genser Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ola Nordmann.. Det er klart at Ola Nordmann ikke trenger evig mange farger i skjermen, 3G, minnekort osv. Men det er vel heller ingen tvil om at "Beste telefon" ikke er riktig betegnelse på telefonen til Ola Nordmann. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Blir stadig imponert over dine evner over å synse ang mobiler og hvem som av mobilene som er best Are-hei, merkelig at ikke du sitter i juryen?!? Jeg synes definitivt du skulle sittet der... Argumentene dine holder ikke, du nevner skjermen som et argument, er det slik at jo større skjerm jo bedre? Mobilen blir jo da desto større og mer strømkrevende (S700) Minnekort mobil, persnolig ville jeg ikke hatt det, ønsker meg heller stort minne internt, så slipper jeg utgifter mht minnekort. Størrelsen på mobilen blir også større og ikke minst dyrere med det tilgjengelig. Spar oss for slike bedreviter tanker er du snill... Og en siste ting, jeg har ikke D500, og har heller ikke tenkt å kjøpe den... Går ann å ytre noe om annet enn det man selv har. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Minnekort må jo være et must for nye mobiltelefoner, da kan man jo hele tiden legge til ny plass når det blir fullt. Oppgradere med tiden! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Minnekort mobil, persnolig ville jeg ikke hatt det, ønsker meg heller stort minne internt, så slipper jeg utgifter mht minnekort.Størrelsen på mobilen blir også større og ikke minst dyrere med det tilgjengelig. Mobilen trenger ikke å være stor for å støtte minnekort. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ... Flott at du blir imponert. Takker også for at du anbefaler meg som jury-medlem, men jeg har dessverre på dette tidspunkt ingen erfaring på høyere nivå enn hobbybasis, og er nok derfor uegnet til noe så seriøst som 3GSM messen. Det er klart at du har et argument når det gjelder batteritid i forhold til skjerm. Det er derfor en utfordring for produsenter å kombinere dette. Så vidt jeg ser utifra spesifikasjonene har S700i og D500 samme standby-tid, 300 timer, så der røk eksempelet ditt. Men du har helt klart et poeng. Selvfølgelig vil du heller ha stort internminne enn mulighet for minnekort, men det kan da bare være om mengden internminne kan måle seg med mulig mengde minne man kan få via minnekort. Hadde D500 hatt 0,5 GB internminne hadde jeg selvfølgelig ikke nevnt mangel på minnekort som et minus. Saken er at D500 er en multimedie-maskin. Den støtter MP3, video, bilder og mer, og da blir det litt lite med 90 mb til alt det. Ja, det er mye internminne i forhold til andre mobiler, men nei, det er ingenting målt med mobiler som støtter minnekort. Pris velger jeg å tro at de ikke har tatt med i vurderingen, rett meg om jeg tar feil, ettersom det er flere alternativer til lavere pris som byr på samme funksjonalitet (dog ikke like bra design). Jeg har heller ikke sagt at du har D500. Jeg holder meg til sak, ikke person. Jeg er også fullt klar over at min egen telefon, 7610, ikke er god nok til å vinne. Hadde den vunnet hadde jeg vært enda mer kritisk til juriens avgjørelse. Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Dere som er så sikre på at D500 er best kan kanskje fortelle meg hva som gjør den best? Hva har den som f.eks. 6630 ikke har? Inrarød.. Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Må bare hive meg på diskosjonen her... D500 er en fin fin mobil som er sagt mang ganger her, for alle de som bruker mobilen som en "vanlig" bruker. Men med engang du skal bruke den til noe mer så kommer den til kort, mye grunnet at den ikke har mulighet for minnekort og at den er uten Symbian Os. Mindre pene mobiler som 3650 og P800 ville jo slått D500 på flere områder for oss som bruker symbian. Og de koster bare det halve. Men konklusjonen må her være at: For den alle vanlige mobilbrukere som bruker telefon på "gøy" ta noen bilder sende noen meldinger å ringe så er jo D500 en super telefon som har alt du kan ønske deg. Men for de lsom inntereserer seg litt for "gadget-ting" så vil den komme til kort. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 For de av oss som faktisk har lest begrunnelsen, så virker det som et helt OK valg. Ikke mer, ikke mindre. Den vant fordi den var et meget godt valg, både for forretningsbrukeren (da den har bluetooth, e-post, infrarød, god telefonbok, kalender med plass til mange avtaler osv) og for multimediabrukerne (da den har godt kamera, videokamera, mp3-spiller osv osv) Selvfølgelig er ikke dette den beste telefonen i verden for ALLE. Noen av dere vil synes Symbian er et must, mens andre ikke klarer seg uten minnekort eller 3G. De absolutt færreste har behov for disse funksjonene. De fleste som har mulighet for minnekort kjøper aldri større brikke. De fleste med Symbian vet nesten ikke hva dette er engang og legger sjeldent eller aldri inn noen nye funksjoner de faktisk har bruk for. 3G er såvidt i startgropa og er foreløpig totalt ubrukelig. Men å begynne å dra inn nokiatelefoner i diskusjonen her blir rett og slett latterlig. Det du finner av funksjoner i den enorme 6630 har man i en halvparten så stor mobil i Asia og det er den eneste dugelige telefonen Nokia har til dags dato. (når det er sagt var det mange, for oss, mer ukjente merker med i kåringen og det er oppsiktsvekkende at Sony Ericsson, Siemens og andre europeiske merker i det hele tatt blir nevnt i denne sammenheng) Lenke til kommentar
MobiL FreAk : : : Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Minnekort må jo være et must for nye mobiltelefoner, da kan man jo hele tiden legge til ny plass når det blir fullt. Oppgradere med tiden! man KAN jo legge ting over på dataen og slette fra mobilen etter hvert som det blir fullt, også, da..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500...jeg hadde minnekortet som fulgte med...(32mb) og cirka 20 av de 32 var brukt da jeg fikk den..(på forhåndsinnstallerte ting og tang..) så det var omtrent 12 mb på minnekortet..og jeg hadde ALDRI så mye på den på en gang, at jeg klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den..fordi jeg la inn bilder og sånt på dataen..og slettet det fra mobilen etter hvert..(i stedet for å kjøpe minnekort, på minnekort og fylle dem opp) og det er jo fullt mulig å gjøre det med D500 også..så da blir mangelen på minnekort ikke fullt så stor lenger allikevel... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (når det er sagt var det mange, for oss, mer ukjente merker med i kåringen og det er oppsiktsvekkende at Sony Ericsson, Siemens og andre europeiske merker i det hele tatt blir nevnt i denne sammenheng) Off topic: Nå skal det vel sies at ikke SE er 100% europeisk da gitt... Selv om vi ikke ser noe av de telefonene som KUN lages for det asiatiske markedet... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ... Jeg har et minnekort som jeg har 400MB musikk på, og derfor er minnekort et must. Det hadde vært et problem å drive og kopiere fra og til PC-en hele tiden hvis jeg ikke skulle hatt mer enn 100MB innebygd minne, og ingen mulighet for minnekort. Det finnes faktisk folk som greier å fylle opp minnekortet sitt godt (men jeg har ikke greid å fylle opp mitt 1GB MMC ennå). D500 er kanskje ikke verdens beste telefon, men jeg er egentlig glad for at det ikke var en "kjedelig" Sony Ericsson-telefon som vant i år også. Jeg har gått meget lei av for eksempel K700i. Hvis det bare hadde vært de beste mobilene som hadde vunnet hele tiden, så hadde sånne "awards" blitt kjedelige, dette er også en grunn til at det egentlig er litt bra at D500 vant. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500... klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den.. 6600? To år? Den har bare vært ute ett år og noen måneder. Ok, så du mener det er bra at en mobil ikke har minnekort? Joda, kanskje for noen. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ehm.. Forundra meg litt over det her.. Er dette HELE verden, bare Norge eller bare europa eller no? Det finnes da sinnsykt mye bedre mobiler enn D500 nede i Asia Litt kulere mobiler der nede også Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Minnekort må jo være et must for nye mobiltelefoner, da kan man jo hele tiden legge til ny plass når det blir fullt. Oppgradere med tiden! man KAN jo legge ting over på dataen og slette fra mobilen etter hvert som det blir fullt, også, da..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500...jeg hadde minnekortet som fulgte med...(32mb) og cirka 20 av de 32 var brukt da jeg fikk den..(på forhåndsinnstallerte ting og tang..) så det var omtrent 12 mb på minnekortet..og jeg hadde ALDRI så mye på den på en gang, at jeg klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den..fordi jeg la inn bilder og sånt på dataen..og slettet det fra mobilen etter hvert..(i stedet for å kjøpe minnekort, på minnekort og fylle dem opp) og det er jo fullt mulig å gjøre det med D500 også..så da blir mangelen på minnekort ikke fullt så stor lenger allikevel... Nå må du huske på at dagens mobiler har mp3-spiller og krever derfor mye minne! Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Men å begynne å dra inn nokiatelefoner i diskusjonen her blir rett og slett latterlig. Det du finner av funksjoner i den enorme 6630 har man i en halvparten så stor mobil i Asia og det er den eneste dugelige telefonen Nokia har til dags dato. Helt enig med crazysteps... Når det gjelder sonyericsson så bidrar nok sony delen til mye av suksessen til SE. Er Asia som er det klart ledene teknologisk sett... hvor tror dere de fleste av skjermene kommer fra... ganske riktig - Samsung lager dem! Samsung, LG, og andre asiatiske merker er økende. Bare se til USA, der er LG størst. Tidligre har de vært størst på "design" fronten, men det er i ferd med å endre seg kraftig. I år vil det bl.a komme (2-3Q) en mobil fra Samsung med Windows 2005... Og dere babler om Symbian?!? Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Minnekort må jo være et must for nye mobiltelefoner, da kan man jo hele tiden legge til ny plass når det blir fullt. Oppgradere med tiden! man KAN jo legge ting over på dataen og slette fra mobilen etter hvert som det blir fullt, også, da..jeg hadde en 6600 før jeg fikk D500...jeg hadde minnekortet som fulgte med...(32mb) og cirka 20 av de 32 var brukt da jeg fikk den..(på forhåndsinnstallerte ting og tang..) så det var omtrent 12 mb på minnekortet..og jeg hadde ALDRI så mye på den på en gang, at jeg klarte å bruke opp all plassen i løpet av de to årene jeg hadde den..fordi jeg la inn bilder og sånt på dataen..og slettet det fra mobilen etter hvert..(i stedet for å kjøpe minnekort, på minnekort og fylle dem opp) og det er jo fullt mulig å gjøre det med D500 også..så da blir mangelen på minnekort ikke fullt så stor lenger allikevel... Dette har kanskje noe med at du ikke brukte den som mp3 spiller den har jo heller ikke stereolyd men mono. men over til d500. når man kårer verdens beste mobil, tenker man på alle funksjonene eller hvor god den er til de tingene man trenger? D500 synes jeg personlig er fin og se på men, er nok litt liten for min smak. ellers synes jeg menysystemet virket veldig greit sist jeg så på den. Jeg må si at jeg angrer på at jeg kjøpte k700 som jeg har nå. før den hadde jeg siemens sx1 og nokia 6600 før det igjen. slik jeg føler det nå er symbian telefoner klart overlegen ovenfor telefoner uten. at en mobil med 40mb minne ikke kan ha mer enn 86 mld på en gang er jo tragiskt. Nå vet jeg ikke hvor mange D500 har plass til. ellers synes jeg det er enklerere menysystemer med symbian. For personer som bruker telefonen til vanlig bruk er nok denne telefonen ypperlig. Men for profesionelle brukere som bruker mobilen til f.eks skriving på reiser osv. kommer den nok til kort. denne mobilen er sikkert en grei andre tlf for businessbrukere. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 leste dere det eller folkens, V800 kåret til den beste 3g mobilen. merk! v800 og ikke z800 Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Z800 er en forbedret V800 (bl.a UI), så da har den altså blitt ennå bedre.... Dumt den er så stor, og ikke tar (som V800 hvertfall) så bra bilder til å vare 1.3 megapxl kamera... Lekker er den hvertfall! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 leste dere det eller folkens, V800 kåret til den beste 3g mobilen. merk! v800 og ikke z800 Em mobil som ikke har kommet ut på markedet kan jo selvfølgelig ikke vinne... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jesus, la oss avslutte denne diskusjonen? R.I.P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå