Gå til innhold

Sapphire x800xt-pe og PowerColor x800xt-pe error?

audhage

Anbefalte innlegg

Hei

For litt siden skaffet jeg meg et Sapphire x800xt-pe (agp) kort :cool:. Jeg monterte det RIKTIG i maskinen min, men jeg fikk denne erroren: "You have not connected the power cable to your video card. Please refer to the "getting started guide" for proper hardware installation." :no:

Vel, etter å ha prøvd med begge strømforsyningene mine i både Dual mode og hver for seg (MIST 350w og Fortron Source 350w) og på forskjellige molexer osv.

måtte jeg gi tapt. :cry:

Denne erroren var alt som stod på skjermen gang etter gang.

Så jeg fikk handelen annulert og kjøpte meg et PowerColor x800xt-pe. Satte så håpefullt dette kortet i maskinen min (RIKTIG koblet til) og bootet opp. Men, neida. Jeg fikk så den SAMME erroren som på Sapphire kortet. Etter igjen å ha prøvd alle mulige oppsett, måtte jeg som forrige gang gi tapt. :cry:

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har hørt om andre som har fått opptil tre defekte klort før de fikk et som virket. :no: (kan dette stemme? :hmm:)

Siden ingen av de to kortene virker så tviler jeg på at det er kortene som ikke virker, og lurer derfor på om det er noe av den andre hardwaren min som ødelegger for meg.

Hva tror dere? :hmm:

Min hardware:

CoolerMaster "Stacker"

ASUS K8N-E Deluxe

AMD Athlon64 3200+ "Newcastle"

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 (2x256)

Seagate 7200.7 80Gb and Seagate 7200.7 200Gb

Nec 3500A DVD-RW

2x X800XT-PE (that doesn't work)

Fortron Source 350w

Mist 350w

Om noen gidder å svare litt fort hadde jeg blitt kjempeglad. :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig med begge men jeg fikk en retur på mitt povercolor x800pro med den feilmeldinga, molexkontatken er utrolig ustabil på noen av kortene og går fort i stykker.

Men to kort :hmm: , prøv å koble fra alt som bruker strøm og prøv bare med skjermkrotet (cd,dvd,harddisk molexene)

Edit: og få deg et Nvidia kort ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kobler du til X800XT med den andre psu'en enn den som går til hovedkortet, så er det nok dødt, har lest om mange som har drept x800kortene ved å gjøre det. x800 får jord fra hovedkortet..

correct me if i'm wrong :)

edit: her: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...hlight=x800+psu

Vel, da vet jeg det. Men går det bra å koble alle diskene og drevene til den andre PSU'en?

Eller skal de også jordes gjennom HK?

Mvh Audun Hagen (uansett lurer jeg på hvordan man skulle vite det.)

Lenke til kommentar
Det Sapphire kortet jeg hadde er nå testet på en annen maskin. Det funket ikke.

Jeg har lest om andre x800kort som bare streiker en dag og kommer med den meldingen.

Veldig kjekt om de faktisk gjør det før garantien utgår, da får man jo et nytt kort ;) , men selvsagt kjipt når man ikke engang har fått testet det.

Lenke til kommentar
Veldig kjekt om de faktisk gjør det før garantien utgår, da får man jo et nytt kort ;) , men selvsagt kjipt når man ikke engang har fått testet det.

Såklart, alle vil jo ha et nytt et. Men at de ikke informerer om slikt slik at man ikke får prøvd kortet synes jeg er teit.

Lenke til kommentar

Dette er surt. :nei: Er dog veldig usikker på hva problemet kan være. Min mening må være at den kabelen som fulgte med skjermkortet er defekt. Du kan jo prøve å ta ut den kablen som sitter på skjermkortet og koble skjermkortet direkte til molex kabelen som kommer fra PSU. Hvis ikke dette fungerer så er det nok produksjonsfeil på begge skjermkortene. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke står spesifisert noen plass at man ikke kan bruke to psu i oppsettet, 1 til hovedkort og en til skjermkort / diverse drev så skal det ikke være noe problem i det hele tatt å returnere kortet og få det på garantien.

Uansett så er jeg enig med dere , veldig kjipt at slikt skjer, det viser bare at Ati har et ordentlig ømfintlig kort på dette punktet og det er ikke bra :( .

Lenke til kommentar
Skal teste det i butikken (digitalimpuls) nå på fredag. Da får jeg vite HELT sikkert om det er kortet som er defekt eller HK.

Wooho: Jeg har prøvd ALLE mulige koblinger med og uten y-kabel osv.

Mvh Audun Hagen

Det tror jeg er veldig lurt da du kan forklare saken til de du har handlet hos. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...