frg Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 har en w2k-server som jeg har opprettet ad og en ou. på denne ou-en prøver jeg å opprette ett group policy objekt som jeg knytter til ett logon script som skal mappe nettverksdisker. Får ikke dette til å virke.... Noen som har gjort dette og kan gi meg noen råd? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 http://www.computerperformance.co.uk/Logon/Logon_HomeDir.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 I GPO under User settings -> Windows settings -> Scripts Dobbeltklikker du på Logon -> Add -> Browse Høyreklikk i det feltet og lag en fil som heter f.eks. Disk.bat Rediger den bat. filen og sett dette inn: net use k: \\s01\profiler\%username% K: (blir nettverkstajonen til brukeren) \\(nettverkshare) Slik mitt eksempel er basert så er dette sharet til alle brukerne av den mappen som heter profiler. Lenke til kommentar
frg Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar. Får det fortsatt ikke til å virke. ingenting som skjer. Har også prøvd å sette noen enkel policyer som å prøve å ta bort "lås datamaskin" fra oppgavebehandling. Men det får jeg heller ikke til å virke. Ser ut som clientene ikke blir oppdatert... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Køyr kommandoen "GPUpdate" på klienten, så den laster innstillingene på nytt, og logg so av og på igjen... Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Køyr kommandoen "GPUpdate" på klienten, så den laster innstillingene på nytt, og logg so av og på igjen... I Windows 2003 må "gpupdate" kjøres på serveren etter forandringer i GPO's, brukere osv... I windows 2000 skal det vist nok ikke trengs, men er ikke sikker. Men kjør gpupdate på både klient og server, bare for og være sikker. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jo.. Det heiter seg vel at W2k3 sender ut den nye Gp'en etter 90-120minutter.. .. men kan då køyrast umiddelbart med "gpupdate"-kommandoen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 bruk kommandoen gpupdate /force /boot på serveren og da skal det skje umiddelbart på de klientene som treffes av de nye innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå