AudunSæther Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hepp. Kjøpte meg mikrofon idag, men får den ikke til å fungere. Plugget i, og prøvde via Skype, null liv. Prøvde å ta opp via GNOME's recorder, samme problem. Sjekket alsamixer og skrudde opp "Mic". Fremdeles ingenting. Prøvde meg litt frem med andre ting, men ingenting ga utslag? Noen ideer om hvor jeg bør starte? Lyden fungerer forøvrig helt fint andre veien (altså ut), så jeg regner med det er noe konfigurasjonsproblemer ett sted. Og ja, mikrofonen er testet og fungerer fint. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Du må sette capture til mic. Du gjør det i alsamixer ved å velge mic-kanalen og trykke på mellomromstasten. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Som sagt, så gjort. Det suser fælt når jeg tar opp med gnome-sound-recorder, men ingenting blir tatt opp. Andre ting jeg kan ha oversett? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Og ja, mikrofonen er testet og fungerer fint. Endret 16. februar 2005 av Izte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå