Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har i den senere tid slitt med at spyware gjør slik at plutselig så funker ingen browsere. Eller, det er vel slik at bare deler av en internettside lades, mens rester forblir hvitt. Konklusjonen min er at Ad-Aware ikke tar alt, men finnes det et program som gjør? Blir jeg nødt å formatere? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Hyggelig å se deg på denne kanten av forumet! I tillegg til Ad-Aware burde du bruke Spybot Search & Destroy og Microsoft AntiSpyware. Vil også anbefale deg å lese Den store sikkerhetsguiden, der står det mye nyttig. Edit: 1989 poster, samme året som jeg er født i! Endret 15. februar 2005 av @kd Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hei, nei Ad-aware tar ikke alt. har selv erfart akkurat det. selv kjører jeg både Ad-aware og et program som heter Giant Antispyware. når jeg bruker disse 2 så føler jeg meg rimelig trygg her jeg sitter. Giant Antispyware er dessverre litt kjip å finne nå pga at Microsoft har kjøpte opp Giant for ikke lenge siden. Giant Antispyware tar det meste. husker at jeg hadde noe som het W-Tools på maskina mi for ikke lenge siden. kjørte Ad-aware fjerna den ikke. brukte Giant rett etterpå. etter en restart av maskina var spywaren borte. Microsoft har imidlertid et Antispyware program som bygger på Giant sitt program. det heter da Microsoft Antispyware. ligner veldig på Giant. versjonen til Microsoft er bare BETA enda og er litt buggete og sånn, men den funker sier de som har prøvd den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 For å fjerne alt, så må du innstallere og kjøre spybot search and destroy og microsoft antispyware. Alle disse 3 programmene utfyller hverandre, og dermed så burde du få fiksa biffen! www.safer-networking.com www.microsoft.com Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Eg prøvde Ad-Aware, CWShredder, Microsoft Antispyware, SpyBot og SpySweeper og alle fant ting dei andre ikkje fant. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ta CWshredder: http://www.intermute.com/spysubtract/cwshr...r_download.html Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Ingen programmer tar "alt", da hadde vi visst det for lenge siden. Men som tidligere nevnt, disse programmene utfyller hverandre, og alle har sine sterke sider. Prøv også å kjøre disse i sikkermodus, det kan hjelpe Lenke til kommentar
Løve Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Test med Webroot Spyware trialen på www.webroot.com . Denne tar masse rart. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det hadde vært utrolig om det fantes ett eneste program som tok alt av spyware, sannheten er at man skal ha ganske mange forskjellige spyware programmer for at de skal utfylle seg 100%. Men dersom du har f.eks. Ad-Aware, SpyBot, CWShredder og Microsoft Antispyware, og skanner regelmessig med disse så er du relativt sikker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 SpySubtract funket strålende! Lenke til kommentar
Winder Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Min erfaring er at en bør holde seg til anerkjente spyware removal tools, gjerne som nevnt ovenfor: flere samtidig. Ad-aware og Spybot S&D kommer ikke alltid bra ut i tester (Eric Howes -spywarewarrior.com- testet disse, kun 75% av kritiske entries ble detektert av det beste verktøyet), men de kommer vel så bra ut som kommersielle produktene. Videre erfarer jeg at kombinasjonen Firefox/ZoneAlarm/AVG med fornuftig surfing har holdt de meste spyware unna, selv om noen gjengangere kommer innom til tider når en kjører anti-spyware. Betaversjonen til microsoft vet jeg ikke om jeg stoler på, den fant CWS på maskinen uten at noen annen form for monitoreringsverktøy klarte å detektere det. Har ikke testet SpywareBlaster i større grad. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Sliter fortsatt litt med at interett-tilkoblingen halter. Eller er det bare NGT som sliter? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Sliter fortsatt litt med at interett-tilkoblingen halter. Eller er det bare NGT som sliter? Har du forsøkt med alle programmene vi har listet opp? Lenke til kommentar
Winder Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Problemet kan minne litt om LSP-problem, men om internett-tilgangen streiker på flere browsere er det mest trolig ikke dette som er årsaken. (Noen spyware legger seg på LSP-nivå, og lar du et verktøy fjerne spywaren, så forsvinner også nettverkskoblingen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå