Gå til innhold

D500 kåret til verdens beste telefon!

Anbefalte innlegg

Så dere fjortisser med nokia symbian... beklager, dere nådde heller ikke opp der!

SE sin V (Z) 800 vant den klassen.

Hvilken forbindelse har Nokia Symbian og SonyEricsson V800? De er jo ikke i samme kategori engang.... :ermm:

Men må si meg delvis enig at D500 fortjente 1. plassen i den kåringen.

Den har et vakkert design (mer nøytralt) og masse funksjoner.

Jeg har aldri hørt noen stygt om designet til D500, før nå da, men går ut ifra at dette var sjalusibasillen som bet litt...

Design er en smaksak, men jeg tror flere syntes D500 er finere enn f.eks S700i som mange syntes er litt stor.

Dessverre kommer dette til å blåses opp, jeg syntes fortsatt jeg ser reklame for T610, med overskriften; VERDENS BESTE MOBIL!! hvor jeg går... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D500 har feeling, design, brukervennlighet noe 6630 manger fullt og helt.

I tillegg har D500 masse funksjonalitet, meget bra bruker grensesnitt (noe 6630 ikke har)

Det er klart D500 fortjener 1 plassen.

Retro...

NB! har ikke D500 selv, men har prøvd den nok til at jeg vet at dette er fortjent!

Lenke til kommentar
D500 har feeling, design, brukervennlighet noe 6630 manger fullt og helt.

I tillegg har D500 masse funksjonalitet, meget bra bruker grensesnitt (noe 6630 ikke har)

Det er klart D500 fortjener 1 plassen.

Retro...

NB! har ikke D500 selv, men har prøvd den nok til at jeg vet at dette er fortjent!

Det er mulig mange mener at D500 ser bra ut og jeg tipper det er hovedårsaken til at den dro i land 1.-plassen, men utsendet kan aldri betegnes etter hva som er "best" og hva som er nest-"best" siden dette er en mening som varierer fra person til person. Kategorien "beste mobil" burde absolutt bare vært basert på funksjonsmessig innhold, brukervennlighet og helhets-intrykket!

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
D500 ble vurdert på funksjonsmessig innhold, brukervennlighet og helhets-intrykket, det var derfor den vant!!

Det er da mobiler som ligger skylangt over D500's funksjonsmessige nivå! Tror også det ikke er noe problem å finne en mobil med dette som også gir et bedre inntrykk på brukeren. Det samme gjelder sikkert for brukervennlighet også.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Vet ikke om dere ikke ha giddet å lese begrunnelsen for at D500 vant jeg?

Den vant bl.a pga brukervennlighet, ikke bare looks altså.

Og hvorfor er du så ivrig på 6630?!?

Det er en 3G mobil (UMTS) og i den klassen vant Sonyericsson sin Z800 (V800)

Altså Nokia's sin 6630 som du skryter opp i skyene var ikke en gang nevnt på plassene etter vinneren, henholdsvis som meget anbefalt og anbefalt!!!

I tillegg er vel 6630 sannsynligvis den styggeste mobilen som er laget?

Det Samsung har gjort og gjør så bra er at de lager stilige mobiler med høye ytelser, og bra spesifikasjoner, se på konkurentene, hvis de lager noen "mote" mobiler er de kanskje middelmådige...

Se bare Siemens SL65, Nokia sine art deco mobiler, høyst middelmådige spesifikasjoner... de blir rett og slett grusa av Samsung!

Og se bare på den nye UMTS mobilen Z500 fra Samsung, liten nett og sexy, men samtidig full av det aller siste på den teknologiske fronten.

Sammenlign denne med Nokia's 6630... hva får du da?

Jeg bare må le....

De er milevis foran nokia på ALLE områder!!!

:dribble:

Lenke til kommentar
Er tross alt en grunn til at jeg ikke eier en selv.

Det er greit med egne meninger og man skal selvsagt få ha disse i fred, men du mener kanskje du er mer kompetent til å kåre den beste mobilen en GSM Association.

Du får sende en mail og be om å være med i juryen til neste år!

Lenke til kommentar

Altså Nokia's sin 6630 som du skryter opp i skyene var ikke en gang nevnt på plassene etter vinneren, henholdsvis som meget anbefalt og anbefalt!!!

Det Samsung har gjort og gjør så bra er at de lager stilige mobiler med høye ytelser, og bra spesifikasjoner, se på konkurentene, hvis de lager noen "mote" mobiler er de kanskje middelmådige...

Se bare Siemens SL65, Nokia sine art deco mobiler, høyst middelmådige spesifikasjoner... de blir rett og slett grusa av Samsung!

Og se bare på den nye UMTS mobilen Z500 fra Samsung, liten nett og sexy, men samtidig full av det aller siste på den teknologiske fronten.

Jeg bare må le....

Dette er jeg enig i!

Som 3G telefon er jo 6630 helt lattelig!

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har orket å tenke deg til at dette er en dommer/et panels mening?

Ikke en universal løsning på alle verdens problem? Ergo, folk kan tolke det slik man vil. Ingen test er perfekt, uansett hvem som står bak.

Og når vi snakker om brukervenlighet, hvordan har det seg da at jeg har problemer med i det hele tatt å styre telefonen med tastene? Har litt store fingre, men kan ikke huske en telefon i den senere tid der problemet har vært like stort, med unntak av St60/st55

Og de som kritiserer symbian mobiler, er ofte dem som ikke orker å finne ut at man faktisk kan gjøre noe mer enn med vanlige s40 telefoner osv. ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Jeg bare må le....

Kan ikke sammenligne 6630 med Z500. Den har jo ikke kommet på markedet enda!! Det blir som å sammenligne 6630 med E700, for et halvt år siden...

Fordelen med symbian er MULIGHETENE! Programmer, themes, etc... Synes du ikonene i menyen er kjedelige, kan du bare bytte dem ut!

Lenke til kommentar

Den var ganske drøy.

Samsung har alltid vært gode på skjerm, design og kamera, men har hele tiden lagt et stykke bak de andre produsentene både på brukervennlighet, overføringsmuligheter og generelle funksjoner.

Selv om samsung begynner å ta seg opp, så mener jeg at de fortsatt ligger litt etter de andre produsentene.

Lenke til kommentar

Jeg bare må le....

Jeg skryter ikke 6630 opp i skyene, det eneste jeg prøver å gjøre klart her er at 6630 er en funksjonsmessig mye bedre mobil enn D500. Jeg er forøvrig enig i at den ikke burde vunnet 3G-kategorien pga. manglet støtte for videotelefoni, men den burde absolutt overgå D500 i "beste mobil"-kategorien.

6630 er så absolutt ikke den styggeste mobilen som er laget. Etter min mening er den mye finere enn D500. (dette er en smaksak så dette er jeg ikke villig til å diskutere mer)

Reagerer veldig på at du kombinerer "høye ytelser" med Samsung siden Samsung generellt er det dårligste merket på cpu og grafikk-ytelse.

Når det gjelder det at du mener Samsung "gruser" andre mobiler, kan jeg se at du har sammenlignet med billigtelefoner. Samsung D500 er en mobil ganske høyt opp på prisskalaen og kan dermed ikke sammenlignes med f.eks. SL65.

Du kan ikke sammenligne mobiler vi finner på markedet i dag med modeller som kommer i fremtiden - Det blir unfair!

Samsung er dessuten ikke "milevis foran Nokia på alle områder", nevn en funksjon samsung var først ute med! Det er vanligvis Nokia og Siemens som er på topp når det gjelder å komme med nye funksjoner.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Jeg tror dommerpanelet består av/tenker på mannen i gata.

Det er ytterst få som trenger Symbian, derfor har de utelatt disse mobilene fra toppen.

Ellers er det er godt mulig at de så på 6630 som har blitt diskutert her, som en dårlig 3G telefon i 3G-kategorien, framfor en god mobil i beste mobil-kategorien.

Mobilene som ble vurdert har jo sikkert blitt plassert i hver sin kategori.

Som også noen har nevnt vant T610 beste mobil framfor de Symbian-mobilene som var da...

Lenke til kommentar

Hmm, da fikk jeg meg en god latter i dag og. To grunner: At D500 vant, og av enkelte av innleggene her. Fint at folk forsvarer sine yndlinger her i verden, men roe seg litt ned nå folka. :)

En mobil uten minnekort. En mobil med bare 1,8" tommer skjerm. En mobil med dårlig T9-støtte. En mobil uten Symbian og derfor mangel på utvidelse av ordentlige nyttprogrammer og spill. Bare artig at den her vinner må jeg si.

edit: Må vel skrive mer så jeg ikke blir flamet. Ja, D500 er en utrolig god mobil for de som trenger en mobil med mye funksjoner og fint ytre. Ja, den har bra kamera, ja den har fint design osv. Men beste telefon? Nope...

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Jeg er forøvrig enig i at den ikke burde vunnet 3G-kategorien pga. manglet støtte for videotelefoni, men den burde absolutt overgå D500 i "beste mobil"-kategorien.

Hvis du leser her, ser du at Nokia ikke hadde èn nominasjon, og uansett hadde Samsung D500 og Nokia 6630 ikke i samme kategori engang.

Lenke til kommentar

Men hva skal man legge i "beste mobil", egentlig? Er mobilen med de fleste funksjoner nødvendigvis den beste? Teller ikke menysysten, taster og brukervennlighet, skjerm og kamera for mange mer, eller like mye som om telefonen har 3G-støtte eller minnekortplass? Jeg tror seriøst Ola Nordmann driter ganske hardt i om telefonen hans har minnekort eller 3G-støtte. Han kommer sannsynligvis verken til å kjøpe minnekort, bruke videtelefoni eller bry seg noe særlig om at telefonen hans ikke har den største skjermen. Jeg vet ikke helt hva Ola Nordmann eller verden for øvrig vil ha, men kanskje er D500 verdens beste mobil for gjennomsnittsbrukeren? Sannsynligvis ikke, men det er søren meg ta ikke Nokia 6630 o.l Symbian-baserte mobiltelefoner heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...