Gå til innhold

SATA(N)s disk... Hjelp

piit...

Anbefalte innlegg

Disken min har fått store problemer i det siste... :ermm: Windows starter ikke, verken i safemode eller på vanlig måte... Når jeg putter i min gamle PATA disk, og bruker den som OS og har i SATA disken, går oppstarten treigt som sirup! Den har laget små klikke-lyder innimellom, plus at windows har fått seg noen knekk av og til. Når jeg prøver å leste fra disken får jeg opp I/O error. så alt dette tyder jo på en dødsdiagose, men jeg tror på gjennopplivning! :innocent:

Det er en Maxtor DimondMax 10 300GB SATA 150 HDD som jeg kjøpte når komplett hadde tilbud på de for noen månder siden... :hmm:

Er det mulig å få tak i den dataen på en eller annen måte?? :cry::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt... TRegehet og klikk's er rimelig bankers tegn på herpet disk... Du kan forsøke scandisk eller noe, men det spørs. Dersom dette er data du _må_ ha må du ikke tulle med dette selv, men sende disken til ibas og heller betale det hvite i øyet. :(

Wish

Lenke til kommentar

Klikkelyder fra harddisker er aldri et godt tegn..husker godt når mine IBM-disker takket for seg; gikk under "The click of death." Siden har jeg merklig nok holdt meg unna IBM/Hitachi :ermm: Hvis du har mulighet, test disken i en annen PC, og prøv evt. en bakup derfra. Last også ned Maxtors diagnoseverktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...