Gå til innhold

Kan Mobil telefonen erstatte mp3 spilleren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig spørsmål egentlig. Jeg selv har begge deler, men har hatt mange telefoner med mp3 støtte. En fordel med å ha en telefon med mp3 er jo at du slipper å ha mange ting i lomma. Men en ulempe med det, er at ofte er mp3 spillerne bedre på lydområdet. Men allikevel, så er det noen av mobilene som for all del fungerer helt ok som mp3 spiller.

Men skal du først ha en telefon med mp3 spiller, så bør du ha en med mulighet for utvidelse av minne. Da vil jeg anbefale deg SX1 eller 6230, da disse har ganske så god lyd og i tillegg har begge radio! :thumbup: Motorola sin musikktelefon E398, er også verdt å ta en ekstra titt på.

Lenke til kommentar
Kan Mobil telefonen erstatte mp3 spilleren?

Tja.. Mobilene henger en del etter på utviklingen av Mp3-spillere men de tar stadig innpå.

Per i dag mener jeg at mobiler kun kan konkurrere med billige flash-baserte mp3-spillere. De kan ikke konkurrere mot harddisk-baserte spillere pga lagringskapasiteten og kan bare konkurrere delvis med designen og kulhetsfaktoren til mp3-spillere.

Men jeg mener mobiler tar innpå siden mobiler med stadig større lagringskapasitet lanseres og til og med mikroharddisker har kommet til de første japanske mobilene. Europa henger vel ca 1-2 år etter japan på mobilteknologi så vi kan vente at ting bedrer seg snart.

Men så er det det med pris da. Per i dag får du nok mye mer for pengene ved å kjøpe mobil og mp3spiller separat. Det samme kommer nok til å gjelde minst 1 år fremover siden introduksjonspriser som regel koster mer enn de smaker.

Min anbefaling vil være å kjøpe egen mp3-spiller om du skal kjøpe nå, eller kjøpe en kombinert mobil/mp3-spiller når tiden er inne for masseproduksjon og god konkurranse. (trolig drøyt 1 år fra nå)

Lenke til kommentar

Mobilen ikke bare kan, den har erstattet MP3 spilleren. Iallefall min ;) Men skal du ha en mobil med mp3 spiller så burde du ha minnekort. Noe av det høyeste du kommer uten minnekort i dag er vel Samsung D500 med 80mb, og det er bra minne, men ikke mye til mp3. Men valg som N6230, 6630, simens SX1, eller SE P-serien har minnebrikker, og gir god lyd ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Mobilen kan snart erstatte mp3-spillern. Bare sjekk ut de nye telefonene fra samsung som kommer nå i løpet av året med 3 gb innebygd hd. Holder lenge til musikk!

Problem derimot er at mobilen ikke er så godt uviklet til mp3 spiller enda, dvs batteriet på en mob vil fort gå ut dersom du bruker den hovedsakelig til avspilling av musikk..

Men ifølge usikkre sider kommer det kanskje "brensel-celler " på mobilen etterhvert (10-år -?..) Som vil løse problemet.

Men imens jeg råder deg til og bruke mp3 + mobil..

Da holder batteriet lenger!

-paol

Lenke til kommentar
Skal vel litt til før mobilen erstatter iPoden min :whistle:

SE får 2 GB minnebrikker da ;) Snart forsvinner ipoden ;)

Jeg velger heller en gammel og billig mobil uten mp3 + en iPod til 2-3.000kr fremfror en mobil til sikkert 4-5.000kr + minnekort til 2-3.000kr.

En annen ting er at Ipod er basert på harddsik (1,8") Disse fåes nå opp til 60GB og jeg ser ikke hvordan en mobil med 2GB til svinpris skal kunne konkurrere med det.

Nei, det er nok ennå lenge igjen til mobil blir et fullgodt alternativ til mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare lagringskapasiteten det kommer an på. Den er grei nok, men avhenger av hvilken minnekortløsning telefonen har.

Det er god lyd i mange mobil-mp3-spillere, men det er omtrent alltid opp til hvilke øreplugger produsenten tilbyr. Svært ofte er det for lite bass. Du kan ikke velge og vrake, men må eventuelt fram med loddebolt og fikse noe selv.

Jeg har foreløpig valgt å satse på ekstern mp3-spiller, etter å ha prøvd både 6630 og 6230. Bassen ble for svak, og dessuten er det lettere å betjene en ekstern spiller. Hadde mobilprodusentene i det minste satset på 3,5 mm mini-jack i mobilene med mp3-spiller og/eller radio, hadde det vært mye enklere.

Jeg bruker en Creative MuVo TX med 256 mb minne. Den bruker ikke kabel en gang. Det er bare å plugge den i en hvilken som helst PC med USB-port og Win XP eller 2000. Win 98 funker ikke uten at man først installerer medfølgende driver. Så overfører man data via Windows' filbehandler. Enklere kan det ikke bli.

Det finnes et stort utvalg av mp3-spillere i handelen, noen kommer også med innebygget radio. Utvalget av øreplugger og hodetelefoner er meget bra.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Skal vel litt til før mobilen erstatter iPoden min :whistle:

SE får 2 GB minnebrikker da ;) Snart forsvinner ipoden ;)

Jeg velger heller en gammel og billig mobil uten mp3 + en iPod til 2-3.000kr fremfror en mobil til sikkert 4-5.000kr + minnekort til 2-3.000kr.

Nå finnes det minnekort på 2 TB da. Men de ser vi nok ikke i mobilene med det første ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...