Gå til innhold

Jeg fikk et virus via MSN Messenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er utrolig at folk faktisk åpner slike lenker med filer som kan kjøres og inneholde virus, når ikke de vet hva det er. Jeg har veldig liten medfølelse med dem som pådrar seg virus på denne måten. Dere sørger jo for at virusspredningen er utrolig effektiv.

Lenke til kommentar
jeg har ikke symantec, bare norman. hva gjør jeg?

edit: kjørte msconfig og skrudde den av, kjører trend micro house online scan nå.

Du kan bruke symatec sin fjerner for det.

Kanskje deaktivere normanen din først.

Den fixen er jo stand alone fix, så du treng ikkje ha nav inne.

Lenke til kommentar

Jeg fikk viruset nå for en time siden, men ejg fikk aldri noe beskjed om winis.exe som ville ha tilgang til internett. Fant ikke noe program som het det heller. Men jeg klarte jo å spre det rundt til alle på MSN-lista mi :ermm:

Kjørte Symantec fix-thing nå, men fikk beskjed om at den ikke fant viruset på dataen. Hva har skjedd her, mon tro?

Lenke til kommentar

Hva kan du gjøre med Virual PC ? fikk ikke det som sto på siden inn i hode.. flakset like fort ut some det kom inn... (kanskje fordi jeg er trøtt? ;) ) kan noen forklare ?

Du kan f.eks legge inn linux, winnt4 win2k3 server win2k winxp eller kva som helst OS gjennom den virituelle.

Alt skjer virituelt, slik at du endrer ikkje noke på oppstartsdisken din.

Veit ikkje om det er like god gufs i ei virituell pc som ein vanlig, det skal vel noke til, du kjøyrer jo 2 os.

For og legge inn OS kan du binde CD-romen eller legge inne iso fil.

Ganske praktisk... ta ein titt til på sida til microsoft eller google den litt.

Lenke til kommentar

Linken kan like godt komme fra IRC, som fra MSN.

Det har INGEN ting med sikkerheten til Windows eller MSN, men med brukerens fornuft! HVA SOM HELST kan skje hvis du laster ned en fil og kjører den. Derfor er det lurt å spørre om hva det er først!

Edit: gspr, riktig, DET er en feil, men jeg tenkte på at det sendes over MSN, og at alle godtar filen, og mener at DET er en "sikkerhetsfeil". (Ja, jeg har hørt noen si det)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jonas: En pif-fil er ikke en eksekverbar fil. Det er en fil som tolkes av Windows, og det er jo helt tydelig at det er en seriøs sikkerhetsfeil i Windows sin tolkning av filen når det blir mulig for en ondsinnet person å ta kontroll over f.eks. Windows Messenger.

Lenke til kommentar
Burde ikke slikt som dette gjøre det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen?

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Har ikke windowsbrukere lært at å klikke på en kjørbar fil uten noen grunn er idiotisk?

Hadde alle "h4ckz0reNe" konsentrert seg mest om Linux, og Windows ikke hadde vært så populært, så skal jeg nesten vedde penger på at dere hadde sagt "Hvorfor bruker dere linux a? Det er faen meg bare dritt .. ærså mye virus å sånt vøttø"

Grunnen til at jeg ikke bruker Linux er fordi at sånne tullinger som dere bruker det. Dere skal ha alle til å bruke det og til slutt så får dere skrytt det så høyt opp i været at det er ikke mulig en gang, så begynner folk å bruke det, så kommer de tilbake til dere og spør om hvordan gjør man det og hvordan gjør man datt og hvorfor går ikke det osv .. så klarer dere faen meg ikke svare en gang! (Noen ganger, det skal jeg inrømme, men ikke ofte)

Skulle ønske det var forbudt å si at Linux er bedre enn Windows, med mindre man har over 1 side med grunner. Dere vet det ikke selv en gang.. dere bare sier det!

Jeg VET at det hadde vært sånn som jeg skrev i avsnitt nr.1!!

EDIT: Så derfor oppfordrer jeg ALLE til å finne ut selv om de vil bruke linux eller ei... ikke høre på sånne tåpelige innlegg som "Der ser dere, linux er bedre fordi blablabla"

EDIT2: En annen ting jeg vil si er at nå har jeg brukt Windows helt siden v. 3.11, og jeg har aldri hatt noen problemer med virus! Jeg får alltid fjerna det! Og så handler det litt om å vite hva man laster ned også! Slik som med dette MSN viruset ... jeg skjønte jo at dette var noe tull når opptil flere personer gir meg samme link samtidig. Faktiskt så er det flere måneder siden sist jeg hadde virus.

Men det at folk sitter på en annen pc og prøver å komme seg inn kan jo være lettvint, kanskje linux er bedre der... men som sagt så er jeg ganske sikker på det jeg sa i avsnitt nr.1!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...