warillion Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det er nå et virus ute på msn. Du får en link av en person eller flere. da får du en fil. IKKE LAST DET NED. det er virus. MELDING: rofl! "http://members.chello.nl/g.geurts1/handcuffs.pif]http://members.chello.nl/g.geurts1/_IKKE_GÅ_INN_handcuffs.pif" WTF.. "http://members.chello.nl/g.geurts1/handcuffs.pif]http://members.chello.nl/g.geurts1/_IKKE_GÅ_INN_handcuffs.pif " LØSNING: http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...RM%5FBROPIA%2EO det er bare å trykke ctrl + alt + del og gå inni proesser og velg avslutt handcuffs.pif Slett deretter fila GAMMEL LØSNING: Reinnstaller msn PS: IKKE TRYKK PÅ NOEN MISTENKSOMME LINKER Endret 16. februar 2005 av warillion Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 det er bare å trykke ctrl + alt + del og gå inni proesser og velg avslutt handcuffs.pif Slett deretter fila Gjorde tabbben nå........ Lenke til kommentar
rottert Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk den akkurat av 5 kontakter på msnlista. Sykt som den sprer seg. Noen som vet hva den gjør utenom å sende seg videre? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk meldingen for litt siden. Ble mistenkelig med en gang og trykket ikke på linken! Hovedgrunnen til min mistenkelighet var at jeg fikk meldingen av min lillesøster som jeg aldri tidligere har sett bruke uttrykket: "ROFLOL" eller "LMAO".. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk meldingen for litt siden. Ble mistenkelig med en gang og trykket ikke på linken! Hovedgrunnen til min mistenkelighet var at jeg fikk meldingen av min lillesøster som jeg aldri tidligere har sett bruke uttrykket: "ROFLOL" eller "LMAO".. Du skal vel hjelpe lillesøss og fjerne viruset nå håper jeg? Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg klarte såklart ikke la være...og trykket på linken. Fikk bare opp et vindu som sa file not found....slapp jeg da unna? Har bootet, og nå ligger ikke filen i prosesses. Finner den heller ikke når jeg søker. Hvor legger den seg eventuelt? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Fikk meldingen for litt siden. Ble mistenkelig med en gang og trykket ikke på linken! Hovedgrunnen til min mistenkelighet var at jeg fikk meldingen av min lillesøster som jeg aldri tidligere har sett bruke uttrykket: "ROFLOL" eller "LMAO".. Du skal vel hjelpe lillesøss og fjerne viruset nå håper jeg? Jeg ringte henne på telefon med en gang, men hun tok den ikke.. Så da ringer jeg henne litt senere igjen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Lenke til kommentar
rottert Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Bruk denne tråden istedet : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=379105&hl= Lenke til kommentar
warillion Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Ja, vi må det. Helt til programvare produsenter begynner med sine program til andre oprativsystem Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) gjorde som jeg pleier (dum som jeg er) å åpna linke.... he**ete satte igang og msn jobba vinduer med alle på lista...... samtidig så spurte et programm kalt wini.exe om tilgang gjennom windows firewall. når jeg nå kjører ad-aware se fryser denne på akkurat denne fila: wini.exe dikk forresten denne meldinga av en annen via msn [21:25:27] <INKA-> Om du får denne linken http://fjernet.nl/g.geurts1/handcuffs.pif så IKKE gå inn på den, for det er en troiansk hest. den legger inn en port, som gjør til at alle virus har fri adgang til maskinen din. send denne til ALLE Endret 16. februar 2005 av psilocybe Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Vis meg hvordan jeg kan spille alle PC-spill på Linux så skal jeg bytte. Hadde alle brukt Linux så ville tilsvarende virus kommet dit. Dessuten får man vel ikke alle funksjonene som bl.a. bilde på Linux-MSN. Dessuten liker jeg Windows Ikke konseptet deres, eller hvordan man må betale for det osv. men brukergrensesnittet er digg. Jeg fikk akkurat og klarte å videresende viruset - typisk. Bare en kontakt som trykka på den i leddet etter meg. Hun lurte litt på hvorfor jeg sendte bilde av en halvnaken dame med håndjern ja Lenke til kommentar
whom Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Synes faktisk heller at den gamle tråden bør slettes, og denne fortsette, da trådstarter nevner hvordan å fjerne viruset. Det kommer garantert til å bli haugevis med "hva gjør jeg nå" poster. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 dikk forresten denne meldinga av en annen via msn [21:25:27] <INKA-> Om du får denne linken [LINK] så IKKE gå inn på den, for det er en troiansk hest. den legger inn en port, som gjør til at alle virus har fri adgang til maskinen din. send denne til ALLE Kanskje ikke akkurat noen genistrek å linke til viruset? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Dette er sannsynligvis w32.bropia som er ute å går. I hvert fall kan man fjerne dette viruset ved følgende verktøy: W32.Bropia Forresten, er det ikke på noen måte mulig å begrense/stoppe tilgangen til denne PIF-filen, enten ved å ta kontakt med webansvarlig eller mulig ISP? Det ville etter alt å dømme i alle fall redusere spredningen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Ja, for det er operativsystemets skyld at brukere ikke klarer å bruke logisk sans før de kjører filer. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg lastet ned filen, og da jeg åpnet den lå det ett bilde inni, Som jeg forresten postet i BabeThread'en Link : http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3692524 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Viruset stjeler cdkeyer til spel, og åpner div dritt... http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...RM%5FBROPIA%2EO Information Theft This worm steals the CD keys of the following PC games, if they are installed on the system: * Battlefield 1942 * Battlefield 1942 (Road To Rome) * Battlefield 1942 (Secret Weapons of WWII) * Battlefield Vietnam * Black and White * Chrome * Command and Conquer: Generals * Command and Conquer: Generals (Zero Hour) * Command and Conquer: Red Alert * Command and Conquer: Red Alert 2 * Command and Conquer: Tiberian Sun * Counter-Strike (Retail) * FIFA 2002 * FIFA 2003 * Freedom Force * Global Operations * Gunman Chronicles * Half-Life * Hidden & Dangerous 2 * IGI 2: Covert Strike * Industry Giant 2 * James Bond 007: Nightfire * Legends of Might and Magic * Medal of Honor: Allied Assault * Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough * Medal of Honor: Allied Assault: Spearhead * NHL 2002 * NHL 2003 * Nascar Racing 2002 * Nascar Racing 2003 * Need For Speed Hot Pursuit 2 * Need For Speed: Underground * Neverwinter Nights * Rainbow Six III RavenShield * Shogun: Total War: Warlord Edition * Soldier of Fortune II - Double Helix * Soldiers Of Anarchy * The Gladiators * Unreal Tournament 2003 * Unreal Tournament 2004 Endret 16. februar 2005 av Cornel Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Burde ikke slikt som dette gjør det åpenlyst for folk at Windows er et gjennomgående ødelagt og brekt operativsystem som snarest bør forkastes? Jeg skjønner det ikke... Kan en leve med slikt i hverdagen? Nå ligger vel stort sett problemet mellom skjermen og stolryggen i slike tilfeller. Folk åpner jo hva som helst - en fil ved navn This_File_Will_Format_Your_Computer.exe vil sannsynligvis også bli åpnet av ganske mange. Og når de får opp en melding fra Windows sitt security-center eller et antivirus-program om at dette er en farlig filtype å åpne hvis man ikke vet hva det er så vil alikevel mange bare klikke på 'yes' for å gå videre. Folk er jo dessverre generelt lettlurte/nysgjerrige. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 linken til fila funker ikke Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå