Gå til innhold

Kommentar til to AMD oppsett (SFF) !

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å sette sammen to SFF oppsett...

PC 1 :

Aopen Barebone XC Cube EZ18

AMD Sempron 3000+ 2.0GHz (PiB)

Apacer Memory 512MB (PC2700)

AOpen AGP Card Geforce FX5200 128MB

NEC ND3520 DVD-brenner

PRIS - 3.956kroner...

PC 1 er til besteforeldra mine som vil ha en PC som varer en stund og da tenkte jeg at denne er perfekt (fra Psdata..) Budsjett : 5.000kroner. (17''CRT i tillegg)

PC 2 : (har skjerm dra før...19''CRT)

Shuttle SN85G4V2 XPC Barebone

AMD Athlon 64 2800+

Twinmos DDR-DIMM 512MB (PC3200)

POV Geforce FX5500 256MB AGP kort

NEC ND-3520 DVD-brenner

PRIS - 5.929kroner...

PC 2 er til meg selv og jeg ville ha en liten og grei spille-pc som skulle vare en liten stund og da fant jeg denne (fra Netshop) Budsjett : 6.000kroner (Hadde CRT)

Er det noen som har kommentarer å komme med til oppsettene mine ??

Har noen spørsmål :

1.Har hørt at Twinmos ikke liker AMD, stemmer dette ???

2.Er det bedre å ha Socket A enn Socket 754 i en maskin til 6.000kr ??

3.Finnes det noen brenner som er mer for pengene enn den NECen som er i begge oppsettene ???

4.Burde jeg velge ATI istedenfor Geforce med ett sånnt budsjett ??

5.Er Pentium bedre enn AMD i ett billig spilleoppsett ???

Endret av Dynnamitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar på spørsmålene: Først og fremst ville jeg for min del lagt mer penger i ett bedre skjermkort i din egen PC, du som bruker skal sikkert bruke maskinen til spill og moro. Det krever ofte ett godt skjermkort. Ta da mye heller ett hovedkort og ett kabinett istedenfor barebonen.

1. TwinMos og AMD går tilnermet 100% av tilfellene godt sammen om du da har ett brikkesett som tilsier at de skal kombineres sammen. Da har du Geil som ett alternativ om du er usikker.

2. Du har etter min mening gjort ett bedre valg når du valgte Socket 754 fremfor socket A, socket 754 er kjappere og bedre til spill o.l enn Socket A.

3.NEC brenneren er helt topp den, kåret til beste DVD brenneren av VG. Terningkast 6. Har også denne selv, kan ikke annet enn å si, meget bra!

4.GeForce eller ATI i ett slikt oppsett blir egentlig hipp som happ, det blir en smaksak. Syne sselv att GeForce 6600GT skjermkortet gir mye for pengene, samtidig en god spill opplevelse.

5.AMD med socket 754 system, gir mer for pengene enn ett Intel oppsett til samme prisen.

Håper det hjalp litt, bare å spørre om det er noe du lurer på. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg legger en sværing til i min PC men da må jeg skaffe den først...:D *vente, vente*

Men er Geforce 6600GT ett kort som gir mer for penga enn Geforce FX5500 256MB ?, ser at det finnes ikke mange billige Geforce 6600GT med 256MB RAM på... (eller for å si det rett ut ingen :p)

Og NEI... Barebone er ett must...:p når jeg skal ha ny... skal nemlig en del på LAN.

Endret av Dynnamitt
Lenke til kommentar

Glemte å si at jeg har to harddisker som ligger og brenner og venter på å bli brukt...

PC 1 : Seagate Barracuda 40GB ATA/100 harddisk (mulig jeg gir vekk 120gigern og kjøper en sata senere...)

PC 2 : Samsung Spinpoint 120GB ATA/133 harddisk (mulig jeg kjøper en SATA senere...)

Lenke til kommentar
Men jeg fikk ikke noe svar på Pc nummer 1, ser den grei ut ??

Ser greit ut, men trenger besteforeldra dine et dedikert skjermkort? Det er allerede en integrert grafikkløsning på EZ18..

Litt avhengig av behovet ville jeg vurdert å droppe skjermkortet og evt. satt inn en minnebrikke til.

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg legger en sværing til i min PC men da må jeg skaffe den først...:D *vente, vente*

Men er Geforce 6600GT ett kort som gir mer for penga enn Geforce FX5500 256MB ?, ser at det finnes ikke mange billige Geforce 6600GT med 256MB RAM på... (eller for å si det rett ut ingen :p)

Og NEI... Barebone er ett must...:p når jeg skal ha ny... skal nemlig en del på LAN.

Det er lett å la seg lure av antall MB på kortet, ett 256MB skj.kort behøver ikke være bedre enn ett 128MB skjermkort.

Hastigheten på minnet, teknologien, eller ytelsen på kortet spiller inn på om det er bedre eller ikke.

I dette tilfellet er 6600GT med 128MB RAM ett mye bedre valg enn FX 5500 med 256MB RAM, 6600GT skjermkortet er blant den nye teknologien som har kommet på markedet.

Lenke til kommentar
Men jeg fikk ikke noe svar på Pc nummer 1, ser den grei ut ??

Ser greit ut, men trenger besteforeldra dine et dedikert skjermkort? Det er allerede en integrert grafikkløsning på EZ18..

Litt avhengig av behovet ville jeg vurdert å droppe skjermkortet og evt. satt inn en minnebrikke til.

Åh... Det hadde jeg ikke tenkt på :p DEt var bra at du sa ifra om.. Tenker vi putter inn mer minne jeg... :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...