Gå til innhold

Hviken Oppgraderings Pakke?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestillt en oppgraderingspakke fra Komplett, men blir nå tilbydt å bytte pakken jeg hadde bestilt med en annnen som er 500kr billigere.

Jeg lurer derfor på om hva som er best av disse to pakkene?

Oppgraderingspakke 1:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket939

EP-9NDA3+ Hovedkort for S939 1 STKnForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Antistatic Armchain 6 feet

Oppgraderingspakke 2:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301838&cks=PRL

Hvis det ble pakke 2, med PCI, har dere noe forslag på et bra og rimelig grafikk kort. i ca. 2000kr klassen?

Takker for all hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD prosessoren er utrolig bra, og den er også veldig fremtidsrettet, med socket 939. Du får også 1 GB RAM istedenfor 512, som er litt for lite syns jeg.

Dette i tillegg til at jeg foretrekker AMD over Intel når som helst, så råder jeg deg til kit nr.1 (nr.1 hehe)

Lykke til! Du får en fet pc med dette ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe delene selv. bare med litt forandringer. Det blir bedre og havner på ca. samme pris. Socket 939 altså.

Hadde jeg vært deg hadde jeg manuelt kjøpt:

AMD64 3500+

Asus A8N SLI-DeLuxe (Viss du skal ha SLI burde du kjøpe denne)

OCZ 1gb eller Kingston HyperX 1gb ram (Pc-3200 / 400 mhz)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt AMD pakken uten å nøle. :love: AMD er etter mitt skjønn ett bedre produkt, ikke minst på grunn av innebygget minne-kontroller og støtte for 64-bit. Når de i tillegg gir mer ytelse pr. krone ser jeg egentlig ingen gode argumenter for å velge Intel. Som nevnt i tidligere svar er det også med dobbelt så mye minne i AMD pakke. :thumbup:

Velg AMD!! :D

Lenke til kommentar

Sånn flaks som har, har Komplett tatt pakken og delt den opp i demo deler, hva enn det betyr. Og siden det ikke er noen andre pakke løsninger som er like bra, får jeg vel kjøpe delene hver for seg. Men er det noe annet jeg bør gå for da?

Hva tilsvarer AMD64 3500+ i Pentium CPU'er?

Og er det bedre å bruke PCI Ekspress enn AGP?

Lenke til kommentar
Sånn flaks som har, har Komplett tatt pakken og delt den opp i demo deler, hva enn det betyr. Og siden det ikke er noen andre pakke løsninger som er like bra, får jeg vel kjøpe delene hver for seg. Men er det noe annet jeg bør gå for da?

Hva tilsvarer AMD64 3500+ i Pentium CPU'er?

Og er det bedre å bruke PCI Ekspress enn AGP?

3500+ er ca like god som en 3,6ghz P4 eventuelt litt bedre.

Ja PCI-E er bedre en AGP

Du burde absolutt gå for PCI-E SLI siden du i hovedsak skal bruke pcen til spill, men da må du vel gå til innkjøp av nytt skjemkort også. btw: du trenger to like skjemkort for å bruke SLI, men du kan også bruke pcen bare med et kort i vanlig PCI-E modus (så kan du kjøpe et ekstra senere, da får du aktivert SLI)

Endret av h0lg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...