disse i butikken min. Jeg har også testet samtlige modeller inngående, noe jeg tipper de færreste som skriver i dette forumet har gjort utenom meg selv. Jeg kan si såpass at ingen av D500's funksjoner er best på D500 i forhold til andre mobiler, men jevnt over holder den meget høy standard, etter min mening høyest av alle tilgjengelige modeller. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Mindre pene mobiler som 3650 og P800 ville jo slått D500 på flere områder for oss som bruker symbian. Og de koster bare det halve. Og D500 slår 3650 og P800 på de fleste områder for de aller aller fleste av oss (altså vi som ikke bruker Symbian). Slik vil det alltid være. D500 er, slik jeg ser det (og juryen i GSM Awards med meg), en av et lite knippe telefoner som dekker over samtlige behov 95% av oss har bruk for og det på en meget god måte. Dessuten er Symbiantelefoner enkelt og greit vanskeligere og mer tungvint å bruke, noe som for de fleste trekker mer ned enn muligheten til å legge inn nye funksjoner trekker den opp. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 kan noen som har d500 raskt nevne fordeler og ulemper ? sikler på den Lenke til kommentar
Huscht Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Her finner du vel my info. Tråd for de som har D500 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hvordan i all verden kan de kåre årets mobil 2005 i februar ? ? ? dette er jo idiotisk. burde de ikke ha utsatt kåringen til desember ? Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hehe... vi snakker om året 2004 her, ikke om 2005 altså. Så neste år - 2006, blir det kåret en vinner for, ja netopp - 2005. Lenke til kommentar
MobiL FreAk : : : Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) ..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500... klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den.. 6600? To år? Den har bare vært ute ett år og noen måneder. Ok, så du mener det er bra at en mobil ikke har minnekort? Joda, kanskje for noen. jeg har hatt min i to år...har i alle fall betalt på abbonementet i to år...og jeg fikk den telefonen med det abbonementet...trodde ikke at jeg hadde hatt den så lenge, jeg heller..før pappa sa det til meg.. han hadde sett det på noen papirer..men jeg gidder ikke å starte noen diskusjon om det..så ferdig med det.. Endret 19. februar 2005 av MobiL FreAk : : : Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 --hadde den.. -- jeg har hatt min i to år...har i alle fall betalt på abbonementet i to år...og jeg fikk den telefonen med det abbonementet...trodde ikke at jeg hadde hatt den så lenge, jeg heller..før pappa sa det til meg.. han hadde sett det på noen papirer..men jeg gidder ikke å starte noen diskusjon om det..så ferdig med det.. Tro oss. Du har _ikke_ hatt 6600 i to år. Sensommer 2003 ble den presentert. November 2003 kom den på markedet. Du har maks hatt mobilen 1 år og 4 måneder. Case closed Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 ..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500... klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den.. 6600? To år? Den har bare vært ute ett år og noen måneder. Ok, så du mener det er bra at en mobil ikke har minnekort? Joda, kanskje for noen. jeg har hatt min i to år...har i alle fall betalt på abbonementet i to år...og jeg fikk den telefonen med det abbonementet...trodde ikke at jeg hadde hatt den så lenge, jeg heller..før pappa sa det til meg.. han hadde sett det på noen papirer..men jeg gidder ikke å starte noen diskusjon om det..så ferdig med det.. skal ikke krangle om det altså men den ble ikke sluppet før fjerde kvartal 03'. http://www.nokia.no/about/press/nmp.php?id=738003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå