Hans Erling Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei. Jeg leier en leilighet i et privathus, eneste sentralen som støtter ADSL i nærheten har Telenor og den er full. Det betyr at jeg vil høre med huseier (som har ADSL) om han vil oppgradere fra 704Kb til 2Mbit så kan vi dele 50/50 på mnd. avgiften. Det blir billigere og raskere både for han og meg. Særlig for meg da de jeg leier hos kun skulle ha ADSL for å gjøre banktjenester på nettet Jeg er derfor ute etter en trådløs router som er STABIL så jeg slipper å inn til de jeg leier hos for å "fikse den" Hastigheten er ikke så viktig så lenge den kan kjøre minimum 2Mbit hele tiden vel og merke. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg har satt opp en 3COM Gateway m. Nitro for moren min i et gammelt hus med betongvegger. Den står i 1. etg og har ingen problemer med å rekke opp i 2. etg, i flere rom der. Og da går den gjennom betongvegger flere steder. Riktignok registrerte jeg at signalet var nede på 2/5 og 3/5 noen steder, men fortsatt godt nok signal til å få kjapt internett osv. Da testet jeg med en 12" iBook med innebygget Airport Extreme-kort. Og så noe kanskje negativt om denne: To ganger har det skjedd at jeg har måtte sette opp ruteren på nytt. Den første gangen hadde søstra mi dratt ut strømmen fra hele kursen der ruter, modem og PC sto på. Da måtte jeg gå gjennom alle ledd for å få det til å fungere. Andre gangen det skjedde, vet jeg ikke om strømmen hadde gått, men måtte gjennom det samme for å få ruteren oppe å gå. MEN: det kan godt hende dette var pga. modemet som nullstilte seg, eller rett og slett at linja ut av huset var ustabil. Jeg kan derfor ikke helt konkludere med om denne ruteren er helt supertopp og bare flott, eller at den er supertopp, men må rekonfigureres en gang nå og da. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har en dlink di-774, har fungert i over 2mnd nå uten restart. Bra rekkevidde også, deler linja mi med naboen (privatbolig 100m unna, ingen ekstra antenne). Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Det er en telefonkontakt nede i leiligheten min. Jeg har aldri brukt den og vet ikke om dette er en kontakt som er knyttet til tlf nettet i resten av huset til de jeg leier hos eller om den er seperat for leietager. Kanskje det hadde vært mulig å ta ut ADSL signalet her på et vis? Endret 15. februar 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Pris antydning på ruter? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) ca 1000kr kanskje... Hastigheten er som sagt ikke så viktig siden jeg ikke skal overføre annen data enn fra internett til min maskin og ikke mellom maskiner. Endret 15. februar 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå