rvenes Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Finnes dessverre ingen gode alternativer. Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hmm.. kommer det noe godt uttav .pif filer noen gang? tror aldri eg har sett en .pif fil som ikkje har vært ondsinnet.. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 det står om denne tråden på dagbladet.no!!! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hehe nais mon tro om artikkelforfatter er en fast gjest her på hw.no forumet ontopic: jeg er egentlig glad for at jeg stengte min messenger for ett par dager siden da jeg ikke ville bli forstyrret mens jeg spilte og har siden den gang ikke giddet å starte den igjen.. Lenke til kommentar
Angelfire~ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ja, veit! I går kom det ca 30 kontakter opp til meg på MSN med en link av den typen. Jeg klikket heldigvis ikke på linken, av gammel vane!.. Jeg forsto også temmelig kjapt at noe var galt, da alle kontaktene ble "frakoblet" med engang etterpå!.. Lenke til kommentar
Sharagoz Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vi er på dagbladet.no! Hei mamma og pappa *vinke* Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei. Jeg har funnet en egen løsning på problemet. når jeg først fikk det begynte den jop og sende seg videre. men når den er ferdig med det ta og restart maskina di. da kan du nemelig slette det bildet du eventuelt får. har testet denne metoden med blan annet det tool verktøyet som symtec har lagt ut. den blir da slettet helt. Ps: Du kan ikke vente med og restarte makina d mer en ca 2 timer, for da copierer fila seg automatisk. Dan. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Fryktelig saklig melding. At folk trykker en link er vel ikke Microsoft sin feil? Jeg husker for en stund tilbake at folk var veldig plaget med mIrc og virus der, men det var sikkert Microsoft sin feil det også? Den dagen Linux blir like utbredt blant brukerne, så kommer virusene til å florere der. Hvis man ikke har lært av problemene som Microsoft har opplevd. Lenke til kommentar
regavoga Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vis meg hvordan jeg kan spille alle PC-spill på Linux så skal jeg bytte. Nesten alle, og det heter cedega (tidligere winex) støtter bl.a. WoW, HL2 og godt over 1000 andre spill... Hadde alle brukt Linux så ville tilsvarende virus kommet dit. Ja, kanskje, men må huske på at linux er bygget opp på en helt annen måte i utgangspunktet, og er MYE mindre utsatt for virus pga. dette. Dessuten får man vel ikke alle funksjonene som bl.a. bilde på Linux-MSN. Hvorfor får jeg det da? (amsn) Dessuten liker jeg Windows Kan ikke si meg enig her heller... Jeg lastet ned filen, og da jeg åpnet den lå det ett bilde inni, Som jeg forresten postet i BabeThread'en Takker! Jeg lastet også ned filen, men den hadde ingen annen virkning enn å fylle opp hden min... Jaja, koselig å kunne se ett slikt bilde, uten å få virus i samme slengen... Lenke til kommentar
maqueman Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kate er jo pen nok hun men neppe verd å laste ned i ei slik fil Lenke til kommentar
woid Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ville nok vært litt mer hjelp hvis ikke alle som brukte windows logget inn med en adminstratorkonto, men med en konto med mindre rettigheter. og for å kjøre ting som administrator uten å logge inn som administrator, RunAsAdmin, http://www.harper.no/valery/default,date,2005-01-06.aspx | http://sourceforge.net/projects/runasadmin/ Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Det er rett og slett det dummeste jeg har lest i dag. Hva har dette med windows å gjøre? Skal Windows få skylden for at folk installerer virus? Windows XP er forresten uten tvil verdens beste operativsystem for den gjennomsnittlige PC-bruker. Men operativsystem har ingenting i denne tråden å gjøre. Endret 16. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Det er rett og slett det dummeste jeg har lest i dag. Hva har dette med windows å gjøre? Skal Windows få skylden for at folk installerer virus? Windows XP er forresten uten tvil verdens beste operativsystem for den gjennomsnittlige PC-bruker. Men operativsystem har ingenting i denne tråden å gjøre. Som gspr vet utmerket godt er Linux laaaangt i fra feilfritt Det har sine sikkerhetshull som Windows. Det er likevel rett i at disse hullene tettes relativt raskt når de oppdages. Ellers er jeg enig med de som nevner at hadde Linux hatt 90% av privatbrukerne ville det vært utsatt for pranks i mye større grad. Likevel vil jeg si at jevnt over er XP SP 2 et mer brukervennlig operativsystem enn noe linux jeg noensinne har forøkt. Jeg vil også påstå at det på mange måter er bedre og at å kalle det ødelagt og brekt vitner om manglende kunnskap. Lenke til kommentar
eoj_ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Dum som jeg var trykket jeg på linken, men sia funka ikke i opera Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Eller i Firefox :-) Jeg trykket også, da.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Carnifex: Det jeg mente var jo at dette har ikke noe med sikkerhetshull å gjøre. Det linkes jo til et virus... Det er ikke noen sikkerhetshull som blir utnyttet - det er brukeren selv som installerer det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Lurifaksen: Og viruset får sin effekt gjennom et sikkerhetshull. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 This worm also takes advantage of the following Windows vulnerabilities to propagate: IIS5/WEBDAV vulnerability RPC DCOM buffer overflow vulnerability LSASS buffer overrun vulnerability Hvem av disse har ikke vært tettet i minst et par måneder nå? Når et hull som har vært tettet så lenge som disse blir utnyttet er det ren brukerfeil. Det blir som om man skulle skylde på feil i SSH fordi jeg ikke gadd å oppdatere når sikkerhetsfiksene kom. Når brukeren i tillegg faktisk må kjøre en programfil for å utnyttes er det brukeren selv som er sikkerhetshullet her. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Lurifaksen: Og viruset får sin effekt gjennom et sikkerhetshull. Nå kjenner ikke jeg til akkkurat dette viruset, men det trenger jo ikke å bruke et sikkerhetshull, så hvorfor det i så tillfelle gjør det også og hva sikkerhetshullet brukes til vet jeg ikke. Det er uansett ikke eventuelle sikkerhetshull i windows som er problemet her. Endret 17. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Lurifaksen: Og viruset får sin effekt gjennom et sikkerhetshull. http://www.win-xp.no/index.php?name=News&f...rticle&sid=1140 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå