Gå til innhold

D500 kåret til verdens beste telefon!

Anbefalte innlegg

Det er greit med egne meninger og man skal selvsagt få ha disse i fred, men du mener kanskje du er mer kompetent til å kåre den beste mobilen en GSM Association.

Du får sende en mail og be om å være med i juryen til neste år!

Har aldri nevnt at jeg må være mer kompetent enn dem.

Uansett så er lysten til å være en del av dem fraværende også, for meg betyr en avgjørelse tatt av bøndene i byen, like mye som om statsministeren hadde tatt den, så lenge den i mine øyne er riktig. Og saken er at jeg ikke er enig når det gjelder denne kåringen.

For som så mange andre har kommet frem til, så er det vanskelig å kåre 'den beste mobilen', for hva er egentlig en god mobil?

Tviler på at noen på forumet her klarer å svare på det spørsmålet uten å få refs.

Vi trenger da egentlig ikke fargeskjerm, kamera, symbian, MMS, GPRS, WAP, UMTS osv. eller?

Vel, svaret er så enkelt som dette: Alt avhenger av brukerens krav. Og siden alle har ulike krav og lommebok så vil ikke enhver mobil på markedet passe til dem. (Det er forøvrig av denne grunnen at jeg laget malen, jeg så meg lei på alle trådene der folk spør om noe saklig så kommer noen å svarer at "t610 er best siden den har jeg!!"..)

Men bomben for min del er; jeg synes ikke D500 i seg selv er en god mobil. Den er helt grei, men intet mer. (Og nei; da sammenligner jeg forøvrig ikke med andre telefoner... )

Dette er nemlig i mine øyne en halvferdig telefon, der mange ting er gjort; men ikke dratt helt ut. Det mest frustrerende i mine øyne er T9, som Samsung fortsatt ikke har fått bukt med. Funksjonelt fungerende funksjoner har kanskje aldri vært Samsungs greie.

Og foresten, de som sier at Samsung er best på teknologi, vel dere tar litt feil her. De som har kost seg litt med mobiler vet hva jeg snakker om, er nok særlig (Sony) Ericsson og Siemens som hører hjemme her. Og for at det er nevnt; er ikke den lange tiden siden at Samsung ikke hadde en eneste telefon med blåtann...

Håper at folk skjønner hva jeg tenker på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har gått og :dribble: på denne mobilen helt siden eg såg den for første gang,men etter og ha leste denne tråden ,ble jeg noe skeptisk til og kjøpe den.

Den koster jo litt og, 4200kr (komplett) for en mobil er mye penger syns nå eg. så hvor god er den egentilg i forhold til andre mobiler i samme prisklasse.

Hvilke andre modeler er i samme klassen? har hatt en samsung v200 helt siden den kom ut på markedet,er vel 2 år snart. og er skremmene hvor bra den egentlig er, er jo et drøss me nye mobiler som er langt dårligere enn v200(måtte bare skrøyte litt)

Lenke til kommentar

Da synes jeg ikke du skal la deg skremme av fanatiske nokia tilhengere som skriver hets ang samsung sin D500.

Det er en flott mobil, kjøp den og nyt den, tror ikke du kommer til å angre!

Du er jo allerede vant til og liker samsung så da skulle det hvertfall ikke være noe problem!

:thumbup:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ola Nordmann..

Det er klart at Ola Nordmann ikke trenger evig mange farger i skjermen, 3G, minnekort osv. Men det er vel heller ingen tvil om at "Beste telefon" ikke er riktig betegnelse på telefonen til Ola Nordmann.

Det mente jeg ikke heller, det jeg mente var at "Verdens beste telefon" bør være den Ola Nordmann hadde vært mest fornøyd med, ikke den Ola Teknofanist helst ville ha.

Lenke til kommentar
Da synes jeg ikke du skal la deg skremme av fanatiske nokia tilhengere som skriver hets ang samsung sin D500.

Du er jo allerede vant til og liker samsung så da skulle det hvertfall ikke være noe problem!

Lykke til!

Hva er det du sankker om... :nei:

Den eneste som har vært fanatiske i denne tråden er deg!! Bare les gjennom kommentarene dine!

Lenke til kommentar

For diskusjonens skyld: Du kan gjerne fortelle hvem du mener er en av disse "fanatiske nokia tillhengere". (Vel å merke uten å starte en personhets)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

La meg begynne med å si at jeg ikke har Samsung D500, eller har tenkt å kjøpe denne mobilen - ei heller ingen jeg kjenner som har denne - ok?

Det som virker litt små barnslig og kanskje noe unødig, er å trekke ned en mobil som har blitt lovpriset over hele verden, og som fortjent ( i mine øyne og endel andres) vant kåringen over den beste GSM mobilen i verden.

Kult å ha mange meninger om ting... så for all del lykke til vidre.

Gidder ikke nevne navn, hvorfor skulle jeg det, tror dere burde lese deres egen innlegg.

Så til neste gang, kos dere med deres egen mobil, og ikke la ekspert uttalelsene sitte så løst.

Lenke til kommentar

Gud, for å gjenta meg selv... kan lynet slå ned og avslutte denne diskusjonen? Evt. en administrator. :p

Hvilken telefon som er best vil alltid være subjektivt og kommer dessuten helt an på en brukers behov. Ergo kan man aldri bli enig, og ergo dør aldri denne diskusjonen ut. Så da er det på tide å drepe den. :w00t:

Lenke til kommentar
Gud, for å gjenta meg selv... kan lynet slå ned og avslutte denne diskusjonen? Evt. en administrator. :p

Hvilken telefon som er best vil alltid være subjektivt og kommer dessuten helt an på en brukers behov. Ergo kan man aldri bli enig, og ergo dør aldri denne diskusjonen ut. Så da er det på tide å drepe den. :w00t:

Er ikke dette et diskusjonsforum? Plager det deg at folk diskuterer?

Du MÅ jo ikke følge med på denne tråden hvis du ikke vil vet du... ;)

Synes "remerser" har hat noen veldig saklige å gjennomtenkte innlegg. En virkelig bra fremvisning av diskusjonsteknikk...

La folk få diskutere, ikke stopp en engasjerende diskusjon av et hett tema!

Lenke til kommentar
Er ikke dette et diskusjonsforum? Plager det deg at folk diskuterer?

Du MÅ jo ikke følge med på denne tråden hvis du ikke vil vet du... ;)

Synes "remerser" har hat noen veldig saklige å gjennomtenkte innlegg. En virkelig bra fremvisning av diskusjonsteknikk...

La folk få diskutere, ikke stopp en engasjerende diskusjon av et hett tema!

Hehe, er bare irriterende at jeg får "melding" om nytt innlegg i tråd jeg er aktiv i hele tida. :p

Men for all del, folk må jo få diskutere. :p Og ja, et par saklige innlegg her, men brorparten er usaklige. Saklige innlegg er velkomne. :thumbup: Men føler at temaet etter hvert er utdebattert. :p (Selvsagt er ikke D500 markedets beste telefon. *hive bensin på bålet* :p)

Lenke til kommentar
--

--

Jo. Dette er et diskusjonsforum, men ønsket er vel ikke at man skal ha en diskusjon hvor man blir anklaget for å være nokia-fanatiker, d500-fanatiker osv. bare fordi man er uenig med andre.

Det er mange innlegg her som ikke er seriøse overhodet, eller hvor posteren viser at han/hun ikke har tatt stilling til alt de andre skriver. Det er også heldigvis mange poster som er seriøse og bygget opp av argumenter.

Voluz har et godt poeng når han sier man ikke kan bestemme hvilken telefon som er best. Det er ikke noe fasitsvar.

Kunne ha stengt denne posten, men lar den leve litt lenger i håp om seriøs diskusjon, uten personangrep eller å sette personer i bås.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig med deg der "voluz". Jeg mener at man kan si at en mobil passer best for den og den brukeren, men ikke at man kan si at man har den beste mobilen fordi den passer ens egne kriterier til en mobiltelefon bra.

En person kan f.eks etter min mening ikke si at jeg har den beste mobilen fordi den passer mine behov perfekt da det kan være en Nokia 3310 det er snakk om. Det er jo helt klart at det finnes bedre mobiler.

Er forøvrig helt enig i at det er vanskelig å bli helt enige om hvilken modell som er best men det bør med grundig testing og undersøkelse være mulig å trekke frem et par/tre som skiller seg ut. Og jeg mener at D500 ikke har noe å gjøre blant disse.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Føler litt tvang til å skrive denne meldingen:

For ordens skyld må jeg si at jeg støtter areheis utalelser til det fulle.

Kunne ha stengt denne posten, men lar den leve litt lenger i håp om seriøs diskusjon, uten personangrep eller å sette personer i bås.

Vi har hatt mulighet til å stenge denne tråden for lenge siden, men vet at ting kan gå litt hett for seg av og til.

Og det at man lar litt damp få lov til å slippe ut av og til har lite å si, så lenge man er saklig og har mulighet til å argumentere saklig for og imot ting, noe mange på denne delen av forumet har problemer med til tider ;)

Da vet dere iallefall hvordan jeg iallefall tenker i slike situasjoner, og måten jeg prøver å bevare roen på.

Lenke til kommentar
her va d masse meniger som fløy i alle rettninger, og det er bra, men da spør eg , hvilken mobil mente du sgo ha vunnet ?

Veldig vanskelig å si.

Men hvis det ikke var en egen klasse for dem så er vinneren (i mine øyne) i hvertfall en SmartPhone. Altså en med Symbian, Windows Mobile e.l.

Jeg mener Qtek 8010 (uten 3G og mpxcam) og Nokia 6630 hevder seg meget bra...

Så har man jo selvsagt SE P910, Qtek sin PDA-mobil osv. som er i klasser for seg selv. (Det er de kanskje bokstavelig talt også? Var det egen klasse for dem?)

Den beste mobilen "klasseløs" vil jeg si er SE P910. Beste SmartPhone står mellom Qtek 8010 og Nokia 6630, mens beste vanlige telefon muligens er så "kjedelig" som SE K700. (I Europa that is.)

Lenke til kommentar
Den beste mobilen "klasseløs" vil jeg si er SE P910. Beste SmartPhone står mellom Qtek 8010 og Nokia 6630, mens beste vanlige telefon muligens er så "kjedelig" som SE K700. (I Europa that is.)

P910 er ingen revolusjon, bare litt oppgradert P800 -> P900

Nokia 6630 er 3G-mobil uten mulighet for normal video-telefoni, dermed uaktuell.

Qtek 8010 finnes i mange utgaver. Det er vel lite trolig at slike OEM-mobiler engang vil være nominert i slike awards...

D500 vant diskutabelt, men er vel pga design og hype (eller var det litt lobby også?)

V3 ble nummer 2 for sitt slim-design.

SK65 ble nummer 3 pga sitt unike X-tastatur.

Lenke til kommentar
D500 vant diskutabelt, men er vel pga design og hype (eller var det litt lobby også?)

Ja, du har nok rett der. Men jeg står fortsatt fast på at det er feil å kåre beste mobil etter utseendet.

Egentlig så burde "beste mobil"-kategorien strekkt ser over alle de andre kategoriene. Altså, hvis en mobil vant klassen blant 3G-mobiler burde denne absolutt også vært en kandidat til "beste mobil". Så vidt jeg kan se er det nemlig ingen mobiler som har blitt "nominert" i flere kategorier.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Okei, alle sammen! Noen har nevt dette før, men det er jo ingen som blir enige virker det som. (skjønner det egentlig)

Selv har jeg D500, kjøpte den fordi det er den beste mobilen, til MITT bruk. Det går faktisk ikke an å kåre den beste mobilen da det er forskjellig fra personer til personer.. (slik som Remerser sier).

Eller, det går jo ann å kåre den beste mobilen, (alle vet jo for eksempel at d500 og s700i er bedre enn SE /630) men da kan ikke prisen være med å bestemme. Noe som var med i denne congressen.

Dette er i alle fall min mening...

Lenke til kommentar
P910 er ingen revolusjon, bare litt oppgradert P800 -> P900

Nokia 6630 er 3G-mobil uten mulighet for normal video-telefoni, dermed uaktuell.

Qtek 8010 finnes i mange utgaver. Det er vel lite trolig at slike OEM-mobiler engang vil være nominert i slike awards...

Ingen har sagt at P910 er en revolusjon. Man trenger ikke revolusjonere noe for å lage et godt produkt. P800 og P900 var store suksesser - og det er faktisk noe som heter never change a winning team... Og det har de derfor ikke gjort heller, bare forbedret den. ;)

Qtek 8010 finnes i mange versjoner ja, men er like fullt en god mobil.

Hadde Nokia 6680 vært sluppet før kåringa regner jeg med den hadde rensket bordet. ;)

Vil dessuten si SE K700 er en bedre telefon enn Samsung D500. Ikke like stilfull, men er bedre utstyrt. Den taper vel stort sett bare på kameraet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...