bigwill Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei hei sitter her med 2390 roms. Dette skal være roms som skal kunne spilles på xbox. Kan noen forklare hvordan dette gjøres ? Hvor skal rom filene (zip) ligge og hvilket program må jeg bruke for å starte de. Har crystal xbox 1.6 med executer 3. bigwill Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei og velkommen til forumet! Vil anbefale deg å lese retningslinjene for forumet i samme slengen... Har du virkelig over 2000 roms til Xbox? Ville tro at en vanlig rom til xbox vil være på et par gigabyte. Når du da ganger det med 2000 vil du få plassproblemer på en vanlig pc. Ikke mange pc er som har lagringskapasitet i Terrabyte klassen. Men jeg skal ikke dømme pc'en din... Det jeg derimot kan dømme er med ganske stor grad av sikkerhet er at du ikke har disse originalt og det dermed vil bryte forumreglene og hjelpe deg med dette. Men jeg hadde uansett sett litt nærmere på de ROM'ene, jeg tviler på at det er xbox rom'er. Kanskje heller GameBoyAdvance rom'er. Det er vel knapt gitt ut 2000 xbox spill heller? Lenke til kommentar
bigwill Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 dette er jo "gamle" spill til c64 osv. De spillene er jo på 10-30 K. Derfor er det ikke noe problem å ha over 2000. Disse er vel heller ikke mulig å få kjøpt orginale lengre så jeg tror ikke dette er så veldig ulovelig. bigwill Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 dette er jo "gamle" spill til c64 osv. De spillene er jo på 10-30 K. Derfor er det ikke noe problem å ha over 2000. Disse er vel heller ikke mulig å få kjøpt orginale lengre så jeg tror ikke dette er så veldig ulovelig. bigwill Nei, det er kanskje ikke ulovlig med de c64 roms'ene, men hvordan kunne jeg vite det? Du nevner det ikke med ett ord. Du sier at du har 2000 roms som skal kjøre på xbox, selvfølgelig tror folk at det er xbox roms du snakker om roms blir også brukt om imager av spill, derav cd-ROM... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei og velkommen til forumet!Vil anbefale deg å lese retningslinjene for forumet i samme slengen... Har du virkelig over 2000 roms til Xbox? Ville tro at en vanlig rom til xbox vil være på et par gigabyte. Når du da ganger det med 2000 vil du få plassproblemer på en vanlig pc. Ikke mange pc er som har lagringskapasitet i Terrabyte klassen. Men jeg skal ikke dømme pc'en din... Det jeg derimot kan dømme er med ganske stor grad av sikkerhet er at du ikke har disse originalt og det dermed vil bryte forumreglene og hjelpe deg med dette. Men jeg hadde uansett sett litt nærmere på de ROM'ene, jeg tviler på at det er xbox rom'er. Kanskje heller GameBoyAdvance rom'er. Det er vel knapt gitt ut 2000 xbox spill heller? Når han ber om hjelp til emulator, er det åpenbart at det ikke er xbox-spill fyren har. ROMs til SNES og C64 tar _meget_ liten plass. @bigwill : hva har du installert av software på Xbox`en din? Sjekk evt. ut www.xbox-scene.com sitt forum og guider, så finner du ut av det Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Nei, det er kanskje ikke ulovlig med de c64 roms'ene, men hvordan kunne jeg vite det? Du nevner det ikke med ett ord. Du sier at du har 2000 roms som skal kjøre på xbox, selvfølgelig tror folk at det er xbox roms du snakker om roms blir også brukt om imager av spill, derav cd-ROM... De fleste gamle spill blir lagret på en slags "kassett/cartridge", f.eks. SNES, Sega, N64 osv. Spillene blir lagret på "kassetten" i en ROM-brikke (Read Only Memory). Folk har laget programmer som kan lese dataen fra ROM-brikken, som gjør at man kan lagre fra ROM-brikken til pc'en. Når spillet er lagret på pc'en så må man ha en emulator som oversetter spillet. Og hvis du har lest topic, så står det; "emulatorspill på xbox", dette er vel nok til å forstå at det ikke er snakk om xbox-spill Det hadde nok vært litt drøyt med 2000 xbox-spill lagret på pc-en ja Endret 16. februar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ok da, men hvem leser overskrifter da?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 ok da, men hvem leser overskrifter da?? De som svarer på et innlegg, burde åpenbart lese hva det spørres om før de forsøker å svare Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Laste ned emulatorer fra xbox-scene... eller bare søk på google? Lenke til kommentar
bigwill Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takk for link. Der stod det masse nyttig ja. Dette blir en sen kveld :-))))) bigwill Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Xbox Scene har det meste du trenger å vite om xbox, modding, roms, skins, osv osv osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå