Bala Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Er det noen som vet hvordan man lager en appelsin kanon? Har veldig lyst til å prøve å lage en! Lenke til kommentar
operaman Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Skaffe et rør på størrelse med en appelsin, en medium stor luft-tank, en ventil, og feste alt sammen. Men husk at 8 bar trykk kan drepe deg om det ikke er gjort skikkelig Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må ha et stort (trykk-kammer) og et lite rør (løp), en overgang fra stort til lite rør, samt et endestykke til det store røret. Det lille røret må være på størrelse med en appelsin. Det store røret må være en tredjedel av lengden til det korte, og diameteren må være en del større. Du setter så disse delene sammen. Husk at det må være tett, og delene må festes godt. I trykk-kammeret lager du et lite hull på tjukkelse med en stavlighter (en slik lang en som brukes til å tenne i peisen osv.), og fyller litt (viktig; litt) startgass (hold inne ventilen i maks 1 sekund - startgass fås kjøpt på de fleste bensinstasjoner). For å skyte ut appelsinen, antenner du gassen i trykk-kammeret med en stavlighter (ikke vanlig lighter). Pass på hvor du sikter. Dette gjøres på eget ansvar. Lengden på det lille røret må du prøve deg fram til, siden dette i teorien er oppskriften til å lage en potetkanon. 2-2.5 meter? Lenke til kommentar
Bala Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar! Hvordan er overgangen fra det lange røret til trykkammeret? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Søk på google etter "Spud Gun" så finner du 24235435 oppskrifter og varianter og 3253465435 måter å lage det på Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Dette gjøres på eget ansvar. Lengden på det lille røret må du prøve deg fram til, siden dette i teorien er oppskriften til å lage en potetkanon. 2-2.5 meter? potetkanon får meg til å tenke på Picket Fences (Sheriffen da den gikk på Tv 2).. der brukte kidsa i serien potetkanon til å more seg med... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Denne tråden flytter eg til teknologi og vitenskap siden det blir diskutert lignende der allerede. *flyttes* Anyways det var da voldsomt kraft i noen av disse kanonene da. http://www.advancedspuds.com/grizzly_hq.MOV Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Ja, jeg så noen i usa som hadde laget en i stål, brukte en eller annen form for ekstra eksplosiv gass eller noe sånt og skøt golfballer med den.. Edit; ja ser linker du skrev dog, og den skøt golfballer og, men den jeg snakker om sto på et stativ (turret style) og var en smule større Endret 17. februar 2005 av r0zie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå