Gå til innhold

Betse CPU kjøler


Eijnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thermalright XP90 er god for den som vil ha en mindre kjøler...

Thermalright XP120 er klart bedre og mye stillere på høyere turtall!

 

Jeg selv har bestilt en Zalman 7700Cu! Får den om et par dager sikkert! Veier nesten et kg så er litt redd for hovedkortet mitt....men det skal gå fint...Den ligger på linje med XP120...merk at Zalman er billigere pga at det medfølger vifte og den kan ikke byttes så du vil til slutt få mindre ytelse av Zalman, man da har du sikkert klokket deg til himmelen og tilbake....

 

Zalman 7700Cu eller Thermalright XP120 er de beste på markede!

Lenke til kommentar
Hvis kjøleren er tung, kan man vel evt. feste den med stenger til selve kabinett-rammen. Eller?

Zalman 7700Cu veier nesten et kg men vekten er fordelt så bra at du skal ikke bekymre deg hovedkortet ditt hvis ikke du flytter rundt på det. Det fins jo andre tower kjølere som veier utrolig mye og har en vektfordeling som kan knekke kortet etter første boot....

 

Hvis du skal klokke så kommer det an på CPUen hvilken kjøler du skal velge:

CPUer med høy varme utvikling fra før bør du ha XP120 men er CPUen grei sånn varme utvikling sett trenger du ikke no mer enn 7700Cu før du maxer ut FSB ganske fort...

Lenke til kommentar
Hvis kjøleren er tung, kan man vel evt. feste den med stenger til selve kabinett-rammen. Eller?

 

Hvis du skal klokke så kommer det an på CPUen hvilken kjøler du skal velge:

CPUer med høy varme utvikling fra før bør du ha XP120 men er CPUen grei sånn varme utvikling sett trenger du ikke no mer enn 7700Cu før du maxer ut FSB ganske fort...

Jeg har Prescott 3.2... tror jeg tar XP120, hvis det ikke finnes en som er enda bedre..

 

Passer XP120 mitt hovedkort (MSI 865PE NEO2-PFISR)?

 

Hvis, kjøper jeg XP120 sammen med en Delta 120mm vifte. (Slapp av jeg er døv allerede :!: )

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det XP120 som egner seg best til best til A64 3200 (939) også? Og hvilken vifte bør mn ha? Er det bare å sette på den 120mm kabinett viften man finner som flytter mest luft, eller er det spesielle vifter for CPU-kjølere ?

 

Skal klokkes mest mulig, med viftekjøling.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Er det XP120 som egner seg best til best til A64 3200 (939) også? Og hvilken vifte bør mn ha? Er det bare å sette på den 120mm kabinett viften man finner som flytter mest luft, eller er det spesielle vifter for CPU-kjølere ?

 

Skal klokkes mest mulig, med viftekjøling.

Hvis du skal ha kaldest mulig prosessor med luftkjøling, kjøp XP-120, sammen med en Delta, Sunon eller Vantec 120mm vifte. De flytter ca. 350 m3/timen! (Vanlig 120mm flytter ca. 90-110m3/t) Men pass på, de har en effekt på over 25W og støy over 60dB!

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha kaldest mulig prosessor med luftkjøling, kjøp XP-120, sammen med en Delta, Sunon eller Vantec 120mm vifte. De flytter ca. 350 m3/timen! (Vanlig 120mm flytter ca. 90-110m3/t) Men pass på, de har en effekt på over 25W og støy over 60dB!

Er vel kanskje en fordel om man er døv og da :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder på å installere denne XP120 fra thermalright på ett

939,Gigabyte GA-K8NXP SLI kort. Det skal gå ifølge thermalright's

hjemmeside bortsett fra at DPS må mulig fjernes,men jeg har tenkt å bare

flytte på den lille vifta.

Men problemet er å få vekk den standard kjøleribbe-holderen,retention bracket som det heter på engelsk.

Den sitter dønn fast ved hjelp av de 2 lange plastikk "skruene" som igjen

stikker ut på den andre siden av hovedkortet.

Men jeg får ikke rikket de en gang.Prøvd (dog veldig,veldig forsiktig)

med nebbtang og litt skrujern men de rører seg altså ikke.

 

Håper jeg finner ut av det..

Lenke til kommentar

Jeg har nå kjøpt meg en Thermalright XP-90. Ved første oppstart lå temperaturen på 32 grader. Ca 10 grader mindre enn boxed! Med tanke på at den trenger 200 timer for å "bryte inn", bør det bli enda kaldere da. Superenkelt å installere, ser innmari bra ut, og passer til alle hovedkort. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt meg en Thermalright XP-90. Ved første oppstart lå temperaturen på 32 grader. Ca 10 grader mindre enn boxed! Med tanke på at den trenger 200 timer for å "bryte inn", bør det bli enda kaldere da. Superenkelt å installere, ser innmari bra ut, og passer til alle hovedkort. Kjempefornøyd!

 

 

Passer den MSi sitt K8N Diamond og?

Mitt gigabyte kort tok kvelden etter en rydding i kabinettet så

jeg sitter nå med dette kortet.

 

Jeg har en XP120 kjøler skjønner du og den passer ikke....

Grunnen er denne heatpipe saken som står på hovedkortet som kjøler

ned 9 chips og ikke transistorer slik en her på hardware.no i test foreslo..hørt av kompis.

 

Jeg kunne vurdert å gjort noe med denne heatpipe saken men eneste løsning

blir enten å fjerne den totalt eller kutte eller bøye den, hvilket av de to siste

iallefall ikke virker spesielt smart.Heatpipe vifta er altså ca 1cm for høy på det

høgste punktet til at XP120 vil passe. Hadde det ikke vært for det ville det nok

passet uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt meg en Thermalright XP-90. Ved første oppstart lå temperaturen på 32 grader. Ca 10 grader mindre enn boxed! Med tanke på at den trenger 200 timer for å "bryte inn", bør det bli enda kaldere da. Superenkelt å installere, ser innmari bra ut, og passer til alle hovedkort. Kjempefornøyd!

 

 

Passer den MSi sitt K8N Diamond og?

Mitt gigabyte kort tok kvelden etter en rydding i kabinettet så

jeg sitter nå med dette kortet.

 

Jeg har en XP120 kjøler skjønner du og den passer ikke....

Grunnen er denne heatpipe saken som står på hovedkortet som kjøler

ned 9 chips og ikke transistorer slik en her på hardware.no i test foreslo..hørt av kompis.

 

Jeg kunne vurdert å gjort noe med denne heatpipe saken men eneste løsning

blir enten å fjerne den totalt eller kutte eller bøye den, hvilket av de to siste

iallefall ikke virker spesielt smart.Heatpipe vifta er altså ca 1cm for høy på det

høgste punktet til at XP120 vil passe. Hadde det ikke vært for det ville det nok

passet uansett.

AMD socket 754/939/940 platform

 

XP-90 is designed to fit all AMD socket 754/939/940 motherboards (*Gigabyte K8 motherboards see below). So far, we have not found any board that is not compatible with XP-90. If you've found any, we would appreciate if you could report them to here.

 

Unlike other motherboard makers, Gigabyte uses a customized plastic motherboard backplate for its K8 motherboards, which is not compatible with XP-90 K8 retention bracket. Users need to remove it and replace it with a standard metal backplate before installation of Thermalright XP series heatsink. For more information regarding AMD K8 backplate please see Athlon64 processor thermal design guide (Fig. 5 & 6)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...