Gå til innhold

småpervers temperatur på skjermkortet (6800GT)

nord

Anbefalte innlegg

heihei, popper ikke ofte innom HW delen her inne.

skjermkortet er POV6800GT

men i det siste har jeg slitt med at maskinen brutalt restarter seg når jeg spiller HL2/Cs:s (high no AA/AF evt. 4xAA/16xAF da jeg ikke merker noe ytelses forskjell).

har ALDRI overklokket skjermkortet og kabinettet er helt OK kjølt.

da jeg spilte for noen minutter siden, fant jeg ut at jeg skulle ta en spansk en. Jeg spilte litt HL2, for så å hoppe ut av spillet for å sjekke temperaturen på skjermkortet.

overraskelsen ble rimelig stor da jeg fant ut at skjermkortet var oppe i 100+ grader når jeg spilte helt normalt.

så da er konklusjonen min at skjermkortet passerer 120celsius da maskinen restarter seg med arftifacts over hele skjermen?

er dette normalt for et uklokket kort? hva kan jeg gjøre for å "presse" ned temperaturen? er det kjent med dårlig kjøling på 6800GT?

hilsen fortvilt eier. :(

edit: kaster inn bildet som dessverre ble glemt, også kjent som resultatet av 5 minutter i cs source.

Endret av nord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var høye tempraturer,og det kan komme av sløv

montering.Det er bare å skru av lokket på vifte/kjøleblokk,

og etterjustere 4 skruer.Jeg skrudde de helt ned og en halv

omdreining tilbake.

Edit:Bare legge til at det sitter en fjær mellom kjøleblokka

og skruehodene.

6800gtJust.jpg

Endret av ghbing
Lenke til kommentar
mene, hvordan er det mulig å få nesten 100 grader når kortet er kjøpt som den er og da skal vel kjøleren være i orden.!! ??

Er sjelden det er selve kjøleren det er noe feil med, er vel heller det at kjøleren ikke har kontakt med det den skal kjøle :thumbdown: Fremdeles, er jo ufattelig teit at man skal drive og etterstramme selv, på ett kort som ikke har vært modda eller gjort noe som helst med... Dårlige greier... (mandagskort...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...