Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei! Som nevnt i topic er jeg ute etter nye hodetelefoner til 1000-1500 spenn... Har søkt litt rundt på forumet, men fant ikke en skikkelig dekkende tråd... De kommer til å brukes med Ipod og Ibook... Sitter med shitty KossPortaPro for tida, men er ute etter noen med bedre lyd og som ikke er fullt så dominerende i bassområdet... Noen som tar liten plass i lommen/Laptop-bagen er å foretrekke fremfor store lukkede systemer.... Spiller for det meste gammel rock, klassisk og filmmusikk - så fordel hvis konstruksjonen heller ikke er for åpen... Kan også vente litt, og heller spytte inn en tusenlapp og to ekstra, og kjøpe et system med aktiv-støydempning.. Noen som mener noe om dette? =) Mvh. Quintilian Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Til rock er jeg veldig begeistret for Grado. Jeg hører selv mye på rock (60-70's, indie, retro, osv) og er storfornøyd med mine Alessandro MS-1. Disse får du for noe under 1000kr inkl norsk mva fra alessandro-products.com. Mine er forresten til salgs til 800 kr inkludert hodetelefonputer (til 300 kr). Disse er små og lette, av åpen konstruksjon, så de demper ikke støy til/fra omgivelsene. De er imidlertid ikke det råeste på klassisk, ettersom de har et litt trangt lydbilde. De er forresten bra på strenginstrumenter. Hørte akkurat endel på Sennheiser HD650 til ca 3.200kr hos hifi-klubben, har ikke sett den billigere andre steder. Dette er en hodetelefon som passer til både klassisk og rock. Men den er ikke særlig liten og lett, og den trenger absolutt en egen hodetelefonforsterker. Sennheiser HD595 anses for å være en balansert og analytisk hodetelefon som burde gjøre en grei jobb med de fleste musikksjangere. Jeg synes imidlertid den er for kjedelig og syntetisk. Men det finnes folk som mener denne er nesten like bra som HD650. Hpx.no tar 1.250 for HD595, men jeg anbefaler deg å prøve den før du bestemmer deg. Denne er også noe stor, men drives brukbart fra en mp3spiller. Hvis du har litt penger å bruke på dette kan kanskje 2 hodetelefoner være løsningen. F.eks Alessandro MS-1 som en liten og lette hodetelefon som passer til rock, og en større Sennheiser HD555, HD595 eller HD580 til klassisk. Knut Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Se sticky emne øverst i denne kategorien. Forhåpentligvis kan noe av det jeg skrev der være til hjelp. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ponga ut 1500 for ett Sony MDR-700, veldig godt fornøyd. Godt å ha på hodet, og veldig bra lyd (selv om jeg somregel bruker den på den lille MuVo'n min, som ikke akkurat gir særlig god effekt). Men, siden denne anbefalingen er basert på random MP3-spilling og film-see'ing er jeg vel ingen ekspert. Dette headsettet er vel kanskje litt for "dominerende i bassområdet", men du kan jo stikke innom en butikk å prøve det. Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg eier selv et par AKG K501 som jeg er strålende fornøyd med. De skal visst være veldig bra til klassisk, jazz osv., men ikke misforstå, de funker utmerket til mye annet og(hører selv på mye rock og metall). Det negative med de er at de krever en del av spilleren(iPod, pc osv). Jeg sitter på en bærbar pc nå og når jeg skal se DVD-filmer så sliter jeg på noen filmer med å høre hva de sier(jeg må sitte å konsentrere meg veldig). Jeg har hatt de 2 år nå så jeg har overlevd helt fint. Hvis du søker på CMoy på google så finner du ut at du kan enkelt lage dette selv. Her er en samling av erfaringer fra kjennere: http://www.headphonereviews.org/ Du kan også teste 'Headphone Wizard' og se hva du kommer fram til. Endret 27. februar 2005 av AC7 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Du kan jo bare selge sjelen din og kjøpe disse: http://www.streetwise.com.au/product_info....roducts_id=2387 <3 Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Du kan prøve Sennheiser PX-100, bedre enn PortaPro, tar liten plass brettet sammen, billige. Eller gå til kanal-propper (Shure/Etymorphics/Ultimate Ears/Sensaphonics), disse gir absolutt bedre lyd enn vanlige ørepropper. Men koster også mer enn billige Koss/Sony! Har et par Shure E3 som jeg tenker på å selge. Har kjøpt Shure E5 og Etymorphic Research 4P, og ekstern forsterker, E3'en brukes ikke mer, men rett ut fra hodetelefonutgangen på iPod er disse absolutt å foretrekke. Lenke til kommentar
FM Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hva med Beyerdynamic DT 250-80? En meget god hodetelefon som samtidig er forholdsvis diskret. Har ikke hørt så mye på den enda, men det lille jeg har hørt er meget positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå