Gå til innhold

Problemer med bilde og utseende - Radeon 9600

Anbefalte innlegg

Har hatt disse problemene lenge, men nå vil jeg kvitte meg med dem, eller i alle fall prøve J .

Har kortet Sapphire Radeon 9600 Atlantis med 256 mb ram. Dette er ikke noe killerkort, men det skal duge til det jeg pleier å drive med.

Problemne starter med at de fleste spillene (for eksempel GTA III, Drake, C&C Generals, Neverwinter Nights osv.) ser veldig dårlige ut. Karakterene/bilene/dyrene eller hva det nå er ser veldig kantete ut. Det merkelige er at andre spill, som for eksempel Morrowind, Max Payne eller Unreal II ser veldig bra ut..

Et annet problem som sikkert har sammenheng med det forrige er det at bildet er veldig mørkt i samtlige spill, selv om monitoren og selve innstillingene i spillene er satt på standardverdier. Kan poste screensho om ønskelig.

Det siste problemet er selve bildeplasseringen; I noen spill får jeg en sort stripe i en av sidene og da også for lite bilde.. For å fixe dette må jeg hver eneste gang jeg starter et nytt slikt spill stille på skjermen med knappene på den.. For å få det til å se noenlunde normalt ut når man tenker på bildeplassering må jeg bruke 100 i Zoom, 70 i Zsize osv… Samme gjelder for Windows skrivebordet. Er det mulig å ta total reset på en monitor?

Endret av darkwingduck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er mellom et GeForce 4Ti 4200 og ditt skjermkort, men i sin tid da jeg hadde et Ti kort så gikk GTA III glatt som en drømm og grafikken var bra. Vet ikke om dette hjelper, men nei spillet skal ikke være kantete og uklart.

Var jeg deg ville jeg levert inn skjermkortet. :yes:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Fleste nyere skjermer som har meny som vises på skjermen har en funksjon som kan sette skjermen tilbake til fabrikkinnstillingene.

At skjermkortet viser fine bilder i noen spill og ikke i andre spill er en veldig vansklig retursak. Har du sjekket opp i OpenGL og DirectX innstillinger i windows? Kanskje noe kan gjøres her? Ellers er det mange innstillinger man kan bruke på grafikkortet.

Noen skjermer er eller blir mørke. Dette er ikke ofte, men har sett skjermer som bare er for mørke. Har du testet andre skjermer?

EDIT: Bare post bilder, kjekt visst vi har noe å vurdere og hjelpe med ;)

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...