Gå til innhold

Hjelp, ulyder fra harddisken min!


Azton

Anbefalte innlegg

Jeg våknet for noen netter siden av pip med jevne mellomrom, etterfølgt av ett merksnodig "vræl". Jeg var visst ikke ved mine fulle 5 da jeg våknet, så jeg la meg raskt og sovnet igjen. Neste dag satt jeg å holdt på med mine gjøremål på pcen, da jeg plutselig hørte dette "vrælet" igjen. HJELP tenkte jeg, det kom jo fra PCen min :ohmy: aell kjell, tenkte jeg, kanskje det bare var ett engangstilfelle.

 

Timene gikk, og dæven, der skjedde det igjen. Uff uff, dette lyder ikke godt. Normal arbeidstempratur for harddisken er forresten fra 37-43 grader. Så tenkte jeg litt, kanskje jeg overbelaster den ene kretsen (har skjermkort og 2x hdd og ei 120mm vifte på samme kabel fra PSU), så jeg byttet begge harddiskene til en og samme kabel. Dette var i går, og jeg har ikke hørt noen stygge lyder etter det.

 

Så før jeg løp på jobb så satte jeg på noe kopiering fra den ene harddisken til den andre. Da jeg kom tilbake, så var det oppstått ett error, som inneholdt ordene I/O error hvertfall. Dette lyder ikke godt :(

 

Jeg lastet ned WDC diagnostic tools, og kjørte en test på harddisken. PANG, jeg fikk error. (Dette var forresten en quick test, kjører en lang nå.) Hva tror dere? Er den kaputski?

 

Disken det gjelder er en WDC200BB. Jeg kjøpte denne disken fra MPX.no i sommer (noen husker kanskje "tilbudet" på 495,- pr. hdd ;)). Hvis det viser seg at disken har havarert, har jeg da rett på ny? Jeg har jo ikke utsatt disken for noe voldelig e.l.

 

Mvh Azton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...