Gå til innhold

Rekkevidde på trådløst tastatur/mus

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sliter med å finne erfaringer og informasjon på rekkevidden til de ulike trådløse tastatur med mus løsningene som er i markedet.

Jeg ønsker tastatur og mus som har en rekkevidde på 10-15 meter, der signalene kan passere en vegg eller to. Tenkte å kunne spille litt spill o.l. på TV skjerm et par steder i huset. Har allerede et trådløst system for overføring av lyd og bilde.

Håper at alle som har trådløst tastatur med mus herved tar seg en runde i huset og ser hvordan rekkevidden er :yes:

Linker til sider med nyere tester av dette tas også i mot.

-Som sagt, viktig for meg nå er rekkevidden. Trådløst blir meningsløst for meg om det bare virker få meter fra datamottakeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka litt og ser at mange tastatur kun rekker 2-3 meter. Alikevel, tilbakemeldinger ønskes. Vet det finnes tastatur som skal ha opptil 20 meter rekkevidde!

:D For et par år siden stod det i Dagbladet eller VG om to som bodde 70 meter fra hverandre, begge hadde kjøpt samme trådløse tastatur.

Der opplevde den ene at PCen oppførte seg rart og levde litt sitt eget liv, det var mottakeren som tok inn signaler fra tastaturet til ham 70 meter unna!!

Lenke til kommentar

Blåtannoverføring er jeg litt usikker på, min praktiske erfaring med dette er at rekkevidden ofte er veldig mye korte enn det som oppgis. Da snakker jeg om egen erfaring på blåtannkommuniskasjon i samme rom, uten noen hinder mellom enhetene. F.eks. opplevd at avstanden mellom blåtannenhetne har måtte være kun en meter for å virke (uten vegg i mellom), når det oppgis ti meter!!

Radioteknologi brukes jo i mye annen hjemmemultimedia med lang rekkevidde, så det bør da være litt utvalg i tastatur også??!

Takk for tips.

Jeg skal bruke tastatur og mus i annet rom enn der dataen og mottakeren er.

Lenke til kommentar

Jeg har en trådløs pakke fra Logitech, før kunne jeg sitte nede med tastaturet og pcen i etasjen over, tror det gikk via trappa ned. Men det var sikkert 5 meter. Tror den gode rekkevidden også skyldest at det var 4 batteri i tastaturet. Det samme tastaturet er forøvrig ikke lenger helt stabilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...