Sagacious Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jeg skal kjøpe meg en fargelaser, i prisklassen 5000. Og er virkelig i tvil. Den skal bruker til å skrive ut litt bilder, og små plakater(A4), og regninger. Det er noen som ikke er så veldig datakjynndige som skal ha den, slik at jeg ønsker en uten for mange innstillinger, og må være driftsikker. Nå håper jeg noen av dere der ute som har noen tips? Njaal Har sett på denne da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300376&cks=PRL Om ingen har noe negativt om den? Njaal Endret 15. februar 2005 av Njaal[NOR] Lenke til kommentar
geokri Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 vet bare at det jeg har sett av bilder fra farelaser er rimelig trasige greier. Mye skal de skrive ut? Du kan kjøpe en pixma4000 og veldig mye blekk for det den laseren koster. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei, dette ser jo ut som et riktig godt kjøp. Jeg har ikke tatt meg tid til å gå inn på OKIs sider for å hente mer info, men vil råde deg til å sjekke brukererfaringer og spesifikasjoner på området støy og oppstartstid. Jeg har en HP Color Laserjet 1500 (den tror jeg er utgått nå og er erstattet av 2500). Den briljerer med å være lydløs og er kjapp med å få ut første utskrift. Det er selvsagt veldig bra med høy utskriftshastighet (s/min), men er du som meg så er flertallet av utskriftene dine på noen få sider og da betyr oppstartstiden like mye. Jeg ser at skriveren har et OK papirmagasin, jeg savner dypt at min skriver bare har dokumentmater med plass til 50-100 ark eller noe slikt og at arkmateren tar mye plass. Det ser ut til at denne OKI-skriveren ikke kan skriver på transparent (det kan ikke min heller), du får vurdere om det er noe problem for deg. Jeg så litt på HP 2550 som ser ut til å være den nye billigmodellen fra HP. Den har arkskuff, kan skrive på transparent og har rimeligere forbruksvarer. Min erfaring er at forbruksvarer til HP er lett tilgjengelig, service det samme. Du vil ikke vurdere en slik da? Og - sånn helt til slutt - en fargelaser er bra for det aller meste bortsett fra fotoutskrift. Den erstatter ikke en blekkskriver når det gjelder fotoutskrifter. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hva som er best, vet jeg ikke, men HP-laseren er den eneste som har FULLE fargepatroner når den selges. Det er også den letteste. Ingen av laserne skriver fullt ut på et A4-ark. Alle laserne har en 4mm kant rundt, unntatt HP som har 4,2mm kant. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Ingen av laserne skriver fullt ut på et A4-ark.Alle laserne har en 4mm kant rundt, unntatt HP som har 4,2mm kant. Ricoh skriverne er ned til 3 mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå