Gå til innhold

Hvordan starte eget firma?

above

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg husker så vidt at dere hadde en lang topic om å starte eget firma her for ikke så lenge siden? I såfall så fant jeg den ikke igjen.. :innocent:

Men over til det jeg lurer på..

Om man har tenkt å starte eget firma, hva må man gjøre og gå til da? Er det noen sted der jeg kan få en oversikt over dette?

Takker for hjelp på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du under 21 (?) så kan du starte en Ungdoms Bedrift (UB) gjennom en videregående skole.

Fordelen her er at man slipper mye av papirarbeidet samt at man ikke blir holdt ansvarlig selv om bedriften skylder penger og går konkurs.

evt. studentbedrift hvis du er student.

Sjekk forøverig denne siden som er statens side til grunder og personer som vil starte bedrifter, jeg vil tro du kan finne det meste der.

og vis det er noe du fortsatt lurer på, er det bare å sende en e-post til de.

Norge trenger grundere :)

edit: ser du er født i 1989, og du må være 18 for å registrere deg i brønnøysundregistrene. (elev/ungodmsbedrifter har det enklere).

Dette kan du lese mer om på www.ue.no

snakk ellers med (evt.) lærere, på min skole hadde vi tilbud om dette i valgfag.

noe jeg benyttet meg av og anbefaler på det sterkeste.

Desto bedre vis du allerede har en foretningside.

Endret av hageby1
Lenke til kommentar
Er du under 21 (?) så kan du starte en Ungdoms Bedrift (UB) gjennom en videregående skole.

Fordelen her er at man slipper mye av papirarbeidet samt at man ikke blir holdt ansvarlig selv om bedriften skylder penger og går konkurs.

det er ikke låb å ta opp lån eller i det hele tatt skylle penger i U-bedrift

Lenke til kommentar
Men hva med plakater, visittkort, logoer, skilt osv.. hvor kan jeg få tak i dette? Alle slike ting som firmaer vil trenger.. hvor kan jeg få tak i det?

Av et reklame-firma eller annet firma som driver med trykking av slikt selvsagt?

Bare registrer deg i brønnøysund du, så får du snart litt spam med slike tilbud på e-post :)

Lenke til kommentar
Takker for mange gode svar! :D

Skal se hva jeg finner på de linkene.

Men hva med plakater, visittkort, logoer, skilt osv.. hvor kan jeg få tak i dette? Alle slike ting som firmaer vil trenger.. hvor kan jeg få tak i det?

Noen tips? :)

Du burde ringe litt rundt til forskjellige Skiltmakere også. Mye å spare om du ringer litt rundt for å høre om pris, da det er mange som tar blodpris for disse tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...